215 Reacties
één maand geleden
Sinds een aantal dagen enorme pijn aan mijn rechter rib. Echt geen grapje. Ik denk gekneusd. Bij erge pijn wekt het erg harde buiken op. Hopelijk geneest het op tijd voor de bevalling, nu 33 weken. Ik had iets te vroeg gejuigd qua symtomen die meevielen.Heeft iemand dit ook (gehad)?
één maand geleden
Reactie op Essie87
Sinds een aantal dagen enorme pijn aan mijn rechter rib. Echt geen grapje. ...
Ik heb het ook (34w zwanger). Het is extreem storend.
Ik merk dat het betert als ik in de zetel wat rechtop ga zitten met een warm kersenpit-kussen.
Ik mag mij vooral niet bukken/naar voor buigen want dan doet het vreselijk pijn.
In bed kan ik enkel op mijn rechterzij slapen. Op mijn linkerzij schiet de pijn opnieuw in mijn rechterrib :/.
één maand geleden
Reactie op kristab88
Ik was een paar dagen terug (36w) ineens ook weer misselijk, eten was al sn ...
Ik zou willen dat ik kon overgeven soms 😂 dan ben je echt uren misselijk en moet je er gewoon doorheen, voelt zo ellendig. Ik vind even overgeven en dan rustig worden veel fijner, maar dat lukt me niet meer 🫣
één maand geleden
Reactie op EMBO
Morgen 37 weken. Heb al 2 dagen totaal geen eetlust meer. Vandaag ook vaag ...
Maagzuur? Zonder omeprazol continu misselijk en geen eetlust. Ook overgeven. Met nergens last van 😅.
één maand geleden
Reactie op Joewar
Ik heb het ook (34w zwanger). Het is extreem storend.
Ik merk dat het bete ...
Heel herkenbaar. Precies hetzelfde qua buigen, er op liggen en de verlichting met een kersenpit. Nieshen is ook vreselijk, en lachen kan ik ook niet. Mijn buik wordt er hard van als ik veel pijn heb. In de nacht en ochtend is het het ergst ivm slaaphouding. Ik schreeuw het soms uit van de pijn. Ik hoop zo dat dit nog minder zal worden.
één maand geleden
Reactie op mermaidmommy
Ik zou willen dat ik kon overgeven soms 😂 dan ben je echt uren misselijk e ...
Ja, soms kan het zeker opluchten. Wat me ook opvalt aan spugen tijdens de zwangerschap (ook al is het me in totaal maar 4x overkomen of zo) is dat het minder vies is dan wanneer je iets verkeerds hebt gegeten of zo. Ik was best wel een beetje bang van tevoren, voor die zure geur en smaak die je dan nog heel lang blijft achtervolgen, maar met zwanger zijn is het minder gal wat naar boven komt of zo?
één maand geleden
Reactie op Essie87
Heel herkenbaar. Precies hetzelfde qua buigen, er op liggen en de verlichti ...
Het zou beteren als ze indalen. Maja we zijn ‘nog maar 33-34 weken’, kan nog even duren tot ze indalen :(.
Als dit blijft aanhouden ga ik zelf niet meer met de wagen kunnen rijden. De rit naar en van het werk was best pittig, ik kan mij geen houding geven en de veiligheidsgordel stoorde enorm. Volgende afspraak met de gynaecoloog is pas 28/10, kan dus ook niet onmiddellijk aan de alarmbel trekken 😞.
één maand geleden
Reactie op Joewar
Het zou beteren als ze indalen. Maja we zijn ‘nog maar 33-34 weken’, kan no ...
Ik wil jullie niet uit de droom helpen. Soms dalen baby ook niet in. Zoals bij mij het geval. Eerste bevalling daalde meneer pas in bij 6 cm ontsluiting. En nu ligt mn baby ver boven de bekken. Met precies de klachten die jullie ook omschrijven. Gelukkig ben ik bijna 38 weken en is het einde echt in zicht. Maar het is echt heeeel pijnlijk.
één maand geleden
Reactie op kristab88
Ja, soms kan het zeker opluchten. Wat me ook opvalt aan spugen tijdens de z ...
Ik had juist dat ik maar doorging tot mijn maag echt leeg was, dus tot bittere gal helaas. Had dat in het begin van het tweede trimester 🫠
In het derde trimester heb ik maar 1x overgegeven, maar toen was het wel zoals jij beschreef 😂
één maand geleden
Reactie op Essie87
Ik heb dit ook, heb een hoge pijngrens maar die pijn is echt storend en bijna niet te doen. Toen ik dit aangaf bij mijn gynaecoloog/verloskundige gaf ze aan dat het wel normaal is omdat de baby groeit en misschien met een voetje of iets tegen je ribben aanschopt of aanduwt wat pijn kan veroorzaken. Ze gaf me wel als tip om niet ingedrukt te zitten met mijn buik. Meer tegen de pijn kan je helaas niet doen. Voor mij is het ook aanzien wat nou minder pijn doet qua positie. Op een stoel zitten bijvoorbeeld word het bij mij erger van, maar op de bank met een kussen achter mijn rug is dan wel weer wat te doen maar niet als ik te lang zit. Een beetje lopen hielp ook wel wat, en een warme douche verlichtte bij mij een beetje de pijn
24 dagen geleden
Wie heeft er ook al zoveel last van oefenweeën? Ben nu 36+3 en al ruim 2 weken last ervan, worden steeds vervelender.
Ik weet uit ervaring dat het niet veel zegt over wanneer de bevalling gaat beginnen. Wat ik me bij m'n vorige zwangerschap kan herinneren is dat ik ze toen sowieso vanaf 37 weken voelde. Bij 38wk zei de vk: ik denk dat het niet lang meer duurt als ik het zo hoor.. alsnog pas met 41+1 bevallen 🤣
Vond het nu wel vroeg dat ik ze voelde maar misschien herken ik ze nu gewoon sneller..
24 dagen geleden
Reactie op Mennos9
Wie heeft er ook al zoveel last van oefenweeën? Ben nu 36+3 en al ruim 2 we ...
Ja... Ookal twee week. Ben nu bijna 34 week. Vind ze ook steeds heftiger worden.
24 dagen geleden
Reactie op Mennos9
Wie heeft er ook al zoveel last van oefenweeën? Ben nu 36+3 en al ruim 2 we ...
Ja! Hier ook sinds 36 weken en ben nu 37 + 3. Goed te lezen hoe dat in je vorige zwangerschap ging. Heb idd ook niet het idee dat het iets zegt over wanneer de kleine komt. Maar vooral een goed teken van mijn lijf. Zo zie ik het maar. Ben benieuwd 🙏🏼
24 dagen geleden
Reactie op Essie87
Ik heb dit nu 🥲 geen idee wat ze heeft gedaan toen ik sliep, maar het voelt alsof ik daar geslagen ben ofzo 😅