Hii allemaal, ik ben benieuwd hoe andere moeders en gezinnen de verjaardagen van hun kinderen vieren. Ik houd totaal niet van verjaardagen, vooral niet van kinderverjaardagen. Ik ben sowieso geen fan van sociale verplichtingen waarbij het verwacht wordt om iets te doen volgens wat de maatschappij van ons verwacht. Ik vind het nogal schaap achtig "omdat iedereen het doet, doen wij het ook". Dat is niet hoe ik mijn kinderen wil opvoeden. Aan de ene kant wil ik ze wel een feestje geven. Mijn kinderen zijn jarig in september, december en aankomende november mijn derde. Maar ik ben eigenlijk niet van plan om elk jaar drie kinderfeesten te organiseren. Ik vind het overdreven om elke maand een verjaardag te vieren. Mijn partner en ik vieren ook nooit meer onze eigen verjaardagen sinds enkele jaren. We doen meestal gewoon iets leuks op de dag zelf. Wat ik zelf dacht, is om op de dag van hun eigen verjaardag gewoon iets leuks te doen met het gezin, zonder andere mensen erbij. En één keer per jaar een dag te reserveren waarop ze alle drie hun verjaardag kunnen vieren. Ik weet alleen niet precies hoe ik dit moet aanpakken en ik vraag me af hoe andere mensen dit doen. Ik ben heel benieuwd naar hoe anderen dit doen en of er meer mensen zijn die een hekel hebben aan verjaardagen en hoe jullie dit doen 🥳