224 Reacties
6 dagen geleden
Sinds vannacht mijn zwaarste "menstruatiepijn" ooit. Ben ook vandaag uitgerekend, dus hopelijk werk ik naar de bevalling toe 🤞
6 dagen geleden
Reactie op kristab88
Ik heb nu de laatste 2 weken minder afscheiding meer dan de rest vd zwanger ...
Ik heb de laatste weken ook het gevoel dat het sterker ruikt daar beneden. Ik doe nu zoveel mogelijk spoelen met de peri bottle
5 dagen geleden
Reactie op Eva003
Wie heeft er nog meer erg veel last van de huid? Ik heb het vooral onder mi ...
Ik merk ook dat de huid rondom mijn navel erg gevoelig is. Ik heb dit nu sinds een week of 3 (nu 37+4 weken zwanger). Als er iets tegen aan komt al is het maar zachtjes voelt het eigenlijk een beetje als een schaafwond ofso. Erg vervelend en ik weet ook niet zo goed wat ik er tegen kan doen.
Ik heb ook al weken lang het gevoel dat mijn huid met name het gebied boven mijn navel hard handig uit elkaar wordt getrokken. Echt een hele schijnende pijn die mij belemmerd in mijn doen en laten. Als ik geluk heb trekt deze pijn weg als ik ga liggen maar soms houd het ook een hele dag aan en lig ik dus de hele dag op de bank omdat ik dan echt niks kan door de pijn. Het is soms zo erg en pijnlijk dat ik lig te huilen en de verloskundige geadviseerd heeft om in ieder geval standaard voor het slapen gaan 1000mg paracetamol in te nemen. Dit omdat ik al erge bekkenpijn heb in de nacht en daardoor slecht slaap en ik deze pijn er echt niet meer bij kan hebben in de nacht. Overdag neem ik ook paracetamol maar alleen als het echt niet gaat. Ik wil namelijk ook niet al teveel innemen. Verloskundige vermoed trouwens dat deze pijn te maken heeft met een beknelde zenuw.
Ik blijf wel goed mijn buik insmeren om het wat soepeler te houden maar of het zin heeft geen idee.
4 dagen geleden
Opgestaan met een opgejaagd gevoel vanmorgen. Herkent iemand dit? Ik maak me zorgen dat mn bloeddruk omgeslagen is van te laag naar te hoog. Ook door lichte hoofdpijn de afgelopen 3 dagen. Lijkt maar niet over te gaan.
Nu 38w5 en verlies mijn slijmprop al een paar dagen in stukken (denk ik). Heb al sinds 36 weken last van voorweeën. Harde buiken en menstruatie krampen maar het zet telkens niet door.
Toch maar even aan de bel trekken? Of gewoon uitzitten?
4 dagen geleden
Reactie op manodu
Bij twijfel zou ik altijd bellen! Liever zekerheid dan te laat aan de bel g ...
Ik heb toch gebeld nadat ik ook zeer scherpe rugpijn in mijn linker bovenrug erbij kreeg. Net weer thuis na controlle, een monitoring, urine test en een bad. Het blijkt 'voorwerk' te zijn maar mn weeën zijn nog te goed te doen om daar te blijven dus we zijn naar huis gegaan en gaan nu kijken of het dit keer wel doorzet. Net gegeten en ga zo naar bed om nog wat slaap te krijgen.
2 dagen geleden
Vannacht op en af harde buiken gehad. Wel 2 uur lang om de paar minuten. Baby lag in stuit sinds week 36. Nu opeens weer gedraaid. Verklaard de harde buiken. Nu 38+3, hopelijk blijft hij nu liggen….
2 dagen geleden
Laatste twee dagen echt moe, niet dat ik meteen vast slaap, maar ga wel vaker in bed dutjes doen 🫣 had de eerste dag nog hoop dat het was om me voor te bereiden op de bevalling, maar sinds het vandaag weer het geval is.. ik ben waarschijnlijk gewoon een beetje vermoeid dan 😅
2 dagen geleden
Reactie op krulstaartjes
Ik heb toch gebeld nadat ik ook zeer scherpe rugpijn in mijn linker bovenru ...
2 dagen verder en nog steeds scherpe pijn in mijn linker flank. Maar geen baby. Ze denken inmiddels dat ik nierstuwing heb waar helaas niet veel aan te doen valt. Ik heb nog steeds hoop dat het toch een bevalling is en het ergens de komende 24 uur toch nog doorzet. In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat het 24-62 uur kon duren dus we gaan het zien.
één dag geleden
Anderen die veel meer moedervlekken en pigmentvorming hebben gekregen tijdens de zwangerschap? Ik heb in m’n nek veeeel meer moedervlekjes en flubbertjes en op m’n borsten veel meer pigmentvorming. Zo ja, wat heb je ermee gedaan/wat ga je ermee doen? Dermatoloog?