19 Reacties

één maand geleden

Voor zover ik weet, wordt deze gemaakt op indicatie. Dit lees ik online:

één maand geleden

Nee alleen als er tijdens een controle een indicatie voor is!

één maand geleden

Mijn vk gaf gisteren aan bij de volgende afspraak is het tijd voor de groeiecho.. maar niks gehad over bijzonderheden. Ik las wel op internet dat er tegenwoordig veel praktijken een groeiecho standaard uitvoeren.

één maand geleden

Reactie op 71124

Mijn vk gaf gisteren aan bij de volgende afspraak is het tijd voor de groei ...
Gaf alleen aan dat het goed is gegroeid

één maand geleden

Nee dat verschilt per verloskundige. Tijdens mijn eerste zwangerschap deden ze het wel bij mijn verloskundige maar inmiddels zijn ze ermee opgehouden omdat ze zeggen dat het niet heel betrouwbaar is. Ze doen dus alleen normale controles na de 20 weken echo. Ik neem aan dat dit bij een indicatie anders is.

één maand geleden

Reactie op Clover21

Nee dat verschilt per verloskundige. Tijdens mijn eerste zwangerschap deden ...
Nou ik ga er maar vanuit dat het niet perse iets bijzonders is dan

één maand geleden

Nee, ik krijg dit niet

één maand geleden

Ik heb bij 30 weken en 34 weken groeiecho's. Dit omdat mijn zoontje een macrosomie baby was. Dus wel echt op indicatie. Ze gaan die twee echo's ook met elkaar vergelijken om de groeisnelheid in te schatten begreep ik. + Ik moest sowieso nog op controle om een laagliggende placenta bij de 20 weken, daar verwacht ik geen gekke dingen meer van maar better safe...

één maand geleden

Nee, bij ons in de praktijk niet. Behalve als er natuurlijk een indicatie voor is. Zo krijg ik er 3, met 28, 32 en 35 weken, dit omdat mijn BMI fors te hoog is, hierdoor is het aan de buitenkant vaak moelijker inschatten hoe groot het kindje nou is. Nu is de groeiecho ook geen waterdichte methode, maar dat terzijde

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Nee, bij ons in de praktijk niet. Behalve als er natuurlijk een indicatie v ...
Bij mij ook door een te hoog BMI en ik geloof dat de placenta aan de voorkant ook niet helpt om het goed te kunnen voelen aan de buitenkant😅 Ik vind t wel leuk, nog een keer m'n kleintje bekijken🤗

één maand geleden

Onze praktijk doet het standaard aanbieden met 30w voor iedereen.. dan geven ze een schatting hoe groot/zwaar de baby is… of hij eventueel al met hoofdje naar beneden ligt (kan natuurlijk nog veranderen) en wordt er nog eens extra naar alles gekeken. ☺️

één maand geleden

Ik heb woensdag een groei echo met 27+2 verder geen bijzonderheden en de baby groeit goed en alles zoals gemiddeld denk dat ze hem bij mij praktijk standaard doen

één maand geleden

Hier ook geen standaard groeiecho's. Tenzij er een indicatie is maar die heb ik niet ;)

één maand geleden

Hier vanaf week 28 groeiecho's maar idd met medische indicatie.

één maand geleden

Ik zat voor het 1e deel van mijn zwangerschap in Amsterdam en daar deden ze het alleen op indicatie. Onlangs naar Waalwijk verhuisd en ik was blij verrast dat mijn nieuwe verloskundige standaard een groeiecho doet. Blij dat ik de kleine nog eens mag zien

één maand geleden

Tegen mij is verteld met 31 weken en 35 weken alleen ben ik medisch en is er nu slecht nieuws gekomen waardoor ik deze week met 26 weken al de eerste groei echo heb gehad, ik word ingeleid met 37 weken en zal vanaf nu om de 2 weken een groei echo krijgen. Ik denk hangt ook een beetje af van wat je situatie is en hoe het met baby gaat

één maand geleden

Onze verloskundigepraktijk heeft het een periode bij iedereen gedaan. Maar het zorgde voor veel onrust bij zwangerschappen waar helemaal geen reden was iets bijzonders te verwachten, omdat de meting niet heel betrouwbaar is. Dus als de zwangerschap verder helemaal goed is, doen ze het bewust niet. Gewoon vertrouwen op de natuur en dat het ukje goed doorontwikkeld is beter voor zwangere en baby zeggen de verloskundigen. Behalve bij afwijkingen of bijzonderheden. Dus bij zwangerschapsdiabetes bijvoorbeeld doen ze het nog wel.

één maand geleden

Wij krijgen deze zwangerschap wel groeiecho’s. Vandaag de eerste met 27 weken. Ik heb overigens geen zwangerschapsdiabetes. Ons vorige kindje was macrosoom: 4830 gram bij de geboorte.

één maand geleden

Bij mijn praktijk doen ze het niet standaard maar omdat ik een bloedvat te weinig heb in de navelstreng heb ik wel groeiechos met 28,32,36 weken.