15 Reacties

8 maanden geleden

Hoe is t nu? Bij mij ging mijn hartslag altijd omhoog na ovulatie en ging ongeveer 2 dagen voor ongesteld omlaag. Nu 4 dagen na geschatte ongesteldheid en mijn hartslag in rust is flink omhoog gegaan.. maar voor maandag/dinsdag had ik het niet echt kunnen weten op basis van mijn hartslag.

8 maanden geleden

Ik heb drie cycli gehad en bij de derde zwanger geraakt, dus het is lastig te zeggen of je het echt al een patroon kan noemen, maar bij de eerste twee cycli (waar het dus niet was gelukt) daalde mijn hartslag al vanaf dag 4 à 5. De cyclus waarbij het gelukt was, had ik op dag 5 een kleine dip, en vanaf toen steeg hij alleen maar. Op basis van wat ik van sommige mensen hoor en wat ik bij mezelf heb gezien, zou je kunnen verwachten dat het helaas niet gelukt is bij jou nu hij weer aan het dalen is, máár het hoeft niet voor elk lichaam hetzelfde te werken. Dus ik zou proberen geduldig te zijn en even af te wachten nog (hoe lastig dat ook is...). Sterkte!

8 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Hoe is t nu? Bij mij ging mijn hartslag altijd omhoog na ovulatie en ging ...
Zwanger! Op 8 maart een positieve test in handen! Mijn hartslag is vanaf dat moment ook pas gaan stijgen. Ik kon het dus ook niet zien adhv mijn hartslag. Wel viel het me op dat mijn temperatuur (fitbit horloge) sinds ovulatie hoger bleef.

8 maanden geleden

Reactie op YLM

Zwanger! Op 8 maart een positieve test in handen! Mijn hartslag is vanaf da ...
Ha! Dat had ik ook. Wat fijn gefeliciteerd!!

7 maanden geleden

Hey dames, hebben jullie nog steeds een veel hogere hartslag in rust?🙈 Ik voel me heel zwanger en de eerste echo was heel goed, enige wat ik niet snap ik dat mijn hartslag zo normaal blijft 🙈 vorige keer steeg ie wel, maar dat eindigde in een miskraam. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is! Hopelijk verlopen jullie zwangerschappen nog steeds goed 🥰

7 maanden geleden

Mijn hartslag in rust is sinds de zwangerschap wel iets hoger, nu tussen de 50-55 en daarvoor tussen de 40-50. Maar het grootste verschil is de hartslagvariabiliteit. Mijn normale range vóór de zwangerschap was 80-115, en nu blijft hij maar zakken, de laatste weken laag in de 30 :o Hierdoor denkt mijn horloge echt dat ik chronisch oververmoeid ben :P

7 maanden geleden

Reactie op kristab88

Mijn hartslag in rust is sinds de zwangerschap wel iets hoger, nu tussen de ...
Ohh je hebt sowieso vrij lage hartslag van jezelf dan? Sporthart? :-) Bij mij blijft ie rond de 62 hangen, normaal zit ik tussen de 58 en 63 zoiets. En mijn HSV is dus juist een stuk hoger dan normaal hahaha. Grappig hoe ieder lichaam zo anders werkt🤣

7 maanden geleden

Reactie op Emma7632

Ohh je hebt sowieso vrij lage hartslag van jezelf dan? Sporthart? :-) Bij m ...
Ja klopt, in de periodes dat ik echt topfit was was hij zelfs vaak onder de 40! Maar goed, dan krijg je wel rare inzichten als je horloge een zwanger lichaam daarmee vergelijkt :p

één maand geleden

Hebben er meer dat de rusthartslag weer begint te dalen de laatste weken van de zwangerschap?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Hebben er meer dat de rusthartslag weer begint te dalen de laatste weken va ...
Niet echt? Ik ben zwanger sinds maart (terugplaatsing eind februari) en ben 13 november uitgerekend.. zie hier mijn hartslag in rust dit jaar😅

één maand geleden

Reactie op kristab88

Dat lijkt hier wel te gebeuren idd! Ik testte 29 feb positief en ben 7 nov uitgerekend. Zie mijn schema hieronder 😁

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ja! Ik ben 3 november uitgerekend en sinds half september neemt mijn gemiddelde hartslag in rust af. In aug 66, sep 63 en okt 61 ☺️

één maand geleden

En mijn normale gemiddelde hartslag is ook afgenomen. Ook door dat werkstress is weggevallen sinds mijn verlof vermoed ik. Maar aug 80, sep 76 en okt 75 😃

één maand geleden

Reactie op Gabriella95

Dat lijkt hier wel te gebeuren idd! Ik testte 29 feb positief en ben 7 nov ...
Ja ik heb hetzelfde! En de hartslag variabiliteit wordt ook weer iets hoger. Ik dacht zelf dat het misschien komt omdat je lichaam nu niet zoveel energie kwijt is aan baby bouwen. Maar ik zou hier echt meer over willen weten, volgens mij nog zo weinig onderzocht!

5 dagen geleden

Hoe is dit bij jullie nu je bevallen bent? Ik vind het bizar, heb mijn sporthorloge tijdens het bevallen afgedaan en nu voor het eerst weer om, na een week. Maar mijn rustpols is plots weer 42 en mijn hrv weer rond de 80, terwijl die laatste de hele zwangerschap tussen de 30 en 40 schommelde. Bizar dat de impact van wel/ niet zwanger zijn zo'n verschil maakt. En dat mijn hart dus ook niet minder fit is geworden. Wel een grappig verhaal, tijdens de bevalling lag k aan zo'n ctg maar moest mijn man elke 5 minuten op staan om het alarm uit te zetten omdat mijn hartslag onder de ondergrens van 50 zakte. Die hebben ze toen maar even bijgesteld naar 40 :P