11 Reacties
8 maanden geleden
Wij hebben hier daar geen last van met onze dochter van 23 weken. Ze doet in de ochtend en meestal in de namiddag een dutje van zo’n 30-45min. En tussen de middag doen we haar naar bed en dan slaapt ze zo’n 2,5-3u. Haar kamer houden we donker doordat we de luiken dicht hebben. Ook gebruiken we vanaf geboorte een Moonie beer die we altijd aanzetten als ze naar bed gaat.
Overdag houden we haar wel aardig bezig met kletsen, babyboekjes en knuffels en dergelijke, zodat ze haar energie ook kwijt kan en daardoor wakker blijft, maar ook kan slapen op de momenten dat ze dat moet.
Misschien kan je hier iets mee?
8 maanden geleden
Hier hetzelfde hoor! Altijd driekwartier maar soms lukt het om te verlengen door speentje maar vaak genoeg lukt dit ook niet. Op de opvang gaat het wel beter en slaapt ze langer, maar denk dat dat door de hoeveelheid prikkels komt die ik haar thuis helaas niet kan bieden. Ook in de draagzak en kinderwagen slaapt ze max 45 minuten. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze is verder super vrolijk!
8 maanden geleden
Hier hetzelfde hoor! Altijd driekwartier maar soms lukt het om te verlengen ...
Herkenbaar! Ze gaat twee dagen naar de opvang en daar slaapt ze ook goed.. ik ga mij er ook maar bij neerleggen 🤣
8 maanden geleden
Reactie op smeets1993
Herkenbaar! Ze gaat twee dagen naar de opvang en daar slaapt ze ook goed.. ...
Gelukkig slaapt ze ‘s nachts goed moet je maar denken! Vind het soms wel echt mega vermoeiend omdat je steeds maar zo kort even tijd voor jezelf hebt.. maar ja niks aan te doen.
8 maanden geleden
Wij hadden dit ook en van de een op andere dag gaat het ineens een stuk beter (hij is nu 6.5 maand). Dus hopelijk geldt dat voor jou ook! Hij slaapt de laatste tijd op zijn buik (draait er zelf heen) en sindsdien lijkt hij beter te slapen. Weet niet of het daar aan ligt of dat hij gewoon wat ouder is en nu zijn slaapjes beter kan koppelen.
8 maanden geleden
Zelfde hier! Hij is morgen 25 weken. Hij slaapt savonds heerlijk door van 8 tot 7 dus ja ik mag niet klagen, maar overdag alleen max 40 min en als we samen slapen dan 1.5uur met gemak.. op de opvang is het zelfs nog erger en weten ze soms niet wat ze met hem aanmoeten omdat hij weigert te slapen en dan in de middag doodop is.. Als hij thuiskomt van de opvang is het ook direct bad en bed, soms slaaptie al om half 7 en gewoon weer door tot de volgende dag..
Het is wel pittig, je hebt nooit echt je handen vrij op de dagen dat je samen bent, maar goed ik hoop zoals ik het hier lees dat het na sprong 5 wat beter gaat!
8 maanden geleden
Dochter is van begin november, tot vorige week altijd stipt 45 min. Sinds deze week slaapt ze opeens langer. Soms wordt ze nog wakker na 45 min, maar ga ik niet gelijk heen en valt ze weer zelf in slaap.
8 maanden geleden
Loslaten als het zo is dan is het zo. Onze beide zonen sliepen weinig de jongste 1 a 2x 15 min. In de auto meer. Maar wel op bed gaan om 19.30 en doorslapen tot 9.15 vanmorgen. Ik maak me er niet meer druk om.