20 Reacties

VRIEND

4 dagen geleden

Hechtingen lieten best snel los.. na 3 dagen kreeg ik wel een trekkerig gevoel dus hebben ze het wat losser gemaakt (dit doet de verloskundige)

VRIEND

4 dagen geleden

Reactie op fibm8

Hechtingen lieten best snel los.. na 3 dagen kreeg ik wel een trekkerig gev ...
Bij nr 1 en 3 hechtingen gehad trouwens. 3e wat meer ivm snelle bevalling

4 dagen geleden

Ik was inwendig wat ingescheurd met een paar hechtingen en dit heeft alles bij elkaar zo’n 3 weken geduurd en toen was alles goed genezen. Maar ik had na een paar dagen al geen pijn meer.

4 dagen geleden

Ik ben 3 weken geleden bevallen en heb 3 hechtingen gehad. Ik voelde hier na een aantal dagen al niks meer van en het is nu ver genezen.

4 dagen geleden

Ik had 2 hechtingen en voelde ze al na 3 dagen niet meer. Ik voelde rond een week na de bevalling wel wat trekkerigs 2 daagjes maar of dat van een hechting kwam weet ik niet.

4 dagen geleden

Ik haak even aan, want ik moet nog bevallen en heb net een andere topic gelezen met verontrustende beval ervaringen mbt hechtingen. Wordt er gevraagd of je verdoofd wilt worden voor de hechting als je uitgescheurd bent? Ik zou denken dat het standaard is, maar ik lees dus horror verhalen dat verloskundige je soms ongevraagd kunnen hechten zonder te verdoven en dat dat heeeeel veel pijn kan doen. Wat is jullie ervaring? Ik denk dat ik dit bij mijn volgende controle direct aan ga geven aan de verloskundige dat ik wel verdoofde wil worden.

VRIEND

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Ik haak even aan, want ik moet nog bevallen en heb net een andere topic gel ...
Ja natuurlijk kun je dit aangeven..

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Tuurlijk, gewoon om vragen! Bij mij hebben ze een verdovende spray gebruikt, werkte perfect:)

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Bij mij werkte de ruggenprik nog een beetje dus ben niet verdoofd. Maar ze vroeg echt bij elke stap of ik iets voelde en of ze zus of zo mocht doen. Echt heel voorzichtig terwijl het mij op dat moment echt 0 meer boeide..

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Bij mij hebben ze een spray gebruikt, deze wel even laten inwerken😁 9 hechtingen van onder tot boven en binnen tot buiten.. niets gevoeld van het hechten. De meeste hechtingen zijn na kleine week verwijderd, stond erg op druk. Inmiddels gaat het herstel gestaagd vooruit 😁

4 dagen geleden

Reactie op Annies90

Bij mij hebben ze een spray gebruikt, deze wel even laten inwerken😁 9 hech ...
Hoelang geleden bent u bevallen? 😊

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Ik had een ruggenprik maar voelde alles gewoon en ik zei dus meteen dat ik verdoving wilde met hechten. Je kan hier gewoon om vragen en misschien vind je het fijn om het in je beval plan te zetten. Ik kreeg de verdoving gewoon met prikje.

4 dagen geleden

Reactie op Margo1

Hoelang geleden bent u bevallen? 😊
Ik ben 7 november bevallen, nu 1,5 week geleden dus

4 dagen geleden

Reactie op mikibaby

Ik was in de veronderstelling dat er standaard werd verdoofd maar misschien is dat in het ziekenhuis zo enkel?

4 dagen geleden

Reactie op groentje91

Ik was in de veronderstelling dat er standaard werd verdoofd maar misschien ...
Aanvulling: ik had een knip en scheurtje en ik ben verdoofd en ze hadden zelfs nog de ruggenprik weer aangezet (ook al zat die helemaal niet goed) maar ik dacht prima 😂

4 dagen geleden

Reactie op groentje91

Ik was in de veronderstelling dat er standaard werd verdoofd maar misschien ...
Ik ben thuis bevallen en door de verloskundige gehecht, inderdaad verdoving kon met een spray of met een prikje. Het werd bij mij de prik vanwege de plek die gehecht moest worden. Bevalling is nu 5 dagen geleden, ik heb geen pijn, alleen het knoopje aan de buitenkant is trekkerig en ongemakkelijk dus de vk gaat die vandaag eraf/los knippen.

2 dagen geleden

Ik ben 2 november bevallen en had na 3 uur persen een 2e graads vagina wand ruptuur. Ben voornamelijk van binnen gehecht maar heb ook een aantal hechtingen aan de buitenkant zitten. Deze zijn in het ziekenhuis gezet zonder verdoving. Ik heb hier totaal geen last van gehad. De bevalling is nu een dikke 2 weken geleden en ben zo goed als pijn vrij. Voornamelijk persen op de wc of te diep bukken of te lang staan is het enige wat nog iets van pijn kan geven

2 dagen geleden

Bij mijn bevalling 2,5 jaar geleden kreeg ik een subtotaal ruptuur en ben ik 1,5 uur door de gynaecoloog gehecht. Het duurde zeker 5 weken voordat alle hechtingen er uit waren maar de pijn was wel weg na 2 weken. Er bleef alleen een irritant, soms trekkerig gevoel over. Maar dit is dus wel een serieus geval, als ik jouw bericht lees valt het wel mee en herstel je redelijk snel van een eenvoudige scheur.

2 dagen geleden

7 november bevallen. Ik had een knip. Gehele kraamweek geen last gehad van de hechtingen. Daarna zo’n 2 dagen een extreem trekkerig/stekend gevoel. Na die twee dagen was dat weer OK.

7 uur geleden

Hoevaak maken jullie de hechtingen schoon ?