4 Reacties

2 maanden geleden

Mijn baarmoeder loopt al sinds 22 weken voor qua groei, moest wel de suikertest doen toen en na de suikertest groei echo om een plan te maken met alle verzamelde informatie zeg maar. Uiteindelijk bleek bij mij dat ik meer vruchtwater heb dan gemiddeld.. baarmoeder blijft in hetzelfde tempo doorgroeien dus geven ze nu aan dat dit gewoon de manier is waarop ik draag. Baby is namelijk steeds precies op het gemiddelde qua groei

2 maanden geleden

Hier ook groeiecho's vanwege een grotere buik. Bij de vorige groeiecho met 32w werd geconstateerd dat het buikje van de baby op P94 zit, terwijl haar gewicht netjes P57 is. Toch willen ze graag alsnog een suikertest doen om dingen uit te sluiten 🙁

2 maanden geleden

In mijn 1e zwangerschap groeide mijn buik ook te fors, heb toen ook eerst een extra groeiecho gehad. Kindje bleek helemaal gemiddeld, maar wel bovengemiddeld veel vruchtwater. Ik heb toen in week 35 de suikertest nog een keer gedaan (had hem met 28 weken al gedaan) omdat diabetes de oorzaak van veel vruchtwater kan zijn. Nu tweede zwangerschap er het groeit nog harder, weer gemiddeld kindje en extreem veel vruchtwater. Maar nu al in week 26 diabetes vastgesteld.

2 maanden geleden

Ik hier ongeveer hetzelfde! Ik zou al groeiecho’s krijgen omdat ik ondergewicht/laag bmi had voor mijn zwangerschap. De kans op een te kleine baby is dan groter. Nu is het tegenovergestelde het geval. Bij 20 weken liep ze nog mooi gemiddeld, maar bij 29 weken zit ineens het buikje op een grootte van P87. Dit is 21 percentielen hoger dan bij de 20 weken echo, daar zat ze toen op P68. Het hoofdje is gemiddeld en beentjes zelfs ietsje aan korte kant. Ik maak me toch best wel een beetje zorgen over de enorme groei van het buikje van de afgelopen weken… de VK zei dat ik me nog niet direct zorgen hoefde te maken, maar dat doe ik onbewust toch. Meer dames met hetzelfde verhaal?