8 Reacties

2 dagen geleden

Ik zit nu op dag 4 van mijn herstel en door een zware bevalling uiteindelijk met vacuümpomp ben ik ingeknipt en ook nog gescheurd. Ik frustreer me enorm omdat ik gewoon bijna niet rechtop kan zitten door de pijn. Slik 8 paracetamol per dag en probeer sommige momenten op een stoel te zitten, maar door de intense pijn krijg ik vaak last van duizelingen en moet ik weer gaan liggen. Ik maak de hechtingen iedere keer schoon wanneer ik ga plassen, ik plas dan in de douche en spoel alles schoon met de douchekop

2 dagen geleden

Bij mij trok het ook heel erg maar op dag 5 merkte ik dat het in ene niet meer zo enorm aan het trekken was als eerst, was toen de boosdoener kwa hechting toen weg. Andere hechtingen zitten er nog, maar die trekken niet zo pijnlijk als dat die ene deed. Ik heb juist nog veel bekken klachten, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Ik heb geleerd van de vorige bevalling om wel rustig aan te doen. Als je nu te hard wilt gaan, kom je jezelf uiteindelijk tegen. Dus nu een rustig begin in de hoop dat ik sneller goed herstel en er dan goed kan zijn voor mijn kinderen. Wel heb ik het voordeel dat mijn man 6 weken thuis is, zodat die ook veel kan helpen in het huishouden en kan helpen met mijn oudste zoon dan kan ik meer rusten. En hechtingen spoel ik na elke toiletgang met water en droog ik met toiletpapier en ik droog de hechtingen minimaal 1x per dag een uurtje aan de lucht. En het advies was om dit 2 weken te doen.

2 dagen geleden

Ik had een 3e graads ruptuur. Eerste week had ik bij bepaalde bewegingen dat ik ze voelde, maar nooit echt pijn gehad gelukkig. Nu 2 weken verder en volgens mij zijn de hechtingen allemaal zo goed als opgelost, voel niks meer in ieder geval. Ik spoel elke keer na het plassen.

2 dagen geleden

Bij mij begon het na ongeveer een week ook te trekken, de verloskundige heeft op dag 8 een aantal hechtingen eruit gehaald en dat scheelde enorm. Misschien dat je dat zou kunnen vragen?

2 dagen geleden

Ik ben op 12-11 bevallen en voelde elke keer wat prikken en lichtelijk trekken. De verloskundige heeft gisteren het knoopje van de hechting verwijderd (doorlopend gehecht) en dit scheelt echt een hele hoop! Ik heb iedere keer na het plassen gespoeld met kamille en dit heeft na mijn idee mijn herstel echt wel versneld!

2 dagen geleden

Nu 8 dagen geleden bevallen. Dag 5/6 trokken mijn hechtingen heel erg, maar nu lijkt het rustiger nu de zwellingen ook minder zijn. Kraamzorg zei al, hoe meer je gaat bewegen hoe meer je ze gaat voelen. Ik spoel nog steeds met warm water na plassen (al prikt het allang niet meer) en smeer vaseline op de ergste schuurplekjes. Dat heeft wel geholpen! Verder vind ik het ook vies tegenvallen, al heb ik het allemaal al eerder meegemaakt. Ik heb weinig bekkenpijn gehad tijdens mijn zwangerschap, maar nu helaas wel 🥴

2 dagen geleden

En ik slik nog 6 tot 8 paracetamol op een dag en zodra ik het vergeet, merk ik het direct hoor.