21 Reacties

één maand geleden

Ik wilde deze graag halen maar gezien ik begin november ben uitgerekend werd het afgeraden. Het duurt ongeveer 2 weken voor je bijwerkingen kan ervaren en dat zou dan rond mijn uitgerekende datum zijn. Volgens mijn vk zou het niet goed zijn om niet fit de bevalling in te gaan en die risico kon ik beter niet nemen

één maand geleden

Ik heb vanmorgen toevallig het consultatiebureau hierover gesproken toen ik belde over het RS virus vaccin. Zij gaven aan dat ze pas over 2-2,5 week beginnen met prikken. Ik ben dan al 38, bijna 39 weken zwanger dus voor mij heeft het geen zin. Ik ga wel morgen het RS vaccin halen.

één maand geleden

Ik heb hem via de huisarts al gehad een week geleden. Ik krijg de griepprik sowieso voor mezelf en de prikrondes van de huisartsen zijn laat dit jaar blijkbaar. Dus heb nu uit de voorlevering een griepprik gekregen zodat het lang genoeg z’n werk kan doen voor de kleine. Het was sowieso voor mezelf dus al de beste keuze en ik wilde het ook graag voor de kleine.

één maand geleden

Ik heb hem een week geleden al gehaald. Ik mag hem via de huisarts (zelf longpatiënt) maar omdat zij normaal in november pas vaccineren heb ik gevraagd of het eerder mocht en dat kon! Ik heb zelf zoiets van; hoe meer bescherming en antistoffen hoe beter. Voor zowel mezelf als de baby. Heb dan ook de covid vaccinatie, griepprik en (a.s. donderdag) de rsv vaccinatie gehaald. 😊 De covid mocht ik omdat ik jaarlijks de griepprik mag.

één maand geleden

Reactie op Reese

Ik wilde deze graag halen maar gezien ik begin november ben uitgerekend wer ...
Hmm ik ben 3 november uitgerekend en heb hem vandaag wel gehad. Vreemd die verschillende adviezen! Bij mij boden ze dan weer geen RS aan toen ik daar om vroeg.

één maand geleden

Reactie op rileyK

Hmm ik ben 3 november uitgerekend en heb hem vandaag wel gehad. Vreemd die ...
In de regio waar ik woon is die helaas nog niet beschikbaar vandaar denk ik. Ik ben namelijk ook 3 nov uitgerekend maar hij word pas mid oktober aangeboden hier

één maand geleden

Ik krijg hem 25 oktober in het ziekenhuis 13 dagen voor de keizersnede. Huisartsen prikken laat. Dat komt volgens mijn huisarts omdat het vaccin maar 3 maanden zou beschermen. Mijn huisarts heeft het vaccin echter nu wel al in huis. Ik ben longpatient en krijg een allergische reactie op het vaccin. Mijn huisarts durft daarom mij niet te prikken. Hij zei dat was een 1x en nu nooit weer. We wachten nu zo lang mogelijk zodat ik beschermd ben na de bevalling en zo lang mogelijk in het griepseizoen. Met 13 dagen voor de keizersnede krijgt de baby ook nog wat antistoffen mee. Het vaccin halen we op bij de huisarts en nemen we dan zelf mee gekoeld naar het ziekenhuis. Vele huisartsen krijgen het vaccin al eerder. Mocht het niet uitkomen met de beval datum en wil je hem wel zou je je huisarts kunnen bellen en vragen of ze je eerder willen prikken.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Ik krijg hem 25 oktober in het ziekenhuis 13 dagen voor de keizersnede. ...
Wel vreemd dat je huisarts 3 maanden zegt, want zowel het Rivm, als het het Longfonds en het NHG (Nederlands huisartsen genootschap) geven aan dat de griepprik ongeveer 6 maanden werkt. Specifieker ongeveer 24 weken, wat uitkomt op iets meer dan 5,5 maand.

één maand geleden

Ik ga hem wel nemen, heb m’n afspraak 15 okt staan. Volgens mij is dat de eerste dag dat ze m hier in de buurt prikken

één maand geleden

Reactie op Vlinderrr

Wel vreemd dat je huisarts 3 maanden zegt, want zowel het Rivm, als het he ...
🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ zo lees je wel veel meer andere verhalen die mensen gehoord hebben. Zo ook hier dat je tot na 2 weken nog ziek kan worden. Die hoor ik ook voor het eerst.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ zo lees je wel veel meer andere verhalen die mensen gehoord ...
Oh daar had ik overheen gelezen! Maar dat klopt inderdaad ook niet.. Het griepvaccin bevat 4 onschadelijk gemaakte griepvarianten, waar je niet ziek van kan worden. Je kunt alleen een reactie op de prik krijgen, zoals een pijnlijke arm of niet lekker gevoel voor een paar dagen. Of in uitzonderingen zoals jij een allergische reactie.. Zo jammer dat er zoveel misinformatie door zelfs zorgprofessionals gedeeld wordt.. Ik hoop dat de prik voor jou dit keer goed gaat! 🤞

één maand geleden

Reactie op Vlinderrr

Oh daar had ik overheen gelezen! Maar dat klopt inderdaad ook niet.. Het gr ...
Dit inderdaad, een tijdelijke reactie kan je krijgen Ben ook begin november (5e) uitgerekend. Mijn huisarts wil mij pas vanaf de 19de prikken. Ben dan 37+4 Gezien je koortsig “kan” worden van je griepvaccin, en koorts “kan” weeen opwekken. Ze legde wel steeds de nadruk op “kan” maar ze wou het risico niet nemen van eerder te prikken dan dat 🙈 Maar het zou zeker nog op tijd zijn om door te geven + antistoffen geef je ook door via moedermelk Uit persoonlijke overweging ga ik ook voor een combi vaccin (griep+covid). Vorig jaar in november voor het eerst covid gehad en ik maakte 40 graden koorts met ijlen…. Toch een kleine schrik daardoor wat covid met mn kleintje zou doen…. 😖 dus hoop wat antistoffen mee te geven….

één maand geleden

Wat gek dat er zo veel tijd tussen zit! Bij mijn huisarts was het 3 of 7 oktober prikken voor de griepprik. Ik ben gelijk op 3 oktober gegaan!

één maand geleden

Ik krijg de griepprik op 36.6. De GGD begint hier met prikken op 15 oktober voor dit seizoen, maar er zat al zoveel vol dat ik eind oktober pas kon. Mócht ik me meh voelen van de prik dan heb ik al verlof en is het praktisch 37 weken :)

één maand geleden

Reactie op Vlinderrr

Oh daar had ik overheen gelezen! Maar dat klopt inderdaad ook niet.. Het gr ...
Het blijft een dingetje idd en best jammer dat zo mensen misschien verkeerde keuzes maken gebaseerd op info die niet 100% klopt.

één maand geleden

Moet je dit via ggd of ha regelen?

één maand geleden

Maar blijft wel bizar toch dat zorgprofessionals geen advies hier in geven toch? Ik moest zelf opeens bedenken dat het misschien wel handig zou zijn. Niemand die me er advies over heeft gegeven. Soms moet je echt je eigen arts zijn.

één maand geleden

Ik krijg hem volgende week, de 16e. Vanaf de 15e prikken ze het hier bij het consultatiebureau. Ik ben dan 36+1 weken. Vind het heel fijn dat ik het krijg, want ik ben super gevoelig zelf voor griepjes en longontstekingen!

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Huisarts

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Check ook bij je consultatiebureau / centrum jeugd en gezin. In regio Rijnmond starten ze 15 oktober en mijn huisarts pas op 24 oktober.