11 Reacties
6 maanden geleden
Sinds ik een paar jaar geleden er bijna niet meer was geweest,er bij mijn zusje MS werd geconstateerd en mijn schoonvader terminaal is, vieren wij juist onze verjaardagen.
Niet groot, gewoon met familie.
Om te vieren dat we er allemaal nog een jaar bij mogen rekenen omdat dat zeker geen vanzelfsprekendheid is.
Het is maar hoe je het bekijkt denk ik.
6 maanden geleden
Als ze een beetje dezelfde vriendjes en vriendinnetjes hebben kan dat misschien wel. Wij zijn gek op feestjes vieren en hebben dag van thuis uit meegekregen, maar wij hadden dus ook 1x per jaar 'zomaar' een verkleedfeestje. Dan waren er zowel vriendjes en vriendinnetjes van mijn zusje als van mij. Was altijd heel gezellig :)
Kinderen die daarheen kwamen praten er nu nog over, haha.
Dus het is misschien anders dan standaard, maar misschien juist daardoor wel leuk :)
6 maanden geleden
Reactie op sarahwillemijntje
Sinds ik een paar jaar geleden er bijna niet meer was geweest,er bij mijn z ...
Ja wij willen dus op de dag zelf wel wat doen maar enkel met gezin, dan mogen ze zelf uitkiezen waar we heen gaan en geen stress van zoveel mensen (zijn er over de 100, met onze beide families, dus rustig is t niet 😂🥲)
6 maanden geleden
Mijn man en ik zijn een dag na elkaar jarig en onze jongens zijn 4 dagen na elkaar jarig. We hebben met zn vieren dus 2 verjaardagen in het jaar nr 3 zal in de buurt van onze verjaardagen geboren worden dus ik denk dat we alles dan tegelijk vieren met de kleine ❤️
6 maanden geleden
Ik heb helemaal nog geen kinderen en kijk nu al op tegen de kinderfeestjes die gaan komen. Mijn man en ik doen ook altijd tegelijk onze verjaardag vieren omdat we allebei uit februari komen. Maar de verjaardag vieren met de dichtbijzijnde familie vind ik nog niet zo erg (moet ook echt niet te druk en te groot worden. Maar dalijk alles wat er verder bij komt kijken als je kind naar school gaat enzo, daar kijk ik zo tegen op. Geen advies meer ik deel dat gevoel zeker met je, verplichtingen 🤢
6 maanden geleden
Ik hou er ook niet van maar ik vier het voor de kinderen, die genieten en het is hun dag. Wij nodigen gewoon broers zussen opa’s en oma’s uit en verder de beste vriendjes en meer niet. Puur omdat mensen zich vaak verplicht voelen. Als ze niet kunnen weten ze ook dat ik daar totaal niet mee zit, iedereen heeft een druk leven. ze weten ook dat ik het wel op prijs stel om dit even tijdig te melden ivm inkopen. Maar voor nu gezellig voor de kinderen, niet omdat heel Nederland het doet maar puur omdat het hun verjaardag is.
6 maanden geleden
Een verjaardag is voor kinderen magisch. Is onze ervaring van onze 2 liefjes en 3de op komst. Hebben heel veel verjaardagen ook door neefjes nichtjes,, maar vinden het wel belangrijk om hier aandacht aan te besteden.
Ons zoontje was vorige maand jarig en heeft het er nog steeds over. Ik gun hun een hele fijne ervaring, ondanks dat ik zelf ook niet gek ben op alle stress troep en afwas na een verjaardag ;)
Wij vieren zelf onze verjaardagen ook niet uitgebreid en m'n man houd er ook helemaal niet van, maar voor de kinderen vinden we het heel belangrijk en toch weer een mijlpaal iedere verjaardag 🥰
6 maanden geleden
Ik hou ook niet zo van verjaardagen. Niet om naar toe te gaan, maar skip die van mezelf ook heel vaak.
Echter kan ik me wel herinneren hoe ik vroeger echt aan het aftellen was naar mijn verjaardag. Zou dat zelf dus voor mijn kind echt niet gaan skippen, omdat ik er zelf geen zin in heb. Dus hier wordt het gewoon gevierd 😄
6 maanden geleden
Mijn zoontje is (net als ik) introvert. Hem doe je geen plezier met een druk feestje, dus maken we een eigen feestje. We doen die dag met ons gezin van opstaan tot slapen gaan allemaal dingen die hij leuk vindt. Beginnen met ontbijten op het strand bijvoorbeeld. Hij heeft echt de leukste mogelijke dag en wij eigenlijk ook.
Mijn dochter vindt de verjaardag van haar broertje enorm leuk, maar geniet zelf wél van een feestje met bezoek en taart en slingers en zingen en alles. Zo eentje 'zoals het hoort'. Dus, dat krijgt ze ook. Haar verjaardag draait om haar en niet om mijn voorkeuren.
We zijn flexibele ouders, maar alsnog bewegen de kids vaak met ons mee naar onze voorkeuren. Ik vind dat hun verjaardagen echt een feestje mogen zijn, en dus naar hun eigen interpretatie, als het maar binnen het redelijke is.
Dus eerlijk? Ik zou dit gesprek niet met ons voeren, maar met je kinderen. Wat willen zij? Willen zij een privedag vol pret of toch een feestje? En als het antwoord niet is wat past bij jouw voorkeur, dan zou ik zelf toch even doorbijten. Het is maar voor een paar uurtjes.