224 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Marieke189

Nu 39+1 en met regelmaat het idee alsof ik ziek moet worden, maar dat het d ...
Ja dat heb ik af en toe ook.. alsof ik een griepje krijg. Super fijn ook in combinatie met die opvliegers

18 dagen geleden

Zit al de hele avond / nacht op de wc met diarree, harde buiken en hele lichte kramp soms. 37+1 😩

17 dagen geleden

Reactie op Xcharrie

Zit al de hele avond / nacht op de wc met diarree, harde buiken en hele lic ...
Hier ook hele nacht last van m'n buik gehad, soort van menstruatiepijn. Krampend/ drukkend soms stekend gevoel in onderbuik. Nooit snachts zo lang gehad en het er is er nog.

17 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik heb de laatste tijd, vooral buiten de deur, dat ik het snel warm krijgt ...
Ik heb ook precies deze klachten. De verloskundige zegt dat het misschien te maken heeft met een lage bloeddruk. Maar de oorzaak ervan is niet duidelijk. Ben benieuwd wat jouw verloskundige heeft gezegd

17 dagen geleden

Reactie op Mom2 be

Ik heb ook precies deze klachten. De verloskundige zegt dat het misschien t ...
Hetzelfde, ja. Maar op het moment dat ze mijn bloeddruk/hartslag meet is alles wel in orde. Dus blijkbaar soms tijdelijk een lage? 🤷‍♀️

17 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Hetzelfde, ja. Maar op het moment dat ze mijn bloeddruk/hartslag meet is al ...
Dat kan best ja. Ik heb er ook vaak last van. Bij de vk is het dan ook altijd in orde maar wel echt net boven de ondergrens. Dus ik denk dat ie gewoon op sommige momenten wat verder zakt en dan voel ik het ook echt door een duizelig/flauw gevoel, soms ook met suizende oren erbij. Mijn vk zegt dat het verder geen kwaad kan en altijd nog beter is dan een hoge bloeddruk. Ik zorg verder dat ik altijd wat zoute dropjes of dextro bij me heb 😊

17 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Dat kan best ja. Ik heb er ook vaak last van. Bij de vk is het dan ook alti ...
De zoute dropjes at ik ook toen ik dit in het tweede trimester had, maar later was ik bang dat de hoeveelheid drop misschien schadelijk was 😂 #zwangereleven Misschien weer wat dropjes halen voor die momenten.

17 dagen geleden

Ik merk deze dagen dat mijn gehemelte best gevoelig is. Maak er makkelijk wondjes met wat steviger voedsel 🫠

17 dagen geleden

Ik heb sinds een paar dagen (38 weken) heel erg last van benauwdheid en dat ik steeds merk dat ik diep moet ademhalen. Vooral ‘s avonds komt het opzetten en het is zo vermoeiend! Ik voel me zo kortademig! De baby is al wel ingedaald maar herkent iemand dit ook? Ik stond onder de douche en merkte dat m’n buik heel strak zat, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Ik denk dat het ook komt als ik op de bank zit de hele avond?

16 dagen geleden

Reactie op Sunshine91

Ik heb sinds een paar dagen (38 weken) heel erg last van benauwdheid en dat ...
Ik heb dit ook (bijna 37 weken). Mijn man hoort dan dat ik aan het zuchten ben maar ik heb dat zelf vaak niet door. Inderdaad alsof je even een extra teug adem moet halen. Ik dacht dat het kan komen omdat je longen, vooral zittend, dan wat weinig ruimte hebben. Maar niet nagevraagd ofzo hoor, eigen diagnose. 😅

16 dagen geleden

Reactie op Sunshine91

Ik heb sinds een paar dagen (38 weken) heel erg last van benauwdheid en dat ...
Ja, heel herkenbaar! Sinds een aantal dagen en inderdaad vooral 's avonds en vooral in bed, ook op mijn linkerzij. Vreselijk gevoel (36+2). Ik denk dat het door de druk van je baarmoeder komt. Heb gelezen dat het geen kwaad kan. Ik probeer mij vooral op zo'n moment te concentreren op iets anders.

16 dagen geleden

37+3 vandaag. Ik heb het gevoel dat het een beetje rommelt… - baby beweegt erg veel - regelmatig harde buiken - lichte onderbuik en onderrug krampen - het gevoel alsof ze steeds tegen m’n blaas aan schopt, waardoor het net voelt alsof er zomaar iets kan knappen

16 dagen geleden

Reactie op babywenns

37+3 vandaag. Ik heb het gevoel dat het een beetje rommelt… - baby beweeg ...
Spannend, hier hetzelfde! Heb het gevoel dat er elk moment een handje ofzo uit kan prikken down there 🫢

16 dagen geleden

Reactie op Xcharrie

Spannend, hier hetzelfde! Heb het gevoel dat er elk moment een handje ofzo ...
Ahhh echt hè! Hihi, ik begrijp je gevoel helemaal. Spannend!!

15 dagen geleden

Lage rugpijn en bekkenpijn. Ik kan ‘s nachts niet slapen zonder pcm en word sowieso elk uur wakker om mijzelf als een kip spiesje te draaien.

15 dagen geleden

Reactie op framboosjex

Lage rugpijn en bekkenpijn. Ik kan ‘s nachts niet slapen zonder pcm en word ...
Haha een kipspiesje, maar zo voel ik me ook 😂 dat supermoeizame draaien is echt vreselijk bovenop het slaaptekort 🫣

14 dagen geleden

Sinds gisteren stukjes slijm bij het plassen, 37+4. Ook wat vaker rugpijn 🍀🍀

14 dagen geleden

Vanmorgen enorme pijnlijke harde buiken gehad. Ik dacht. Voorweeën! Had vanmorgen een afspraak gynaecoloog en blijkt mijn baby in stuit te zijn gedraaid. Morgen opnieuw afspraak gyn en dan opties bespreken 😅 Dus de pijn vanmorgen was waarschijnlijk door het draaien…. Want vorige week bij de groeiecho, lag hij nog ‘goed’.

14 dagen geleden

Vandaag bij de verloskundige geweest en ze raadde me aan om het wat rustiger aan te doen omdat mijn buik wat gespannen aanvoelde. Heb het er zo lastig mee dat je minder mag/kan in de zwangerschap. Voor mijn gevoel ben ik niet super druk bezig namelijk Sorry, moest het er even uit gooien

13 dagen geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Vandaag bij de verloskundige geweest en ze raadde me aan om het wat rustige ...
Rustiger aan doen betekent niet dat je de hele dag op de bank hoeft te hangen toch? Maar misschien na een activiteit even bewust een ontspanningsmoment in te plannen, proberen een dutje te doen of lekker lang in bad.