24 Reacties
2 maanden geleden
Mijn dochtertje kwam te vroeg dus we moesten achteraf prematuur maten halen. Je kan altijd nog iets kopen, maar is wel handig om dus 1 of 2 setjes te halen in een kleinere maat.
2 maanden geleden
Ik heb echt 8 setjes in maat 50 😂 hoor verschillende verhalen. De een zit een maand in 50 de ander is er in 2 weken uit maar zou sws wel 3 setjes halen voor de zekerheid. Wie weet heb je wel een klein kindje en zit hij/zij er wel lang in
2 maanden geleden
Ja, ik heb zeker ook setjes, boxpakjes en rompers in maat 50. Mijn eerste heeft 2/3 weken in maat 50 gepast en daarna ongeveer een maand in maat 56.
2 maanden geleden
Ik heb een aantal netjes in maatje 50 gewoon voor de zekerheid. Je kan altijd nog bij halen maar 2 of 3 netjes is toch wel handig
2 maanden geleden
Heb ook geen maatje 50.. maar ik heb dan ook al 2 kids, waarvan de een nooit maat 50 aangehad heeft werd met 39 weken geboren en woog 3750 gram en 53cm
En de 2de werdt met 37 weken geboren en woog 3555 gram en 48cm . Voor hem heb ik nog maat 50 gekocht toen de tijd omdat hij was kleiner was..
Maar zou vooral niet te veel aan schaffen. Je kunt altijd bijkopen als het moet op het moment.
2 maanden geleden
Mijn eerste woog bij de geboorte 3370 gram en groeide netjes op de curve, maar toch gewoon 6 weken maat 50 gedragen hoor. Nog een hoop bij moeten halen! Te grote kleren houden je kleintje juist minder goed warm, dus in die eerste week/weken, waarin ze zichzelf nog niet op temperatuur kunnen houden, zijn goed passende kleertjes juist belangrijk. Echt het gros van de baby’s past bij de geboorte in maat 50, dus een paar setjes is doorgaans geen weggegooid geld.
2 maanden geleden
Ik heb 3setjen50. Het verschilt niet zoveel met 56 vind ik. En mouwen enzo kan je altijd omslaan als kindje wat kleiner is als het nodig is. Daarnaast wonen we vlakbij de zeeman, zo gehaald denk ik dan. Heb je ook zoiets, zou ik niet teveel 50halen en evt wat bijhalen.
Paar setjes in huis is denk ik wel handig.
2 maanden geleden
Ik zou een paar dingetjes in maat 50 halen ja. En als tip: kijk op Vinted! Prachtig spul en kost niks. Als je het dan niet (lang) nodig hebt heeft het je ook niet veel gekost 😉
2 maanden geleden
Hier zwanger van de 4e. Nummer 1, 2 en 3 waren 7 pond, 7 pond en 7.5 pond. Ze waren 52 cm. Ze hebben zeker nog minimaal 1 maand gewoon maat 50 aangehad. Ik heb dat nu ook weer gekocht. Ondanks dat ze baby nummer 4 op 8 pond schatten. Dat lijkt heel groot en stevig maar ik vind dat in de praktijk wel meevallen als je ze ziet.
2 maanden geleden
Reactie op Manu26
Heb je geen groei echo trouwens ? Meestal kun je aan de hand daarvan het o ...
Heb ik idd gehad. Ze verwachten dat hij ongeveer 3500 gaat wegen. Redelijk gemiddeld denk ik
2 maanden geleden
Reactie op Baby2024Nolan
Heb ik idd gehad. Ze verwachten dat hij ongeveer 3500 gaat wegen. Redelijk ...
Dan zou ik gewoon stuk of 3 setjes halen.. als je bijv noppies hebt dat valt echt super klein en zou maat 56 prima zijn.
En rompers heb ik altijd van de Hema maat 50/56 is dat. Dat past altijd goed..
2 maanden geleden
Jaaa zou zeker even een paar maatje 50 halen.
Het oog wil ook wat.. aldoor te groot en omslaan ziet er ook niet leuk uit. En je maakt nogal wat fotos in het begin.
En idd met de tempratuur is groot en los niet altijd handig.
Het ziet er klein uit...maarja babys zijn ook echt heel klein (gelukkig)
2 maanden geleden
Ja. Wij hadden 1 pakje. Onze zoon was steeds geschat grote baby ruim boven de 4 kilo bij 38+5 (keizersnede datum). Komt hij met 36 weken midden in een lockdown ter wereld met 3250 gram en maatje 50 te ruim. Toen was het ellende kleding snel bij te kopen. Uiteindelijk heeft hij nog bijna een maand in maat 50 gepast. 56 was echt te groot. De metingen zaten ze ruim naast zeiden ze later. Dus ook bij deze maat 50 aanwezig. Meeste gekocht via vinted nieuw met de kaartjes er nog aan. Dus de prijs viel mee voor als hij het straks niet past.