7 Reacties

13 dagen geleden

Hoi Sterre, ik word zondag ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Ons kinde ( vierde kindje) wordt nu al en ik ben 38+ 3 geschat op 3800 gram en rond p94 en inderdaad groot hoofdje. Dit had mijn andere zoontje ook. Deze bevalling is niet anders verlopen dan bij mijn dochters. Ik ben bij alledrie natuurlijk bevallen wel met knip en wat hechtingen maar geen verschil in bevallingen. Mijn vierde bevalling is dus zondag/maandag. Hij lag ook tot vorige week dwars en nu met het hoofd naar beneden. Ik denk dat het qua persen niet zoveel verschil gaat maken, ik verwacht nu ook weer een knip, maar denk dus niet dat dat met het groot hoofdje te maken heeft. Ps ik heb ooit gelezen dat een baby met een groot hoofd intelligenter is. Toevallig is mijn zoontje ook heel slim haha.

13 dagen geleden

Heey! Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar snap je zorgen. Mijn kindje die nog in mijn buik zit, heeft een 9 van de 10 hoofd en ligt al diep ingedaald met zelfs een deel schouders. Ik ben nu 39 weken zwanger. Wellicht goed om nog eens na te vragen bij je verloskundige of dit een rol kan spelen zodat het wellicht die zorgen enigszins weg kan nemen, maar ik snap dat je er alsnog aan twijfelt hoor.

13 dagen geleden

Ps mijn vorige kinderen waren 7 pond ( meiden) en zoontje was 3800 gram ongeveer.

13 dagen geleden

Hey, toevallig gisteren bevallen van een baby met een groot hoofd! Althans hij werd gedurende mijn zwangerschap steeds groot geschat. Uiteindelijk geboren met 4120gram en 54cm. Mijn gyn gaf aan liever in te leiden met 38 weken, omdat ze zorgen had dat zijn hoofdje vast zou zitten (eerste zw), maar mijn vk gaf weer aan dat het onzin is om mij in te leiden zonder medische reden. Uiteindelijk natuurlijk bevallen 39+3. Wel een uur lang moeten persen, maar ik had een top verloskundige die mijn perineum aan het masseren was tijdens de persfase wat erg hielp. Enkele hechtingen gekregen en niet geknipt. En kindje was ook niet volledig ingedaald, gebeurde allemaal tijdens de bevalling. Mijn advies is wel maak goed gebruik van de yogabal (er zijn bepaalde oefeningen om het hoofdje op een correcte stand te laten indalen) en wandelen wandelen wandelen! You got this!

13 dagen geleden

Reactie op maanbloem

Hey, toevallig gisteren bevallen van een baby met een groot hoofd! Althans ...
Vergeten toe te voegen, ik wou absoluut niet ingeleid worden dus had ik wel gekozen om 2x te laten strippen. Met enkele dagen er tussen en denk dat dit zeker heeft geholpen voor een natuurlijke bevalling op gang te zetten.

13 dagen geleden

Met de juiste houding kun je de ruimte in je bekken met 3(!) cm vergroten. Bijvoorbeeld squatten (diep of minder diep) helpt om de ruimte in je bekken groter te maken. Dit kun je ook al doen tijdens je zwangerschap, maar ook tijdens de bevalling/weeën. Een fitnessbal kan daarbij helpend zijn.

17 uur geleden

Update: ik word dit weekend ingeleid! Ietsje over de 40 weken heen maar toch heel blij dat ik serieus genomen wordt.