17 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb gister een suikertest gedaan. Om dezelfde reden. Bik m'n vorige zwangerschap ook. Toen kwam er geen diabetes uit maar hielden ze het door middel van groei echo in de gaten en eventueel inleiden.

3 maanden geleden

Reactie op Baby2024Nolan

Ik heb gister een suikertest gedaan. Om dezelfde reden. Bik m'n vorige zwan ...
Oké thanx! En was het bij de geboorte ook een grote baby? Ingeleid?

3 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Oké thanx! En was het bij de geboorte ook een grote baby? Ingeleid?
Bij m'n vorige zwangerschap woog ze 3866 dus ze was wel zwaarder dan m'n eerste kindje. Ik was wel bijna 2 weken na m'n uitgerekende datum bevallen. Ze bleef lekker zitten. Bij m'n huidige zwangerschap hebben ze daarom besloten niet te lang te wachten. Iig niet 2 weken over tijd. Ze had beste forse schouders dus die kwamen niet lekker mee. Was verder wel gewoon een natuurlijke bevalling.

3 maanden geleden

Die P-waardes is een manier waarop ze iets statistisch indelen. P50 betekent; 50% van de kinderen heeft een lagere score Dus P98; 98% van de kinderen heeft een lagere score. Je gaat nu waarschijnlijk vaker tegenkomen dat ze bepaalde waardes ook een P-score geven, om het dus te vergelijken met andere kinderen. Misschien is het eerder nooit besproken waardoor je het niet gehoord hebt? Ik ben niet bekend met een grote baby, wel met extra suiker tests, die zijn niet tof 😇 Succes met de zwangerschap en misschien herstelt het weer, dat kan je!

3 maanden geleden

Ik moet ook de suikertest gaan doen. Bij de 20 weken echo kwam de meting hier uit op p97,7. Afwachten dus...

3 maanden geleden

Reactie op Smos

Die P-waardes is een manier waarop ze iets statistisch indelen. P50 beteke ...
Dankjewel voor je info. Niet??? Hoe werkt zo n testje dan

3 maanden geleden

Bij mij vorige zwangerschap precies hetzelfde gehad! Mijn zoontje zat toen bij de 20w echo ook op p98. Toen moest ik meteen voor een suikertest (wat ik niet bleek te hebben) en extra groeiecho’s. Tot 36 weken werd telkens gezegd dat hij groot/zwaar zou zijn. Met de 36w groeiecho was opeens alles normaal. Uiteindelijk was hij bij de geboorte (met 39weken) 3280gram. Ik zou me dus niet al te druk maken!

3 maanden geleden

Hier p90, suikertest gaan ze mee wachten tot 24 weken. Hebben jullie ook dat je nu niks ongezonds meer durft te eten? Hoe gaan jullie daar mee om ?

3 maanden geleden

Bij ons ook vandaag bericht grote baby, maar sommige metingen ook wel gemiddeld. Waardoor alles bij elkaar genomen we op P82 uitkwamen, maar buikje p94 en beentjes p87. Mijn vriend is wel echt lang en ik ben ook niet klein.. klinisch verloskundige was gewoon tevreden. Twijfelde iets over het termijn (termijn echo was heel vroeg gedaan) maar had niet zoiets van oh er is meer nodig voor nu. We moeten 1 juli weer naar onze eigen verloskundige, dus dan horen wat zij ervan vindt.. suikertest wilde ze sowieso al doen (doen ze bij onze praktijk bij bijna alle zwangeren) dus maar afwachten dan… wel heel blij dat verder alles er helemaal goed uit zag!

3 maanden geleden

Reactie op LJR

Hier p90, suikertest gaan ze mee wachten tot 24 weken. Hebben jullie ook da ...
Ja dit heb ik dus ook 😅…. Denk ook dat ik sowieso wel echt even meer op ga letten.. tegelijkertijd kan de baby ook net een groeispurt hebben gehad.. vandaag van vakantie via de echo afspraak terug naar huis gereden. Uiteraard op vakantie een stuk meer en anders (ongezonder) gegeten dan normaal.. dus ga iig weer even normaal doen!

3 maanden geleden

Hier beide kids met 20 weken echo op p50 dus gemiddeld. Bij geboorte met 39 weken beiden 4 kilo dus flink. Die P waarde zegt heel weinig op dit moment, maar wel goed is om te vervolgen/in de gaten te houden denk ik 🥰

3 maanden geleden

Waar vinden jullie wat de P waarde is van de baby? 😱

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ja dit heb ik dus ook 😅…. Denk ook dat ik sowieso wel echt even meer op ga ...
Had niet goed gekeken p96,6 gemiddeld.. hoofdje wel 98,1. Is het niet gek dat ze dan niet gelijk zo n suikertest doen? Dan weet je te minste waar je aan toe bent wat betreft voeding..

3 maanden geleden

Suikertest heet ogtt, zoek maar eens op Google. Kort gezegd; nuchter bloedprikken, dan krijg je daar een mierzoet drankje, 2 uur wachten en dan weer bloed prikken. Dan moet je lichaam die suikers weer hebben afgebroken. Gezond eten is altijd een goed idee 😅 Je mag sowieso niet lijnen of zomaar diëten, ook niet als je zwangerschapsdiabetes blijk te hebben. Dus gezond eten en suikers laten staan waar mogelijk is altijd goed voor je baby en jezelf.

3 maanden geleden

De buikomtrek van mijn kindje was ook gemeten op P98, maar hij lag ook heel erg in elkaar gedoken waardoor het aan de houding kan hebben gelegen. Een paar mm’s extra is meteen een afwijking van de curve. Andere maten waren wel gewoon gemiddeld. Toch ga ik een suikertest doen (verloskundige raad aan rond de 24 weken) om dat in ieder geval uit te sluiten. En de extra groeiecho’s vanaf 30 weken vind ik juist alleen maar fijn, mocht er dan iets opvallen dan heb je dat in ieder geval al gezien :) Ik zou me er voor nu niet te druk om maken, en je kan heus nog steeds af en toe wel iets lekkers eten :)

3 maanden geleden

Reactie op Abietje

Waar vinden jullie wat de P waarde is van de baby? 😱
Wij hebben een verslag meegekregen voor onze verloskundige (onze ‘medische echo’s’ zijn in het ziekenhuis en verder alles bij de VK). In dat verslag staan de percentielen per onderdeel bij ons! Mogelijk dus in een (digitale) brief die gemaakt is?

3 maanden geleden

Reactie op LJR

Had niet goed gekeken p96,6 gemiddeld.. hoofdje wel 98,1. Is het niet gek ...
Jaa dat heeft volgens mij te maken met wanneer je het echt goed in kaart kunt brengen of het zo is.. maar indd ook wat Smos zegt, gezond eten is sowieso goed.. met of zonder eventuele zwangerschapsdiabetes.