78 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Volgens mijn boek 'Van buik tot baby' zijn dit voorweeën en heel normaal vo ...
Het voelde anders dan de premature harde buiken, waar ik al sinds 18 weken last van heb 🙈 gezien ik er toch al zo lang last van heb ben ik eens extra mogen binnenspringen voor controle omdat er nu wel pijn bij kwam kijken - ons ventje was al wat aan het indalen, vandaar het lage zeurderige menstruatiegevoel! Bij een eerste is het blijkbaar niet abnormaal dat dit al vroeg gebeurt ☺️

22 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Zijn er mensen die ook last hebben van opgezwollen schaamlippen? Ik vind he ...
Bij de meeste vrouwen worden ze uit eindelijk paars🥲 dit zijn van die kwaaltjes waar bijna niemand over praat. 😅

21 dagen geleden

Reactie op 1-Willeke

Bij de meeste vrouwen worden ze uit eindelijk paars🥲 dit zijn van die kwaa ...
Oh vreselijk 🙈 niet gehad bij mn eerste en vind het nu met 27 weken ook behoorlijk vroeg

20 dagen geleden

Hallo! Herkent iemand in de avond het continue trek hebben? En dan echt in ' minder voedzaam' eten. Denk aan kaas, taart, chocolade, zoet of zout maakt niet uit. Ik kan het gewoon niet in bedwang houden. Daarnaast zorg ik wel dat ik mijn Groente en fruit binnen krijg, maar hou mijn hart vast als ik dadelijk niet meer zwanger ben voor mijn lijf 🤣🙈 Ben voornamelijk op zoek naar erkenning.

20 dagen geleden

Reactie op kimvheertum

Hallo! Herkent iemand in de avond het continue trek hebben? En dan echt in ...
Heel herkenbaar! Mijn maaltijden zijn gewoon gezond. Maar die tussendoortjes, en zeker hoe later op de dag, worden steeds minder gezond. Maar idd wel echt trek hebben en iets moeten eten

20 dagen geleden

Reactie op Kimberlyx98

Elke dag hoofdpijn🥹 ben nu bijna 31 weken. Paracetamol niks helpt🤷🏻‍♀️
Ik heb hier sinds een week ook zo n last van...

20 dagen geleden

Hallo allemaal, zijn er meer mensen regelmatig kortademig en ook wel wat benauwd. Ik haal het net tot de zolder dan ben ik echt buiten adem. Zo vervelend.

19 dagen geleden

Reactie op kimvheertum

Hallo! Herkent iemand in de avond het continue trek hebben? En dan echt in ...
Jep! Bodemloze put maar dan vooral overdag, ik lust echt alles wel dan. Ook word ik 's nachts wakker door de honger. Vandaag met de verloskundige besproken dat ik vaak overdag misselijk word sinds twee weken en zodra ik eet of iets zoets drink dat het wegneemt. Had waarschijnlijk met een iets te lage glucose te maken.

19 dagen geleden

Hoelang hadden jullie een bult/licht pijnlijke arm na de kinkhoestvaccinatie? Is nu 4 dagen geleden en het plaagt mij nog steeds. Snachts om erop te liggen en overdag ook nog wat😒

19 dagen geleden

Reactie op Evievdmt

Hoelang hadden jullie een bult/licht pijnlijke arm na de kinkhoestvaccinati ...
Herkenbaar. Geen bult, maar wel al een paar dagen wat spierpijn in mijn bovenarm en een blauwe plek rond het naaldstipje 😅

17 dagen geleden

Iemand dé tip tegen maagzuur al gevonden? Het is hier momenteel echt om gek van te worden.. dag en nacht

17 dagen geleden

Ik heb sinds vandaag een beetje stekend gevoel/ benauwdheid in mijn borst.. heb het idee dat het zou kunnen komen doordat de baby hoger is komen te liggen, zoals je veel leest. Is dit herkenbaar voor meerderen of toch iets om de vk voor te bellen?

17 dagen geleden

Reactie op Annies90

Iemand dé tip tegen maagzuur al gevonden? Het is hier momenteel echt om ge ...
Een hapje droge Havermout kauwen! Is super ranzig maar werkt wel, gelukkig heb ik zelf pas een paar keer last gehad van maagzuur.

17 dagen geleden

Reactie op Annies90

Iemand dé tip tegen maagzuur al gevonden? Het is hier momenteel echt om ge ...
Ik heb er ook heel snel heel veel last van.. ik had het al voor de zwangerschap omdat mijn maagklepje niet goed sluit. Maar nu met de zwangerschap meer last van. Ik slik om de dag 20 mg omeprazol (is veilig bevonden tijdens de zwangerschap) en daarmee heb ik er vrijwel geen last van! Alleen soms als we heel pittig hebben gegeten, maar dan is 1 rennie voldoende. Misschien een optie om voor verlichting naar omeprazol te kijken?

17 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik heb sinds vandaag een beetje stekend gevoel/ benauwdheid in mijn borst.. ...
Heb het soms ook wel eens een dagje. Dan steeds de gedachte ‘even aankijken en anders bel ik de vk’. Dag erna is het eigenlijk steeds weer over 🤷‍♀️. Dus ik heb er niet eerder voor gebeld. Maar als het je niet lekker zit moet je gewoon even bellen natuurlijk!

17 dagen geleden

Reactie op Jet/

Heb het soms ook wel eens een dagje. Dan steeds de gedachte ‘even aankijken ...
Ik heb toch even gebeld, het was alleen in mijn linkerborst dus toch een beetje spannend. Maar ze vermoedt dat het door ontwikkeling vd melkklieren komt. Ik moet in de gaten houden of er ontstekingsverschijnselen zoals vlekken of koorts bij komen, dan nog een keer de vk bellen, of als het meerdere dagen aanhoudt dan even langs de huisarts. Dus op zich wel gerustgesteld voor nu, wel even in de gaten houden.

17 dagen geleden

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hij is heel vaak dagen achtereen goed actief met flinke trappen. Maar heel soms is er eens een dag dat ik hem amper voel, of niet meer dan heeeeeeel lichtjes. Vandaag is zo’n dag: lichte aaitjes, maar meer niet. De vorige twee keren dat ik dit had, aan de CTG gelegen en kleine was perfect in orde. Hij begon zelfs super wild te trappelen eenmaal aan de CTG, want hij vindt dat toch helemaal niet prettig… voelde me dan ook heel lullig. het houdt me dan ook een beetje tegen om te bellen - vandaar vraag ik me af: hebben jullie babys soms ook een “mindere” dag?

17 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik heb toch even gebeld, het was alleen in mijn linkerborst dus toch een be ...
Ooh goed dat je hebt gebeld dan even voor geruststelling/duidelijkheid! Overigens dat pijn bij je linkerborst is bij mij ook geregeld mijn maag! Dan heb ik geen maagzuur maar is het wel van slag en dan krijg ik een stekende pijn daar. Ik had dit voor de zwangerschap al (maagklachten) maar heb het dan bv als ik veel trek heb, juist veel gegeten heb oid. Soms ook gewoon random. Maar altijd alleen daar en alleen aan de voorkant, dan is het mijn maag. Misschien dat het nu sneller komt omdat alles wat in de verdrukking komt en snel te vol zitten?

17 dagen geleden

Reactie op Jet/

Ooh goed dat je hebt gebeld dan even voor geruststelling/duidelijkheid! Ove ...
Mja, ik heb het de hele dag door al zo om de 5-10 minuten, dus heb niet het idee dat het samenhangt met eten of maagzuur. Maar goed, hopelijk is het morgen gewoon over. Ik mocht van de vk een paracetamol nemen om te kijken of het minder werd, maar het is niet zo erg dat ik er pijnstilling voor zou nemen, maar wel gewoon een erg irritant gevoel.

17 dagen geleden

Reactie op EMBO

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hi ...
Ja herken ik zeker! Ene dag denk ik nou nou, wat een feest daarbinnen haha. En de andere dag moet ik echt op de kop staan om hem te voelen. Vaak als ik even ga liggen op mijn linkerzijde voel ik hem sneller/beter