27 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben de enige met een verloskundige die wel weegt 😂 geen idee waarom eigenlijk. Voelde eerst wel confronterend, maar mijn verloskundige zal wel een reden hebben denk ik. Maar ik denk verder dat het allemaal niet zo uitmaakt zolang je niet al met zware obesitas aan de zwangerschap begon. Anders zal je wel wat meer moeten opletten.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ben de enige met een verloskundige die wel weegt 😂 geen idee waarom eig ...
Mijn gynaecoloog weegt ook. Omdat ik het zelf onprettig vind ter plekke met kleding en al gegeten en gedronken weeg ik thuis zelf zonder dat alles voor het ontbijt en maak ik een foto daarvan. Vind het fijn dat ze het bijhouden juist omdat je dan zelf ook weet waar je aan toe bent. Nu heb ik dan geen eet en snaaibuien. Maar het motiveert mij wel om gezond te eten en bewust te zijn van wat ik eet. Ondanks dat ik in omvang flink groei ben ik nog niets aangekomen in 18 weken. Vorige zwangerschap 3 kilo totaal aangekomen. Juist om te motiveren en bewustzijn te creëren wegen ze bij ons iedereen.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Mijn gynaecoloog weegt ook. Omdat ik het zelf onprettig vind ter plekke met ...
Ik ga altijd op de weegschaal met mijn kleren aan, maar de laatste keer ook aangegeven dat ik in de ochtend (voor al die glazen water) zoveel woog en dat vonden ze ook goed. Dus doe dat voortaan ook zo 😂 kan ik me iig een kilo slanker voelen 😅 Opzich is het wel waar wat je zegt, juist vanwege het wegen heb ik ook een beter idee van hoe gezond ik eet.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ga altijd op de weegschaal met mijn kleren aan, maar de laatste keer ook ...
Voor sommigen zal het niet werken. Maar ik vind het een hele fijne insteek. Daarom vind ik het best bijzonder dat zovelen niet gewogen worden ook.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Voor sommigen zal het niet werken. Maar ik vind het een hele fijne insteek. ...
Gewicht zegt ook niet zo veel over je gezondheid of die van de baby tijdens de zwangerschap. De ene zwangere houdt bijvoorbeeld meer vocht vast dan de ander. Als je voor de zwangerschap een hoog BMI had, is het wel goed om extra gezond te eten. Maar had je een gemiddeld BMI is het fijn om wat reserve op te bouwen voor na de zwangerschap met het geven van borstvoeding. Mijn BMI was voor de zwangerschap randje gemiddeld/ondergewicht. Als ik maar 3 kilo zou aankomen, vreet de baby mij straks helemaal op.

2 maanden geleden

Reactie op Framboosjebloosje

Gewicht zegt ook niet zo veel over je gezondheid of die van de baby tijdens ...
Dan had het in jou geval ook fijn geweest om te weten hoe zwaar je bent. Om juist te voorkomen dat je op gegeten werd en dus wel aankomt. En om dat te weten moet je alsnog wegen. Iets wat ze niet overal doen en wat ik fus wel fijn vind. Je kunt ook aankomen met gezond eten. Bij mijn gynaecoloog meten ze alles dus ook echt vochtgehalte en je vet gehalte. Dat zijn dus gewoon dingen die bijgehouden kunnen worden en die kunnen verklaren waarom je aankomt. En dit is ook iets wat mijn weegschaal thuis kan ap gebruik ik dat niet.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Voor sommigen zal het niet werken. Maar ik vind het een hele fijne insteek. ...
Ik dacht ook dat het normaal was tot ik las dat ik de enige was 😂 maargoed als de verloskundige het niet deed, zou ik ook zelf af en toe wel wegen puur uit nieuwsgierigheid.