12 Reacties
12 dagen geleden
Ik doe het erg goed op volkoren kaakjes. Heb altijd een bakje met een paar kaakjes erin naast mijn bed staan, vorige keer was dat ook fijn met voeden.
Je zou natuurlijk ook iets van bananen brood of noten reepjes kunnen maken. Maar daar heb ik nu op dag 5 nog geen puf voor 😉
Het hoeft inderdaad niet perse gezond, maar om dan chocoladerepen/mars of ontbijtkoek (ook bomvol suiker) te nemen, zou ik ook niet doen… dan neem ik in de nacht liever iets voedzaams, zonder veel suiker, zodat je overdag wel gewoon lekkers kan nemen en daar dan ook van kan genieten.
12 dagen geleden
Ik ben van plan een soort breakers te (laten) maken. Yoghurtsmoothies met stukjes fruit en pitjes.
Die doe ik dan gewoon in een thermosbeker, zo eentje voor soep met een brede opening. En ik hoop dat ze vloeibaar genoeg gaan zijn om ze gewoon op te drinken met een hand.
Als ik daar gewoon wat alternatieve recepten voor verzamel (chia pudding, overnight oats) heb ik elke nacht al 1 lekkere en gezonde kleine maaltijd. En als ik er geen zin in heb, wordt het gewoon m’n ontbijt.
Verder wil ik ook nog standaard binnen handbereik hebben;
- water
- thee (alleen voor of na de voeding, niet als de baby in de buurt is!) of warme limonade (ongezond, maar wel lekker)
- een klein bakje gemengde nootjes
- een klein bakje rozijntjes
Dus gewoon iets hartigs, iets zoets, iets kouds en iets warms. Dan heb ik voor elke variant van een craving wel iets hoop ik. ☺️
12 dagen geleden
Hee hee!
- ik heb deze gemaakt en in plakjes ingevroren: https://rutgerbakt.nl/gezond-bakken-recepten/gezond-bananenbrood-met-havermout-recept/
- ook zelf haverkoeken gemaakt met rozijnen en zaden en ingevroren
- idd fruit is altijd goed
- linzenwafels van Leev 😋 met iets gezonds erop
- ik heb altijd heel veel cherry tomaatjes in huis, eet wel een bakje per dag haha
- gedroogd fruit (dadels vijgen abrikozen e.d.)
12 dagen geleden
Ik heb dit ook, dus ik heb allemaal fruit en snacktomaatjes aangeschaft. Dadels zijn ook lekker om even snel te eten en geven een goed vullend gevoel.
11 dagen geleden
Reactie op Selmx
Oprechte vraag, gaan jullie na zo een snack dan weer opstaan en tanden poet ...
Zeker niet! Gewoon 2x per dag poetsen zoals normaal.
Eet vaak even iets in de 20 minuten na het voeden, dan blijf ik altijd nog even met hem zitten zodat de voeding kan zakken en hij weer goed in slaap valt. Dan lees ik zelf nog wat, leg hem in bedje en val dan zelf ook weer snel in slaap. Dan ben ik ook lekker ontspannen van het knuffelen en slaap zo verder. Dan ga ik zeker niet meer opstaan en naar de badkamer.
10 dagen geleden
Reactie op Selmx
Oprechte vraag, gaan jullie na zo een snack dan weer opstaan en tanden poet ...
Ik niet 😂 of ik moet het eten voor ik ga slapen.