24 Reacties

5 maanden geleden

Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken.. ik scheel met mijn jongste zus 10 jaar en k was vanaf kleins af aan heel hecht met haar. Met m’n oudste zus scheel ik zelfs 20 jaar

5 maanden geleden

Hey ben 15 weken zwanger en heb ook een zoontje van 6 jaar. Uit een eerder huwelijk. Is denk het hoe je daar mee om gaat met de hechte band

5 maanden geleden

Hier ook iemand die 6 jaar met mijn zusje scheelt en samen met ons broertje (2 jaar onder mij) zijn we 6 handen op 1 buik :). We hebben vroeger de nodige strijdjes gehad, wat gezien verschillende levensfasen soms onvermijdelijk is denk ik? Maar al met al denk ik zeker dat het niet iets is om je zorgen over te maken🙂

5 maanden geleden

Zelf geen ervaring mee, sinds dit mijn eerste baby is, maar mijn moeder scheelde 14 jaar met mijn oom en die twee zijn ook altijd hecht geweest. Mijn man scheelt 4 jaar met zijn zusje en die zijn ook hecht, dus ik denk ergens dat het niet uitmaakt zolang ze samen maar fijn opgroeien 😁

5 maanden geleden

Hahahahahaha 😂 vind wel grappig ik 14 weken zwanger, mijn zoon is 13 😀😀 dus ja best veel verschil

5 maanden geleden

Ik scheelde 8 jaar met mijn jongere zus en wij hebben een hele hechte band dus dat komt vast goed

5 maanden geleden

Hier een zoon van 15 en dochter van 12 en nu een heel onverwachts wondertje. Ben ook heel benieuwd, hoe alles gaat verlopen. Vooral het helemaal opnieuw beginnen met alles. Maar, ach.... Het komt zoals het komt en we hopen dat ze veel van hun kleine broertje of zusje gaan houden.

5 maanden geleden

De band van 2 kinderen ligt sowieso aan de kinderen ook. Daar maakt leeftijdsverschil denk ik niet heel veel in uit. Mijn zus en ik schelen 3jaar, zijn vroeger altijd enorm hecht geweest en nu in het volwassenleven niet meer. Mijn man en zijn zusje (schelen 7jaar) hebben een goede band gehad als kind, niet enorm hecht. Maar nu in het volwassenleven zijn ze wel echt hecht met elkaar.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is ook 6 en bijna 7 nadat de tweede straks is geboren, het zal zoeizo een ander soort band zijn dan wanneer ze minder leeftijdverschil gehad zouden hebben maar dit betekend niet gelijk iets negatiefs. Wanneer ze te snel achter elkaar geboren worden heb je ook grotere kans dat jaloezie in het begin een belemmering veroorzaakt in de band en ook kunnen ze vaker ruzie hebben dan echt leuk spelen omdat ze beiden nog klein zijn. Dus denk zelf dat wel of geen leeftijdsverschil beiden zo zijn voor en nadelen zullen hebben. 1 ding weet ik zeker, ik ben zelf blij dat mijn oudste alle liefde en aandacht heeft kunnen krijgen en nu zelfstandig genoeg is zodat ik straks ook mijn handen vol heb aan weer 1tje ipv 2 🙈

5 maanden geleden

Ik ben 16 weken zwanger van de 2e en mijn dochter is 8. In mijn ideale wereld zat er z'n 3 jaar tussen, zodat ze meer samen opgroeide. Zie nu ook de voordelen ervan, een trotse grote zus die graag wilt gaan helpen met dr zusje. Er zijn ook nadelen, zoals dat interesses qua uitjes uiteenlopen en natuurlijk ook hun ritmes. Ik verwacht daarin geen problemem, al is het in het begin even zoeken.

5 maanden geleden

Mijn vriend scheelt erg veel met zijn broertje en zusje (en die schelen ook weer 6 jaar). Zij vinden dat alle drie wel jammer, omdat de interesses indd uiteenlopen en mijn vriend ging bijv. het huis al uit toen zijn broertje vrij jong was (zij schelen wel echt 15 jaar). Maaaarrr, je merkt wel echt dat hoe ouder ze worden, hoe meer ze elkaar gaan opzoeken en hoe meer het klikt. Dus ik denk dat als ze het goed met elkaar kunnen vinden, dat vroeg of laat wel goedkomt 😊.

5 maanden geleden

Tussen mijn oudste dochter nu 6 jaar en jongste 1,5 zit ook best een groot ‘gat’ zeg maar. En ik ervaar het tot nu toe heel positief. Mijn oudste is lekker zelfstandig al en helpt veel mee! Maar buiten dat om heeft ze zo’n leuke band met haar zusje. De jongste is ook helemaal gek op haar. Ze spelen ook heerlijk samen ondanks het leeftijdsverschil. Straks zit er tussen de oudste en baby3 zo’n 7 jaar en tussen de jongste en baby3 zo’n 2 jaar.

5 maanden geleden

Wij hebben 2 grote meiden van 13 en 10🥰 Ze vinden het geweldig om er een broertje of zusje bij te krijgen.. ik heb straks 2 aupairs in huis 😉😂

5 maanden geleden

Mijn kids zijn als de kleine geboren word 8 en 9.

5 maanden geleden

Hier ook een groot leeftijdsverschil me zoon is 16 en me dochter is bijna 12. Ben nu 15+5 weken zwanger en ze kijken er naar uit. Ik was zelf 14 toen ik een zusje kreeg en onze band is heel sterk en heb het allemaal altijd leuk gevonden.

5 maanden geleden

Mijn kinderen zijn 5 en 4 als de baby wordt geboren. Zelf heb ik ook ervaart hoe het is om als tiener nog een broertje en zusje te krijgen. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog klein was en vader heeft in een nieuw huwelijk kinderen gekregen. Mijn broertje en zusje zijn 6 en 3. Ondanks dat ik mijn eigen leven heb heb ik een hele sterke band met hun. Ik neem vaak ook hun de deur uit zonder mijn eigen kinderen en dan doen we gezellig wat met zijn drieën.

5 maanden geleden

Ik scheel 8jaar met mijn zus. Mijn zus was de grote stoere zus, die voor mij opkwam als het nodig was. Dat vond ik superleuk! We hebben niet veel gespeeld samen door leeftijds verschil, maar deden zeker wel dingen samen. Ze ging op haar achttiende uit huis, ik was tien, toen zag ik haar tijdje minder vaak. Heb haar niet heel bewust gemist ofzo. We gingen toen ze nog wat ouder was af en toe leuke dingen doen. Nu hebben we heel goed contact, is het erg gezellig. Met mijn broertje scheel ik 2.5jaar, veel samen gespeeld. Hij is jonger. Ook veel ruzie vroeger gehad. Nu heel goed samen. Leeftijd zegt niet heel veel daarin... Ik denk niet dat het uitmaakt. Ik heb niet meer of minder aan mijn zus gehad dan aan mijn broertje.

5 maanden geleden

Ik heb een zoon van bijna 9 en een dochter van 3.5, geweldig. Hij heeft het altijd bewust meegekregen meegeholpen en nu nog steeds erg lief en zorgzaam voor zijn zusje. Geweldig vind ik het.

5 maanden geleden

Reactie op Cieltje Baby 4

Hier ook een groot leeftijdsverschil me zoon is 16 en me dochter is bijna 1 ...
Hier bijna hetzelfde, spannend hoor. Mijn zoon is 15 en m'n dochter bijna 12.

5 maanden geleden

Reactie op SjaanBanaan85

Hier bijna hetzelfde, spannend hoor. Mijn zoon is 15 en m'n dochter bijna 1 ...
Ik ben zelf zwanger van een tweede en zo ook mijn stiefmoeder 😅 die dus word ook nog eens een grote zus van 35 jaar.