9 Reacties

één maand geleden

Dan heb je idd een harde buik. Door de harde buik trekt je buik/huid strak en kan je dus wel zien waar je kindje ligt! Bij mij wordt vaak 1 kant dus hard😅

één maand geleden

Sinds een week harde buiken en als ik lig zie ik heel mijn buik opbollen en rechtstaan.. maar dit is echt heel mijn buik/baarmoeder dan.. Soms is 1 kant/deel hard en dat gebeurt dan wanneer hij net verplaatst is en aan de zijkant ligt, dan zie ik hem ook echt liggen en staat mijn buik schuin 😅😂

één maand geleden

Harde buiken gaat toch gepaard met kramp?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Harde buiken gaat toch gepaard met kramp?
Nee, een harde buik is een aanspanning bd baarmoeder (spier) en gaat juist vaak gepaard zonder kramp.

één maand geleden

Als het je kindje is, dan kun je dat voelen en voel je ook dat je buik daarnaast gewoon zacht en ontspannen is. Een harde buik is meer een gespannen buik.

één maand geleden

Ja het laatste wat je schrijft. Bepaalde houding baby op n hoopje , kontje billen rug. Echte harde buiken komen en gaan, is een intense samentrekking die je echt voelt , toch echt een soort kramperig vind ik zelf. Waar alles van en om de baarmoeder samen spant .

één maand geleden

Reactie op kristab88

Harde buiken gaat toch gepaard met kramp?
Soms wel ja

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Ja het laatste wat je schrijft. Bepaalde houding baby op n hoopje , kontje ...
Ik heb dit juist vaker in de vorm van een blok beton. Maar dat voel je wel, het verschil tussen ongemakkelijk liggende baby of krampen/harde buiken of een betonnen buik. Dan voelt het echt als een stenen muur.

één maand geleden

Ik heb volgens mij nog geen harde buik ervaren maar wel heel veel scheve buiken! Ik voel haar dan verplaatsen en mijn buik op die zijde omhoog duwen (altijd rechts overigens). Als ik dan met mijn vingers de spanning op mijn buik voel door er op te drukken is het overal zacht en op de bult hard. Vaak blijft ze even zo liggen en dan voel ik haar weer weg draaien. Zolang de rest van jouw buik zacht blijft is dat denk ik gewoon de baby zelf.. maar ik ben geen expert :p