3 Reacties

2 maanden geleden

Ik weet uit een cursus gedragsverandering dat het voor volwassenen iig zo werkt dat je beter meerdere veranderingen tegelijk kan hebben, dan allemaal apart. Als je thuis wel bepaalde ritueeltjes hebt, kan dat misschien beter wat houvast bieden. Sowieso een vast slaapritueel (en misschien kun je haar nu vast in een campingbedje laten slapen bijvoorbeeld, als dat tijdens/na de verhuizing ook is waar ze een tijdje in zal slapen), maar bijvoorbeeld ook fruit om 11 uur, elke dag een bepaald boekje lezen, haar 's ochtends zelf haar kleertjes uit laten kiezen (uit een beperkte selectie), etc. En veel boekjes samen lezen over verhuizen en babies (en misschien ook over emoties, hadden we laatst een hele leuke van bij de bieb en sindsdien weet ze veel beter wat boos, bang en verdrietig is)

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik weet uit een cursus gedragsverandering dat het voor volwassenen iig zo w ...
Wat een goede tips, dankjewel!

2 maanden geleden

Mijn zoontje is 2,8 jaar. We zijn met de zomervakantie gestopt bij zijn vorige peuteropvang. Inmiddels sinds eind juni zijn we verhuisd naar buiten de stad. Na de zomer gaat hij beginnen op de nieuwe opvang. In november komt er ook nog eens een babytje bij. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het allemaal wel goed komt, ik kan er ook niet heel veel anders aan doen. Succes!