79 Reacties

7 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Misschien niet echt een symptoom, maar op het moment schrik ik wel echt vaa ...
Haha dat heb ik ook! Elke keer denk ik wooow! En dan spring ik zowat op😂 elke keer weer een verrassing haha

6 dagen geleden

Nog meer last van enorme ijzer tekort? Sukkel er al heel de zwangerschap mee.. de tabletjes helpen niet en ijzer rijke voeding zoals spinazie ook niet echt. Iemand misschien een tip ervoor?

6 dagen geleden

Reactie op Kimberlyx98

Nog meer last van enorme ijzer tekort? Sukkel er al heel de zwangerschap me ...
Neem je je ijzer nuchter in? Dit is beter bij de tabletjes. Of hoe combineer je je ijzerrijke voeding? combineren met vitamine C zou helpen om de ijzeropname te verbeteren. Ijzer + calcium in dezelfde maaltijd zorgt dan weer voor mindere opname van het ijzer. Ook caffeine belemmert de opname

3 dagen geleden

Ik heb zonet even een klein aanvalletje gehad van hartkloppingen… mijn hart ging als een malle tekeer in mijn borstkas, keel en oren. ik hoorde enkel en alleen mijn hart bonzen (hoorde amper omgevingsgeluid), werd duizelig, mijn armen begonnen te tintelen en ik begon vapeurs te krijgen in mijn gezicht… nu is het weer voorbij… Ik lees dat hartkloppingen “normaal” zijn tussen 30 en 34 weken maar dit was echt wel super akelig… Nog mensen die hartkloppingen ervaren? En in welke mate?

3 dagen geleden

Reactie op EMBO

Ik heb zonet even een klein aanvalletje gehad van hartkloppingen… mijn hart ...
Heb het een paar keer gehad,aar toen ik het laatst vermelde bij de verloskundige zei ze wel dat je even mocht bellen omdat dat alles bij elkaar een teken van zwangerschapsvergiftiging kon zijn ofzo? Idk hoe je je nu voelt.

3 dagen geleden

Reactie op EMBO

Ik heb zonet even een klein aanvalletje gehad van hartkloppingen… mijn hart ...
Dat herken ik precies. Ik heb het ook een aantal keer gehad nu ging mn hartslag ineens van 90 naar 180 ofzo. Heel akelig gevoel idd. Kreeg ook een licht gevoel in het hoofd en tintelingen en gevoel alsof je niet genoeg adem kan krijgen. En dan ineens na n paar minuten is ie weer rustig. (nouja rustig zit de laatste weken constant tussen de 90 en 110) een tip kreeg ik nog wel, dat is op je handpalm blazen, dat moet helpen zei een vriendin van mij. Die werkt in de zorg. Hoop voor je dat je t niet weer krijgt

3 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Heb het een paar keer gehad,aar toen ik het laatst vermelde bij de verlosku ...
Nu is het beter. Ik voel me al een paar dagen ook niet helemaal fit en zie ook wel enorm bleek… maar mn hart is onder controle nu De vk is even langsgekomen. Bloeddruk terug stabiel, hartslag ook en het hartje van de kleine was ook oke… Ik ben al getest op zwangerschapsvergiftiging en heb dit gelukkig niet. Is wel al geleden van 24 weken, die test. Kan dat nog later opkomen? 🤔

3 dagen geleden

Ben nu wel in de fase dat de bewegingen van de baby echt niet meer schattig of grappig zijn maar echt zeer oncomfortabel :/

3 dagen geleden

Ik heb al een tijdje last van mijn bekken, maar de laatste 2-3 weken doet het echt pijn gewoon. Mijn hele onderkant voelt echt bont en blauw aan, maar met name aan de rechterkant van mijn schaamlip. Meer die dit herkennen? Draaien in bed of op de bank is echt heel pijnlijk. Ook in beweging komen is echt vreselijk, ik loop echt wijdbeens en waggel dan al. Als ik eenmaal een beetje heb bewogen gaat het wel. Hebben meer dames hier last en van tips? Ik ga al naar de beklen fysio. Heb tips en oefeningen gekregen, maar ze zei ook dat het eigenlijk niet beter word tot na de bevalling. Ik ben nu 30 weke en vraag me echt af hoe die laatste weken zullen gaan. Slapen is echt drama ook door de pijn… Heb vandaag ook al de hele dag een harde buik. Voelt helemaal straks gespannen. Niet echt harde buiken als in dat het komt en gaat. Herkennen meer dit? Is dit een harde buik die lang aanhoud? En moet ik dan meer rust nemen?

3 dagen geleden

Reactie op EMBO

Nu is het beter. Ik voel me al een paar dagen ook niet helemaal fit en zie ...
Geen idee of het later nog kan. Zo klonk het iig toen de vk het zei, maar als jouwe je al heeft gecheckt enzo zal het wel weer goed zijn nu. Sterkte iig!

3 dagen geleden

Reactie op kimhartjebaby

Ik heb al een tijdje last van mijn bekken, maar de laatste 2-3 weken doet h ...
Bij een blijvende harde buik, meer rust nemen. Een harde buik moet meestal na 2/3 min weer wegzakken. Doet dit het niet, dan doe jij te veel. (Woorden VK) Over je bekken, dat klinkt als echte bekken pijnklachten. Hiervoor kun je naar de (bekken)fysio. En in combi met de harde buiken zal het te veel doen ook hier aan bijdragen. De laatste weken zijn mentaal het zwaarst, omdat je zo goed naar je lichaam moet luisteren terwijl de “wil” nog zoveel wil😩

2 dagen geleden

Reactie op EMBO

Neem je je ijzer nuchter in? Dit is beter bij de tabletjes. Of hoe combin ...
Bij mij helpt floradix beter dan de tabletjes. Zou je nog kunnen proberen

20 uur geleden

Ik had het al wel eerder dan nu maar het wordt erger: slapende handen 's nachts tijdens het slapen. Zo ontzettend irritant! Blijkbaar ook een kwaaltje als ik Google mag geloven

19 uur geleden

Reactie op Lola28

Ik had het al wel eerder dan nu maar het wordt erger: slapende handen 's na ...
Nou ik heb nu voor mijn gevoel opgezette handen in de nacht.. is dan niet zo als ik kijk, maar voelt heel strak.. dus denk vocht toch. Als ik dan even naar de wc ben geweest en wat water heb gedronken is het alweer minder 🤷‍♀️

12 uur geleden

Reactie op kimhartjebaby

Ik heb al een tijdje last van mijn bekken, maar de laatste 2-3 weken doet h ...
Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt maar dan in mijn linker lies/schaamlip en bil. Het voelt inderdaad alsof het bont en blauw is en als extreem pijnlijke spierpijn. Ik heb ook continu pijn en draaien in bed is een drama. Ik heb een combinatie van bekkeninstabiliteit, zwangerschapsischias en een lage hernia. De fysio zegt mij niet verder te kunnen helpen en dat ik contact moet opnemen met de huisarts of zij nog kunnen helpen of dat het uitzingen is tot na de bevalling. Ik ben nu 30+3 weken. Ik probeer zoveel mogelijk met een kussen tussen me benen te slapen en me benen in 90 graden neer te leggen. Wanneer de pijn toeneemt en aanhoud leg ik alles neer en ga ik rusten (mits dit kan natuurlijk). Ook ben ik begonnen met bekkenbodem oefeningen op een bal, gewoon via een YouTube filmpje. Ik ben bang dat het nog 9 weken doorzetten is maar onze kleine en mijn lichaam zijn het belangrijkste dus wat niet meer gaat dat gaat niet meer. Ik werk al sinds juni nog maar 3/4 uurtjes op de dag met aangepaste werkzaamheden maar ondanks dat nemen de klachten toe dus rust nemen is echt belangrijk!

2 uur geleden

Ik ben al 2 dagen kots en kots misselijk. Ik word er gek van 😭