15 Reacties

22 dagen geleden

Hoi! Voor zover ik je gerust kan stellen; afgelopen maandag exact hetzelfde gehad. Ik had aandrang om te gaan plassen en na afloop was het toilet rood. Moment later wederom bloedverlies. Ik was volledig in paniek. Na eerst een bezoek aan de huisarts gebracht te hebben, ik wist uit paniek even niet dat ik ook direct naar de verloskundige kon, eindigde ik in het ziekenhuis. Verloskundige was totaal niet in paniek en zei direct: ‘we gaan eerst even naar het hartje luisteren’. Ik antwoordde direct; ‘als dat er maar is’. Zonder twijfel vond ze het direct. Het bloedverlies kan meerdere redenen hebben. Onder andere te veel gebukt, seks, of überhaupt een te drukke dag. Op dit moment is de doorbloeding super hoog dus een gesprongen bloedvaatje kan dit al veroorzaken. Verloskundige gaf ook aan dat dit vanzelf minder zou worden en dat ik niet moest schrikken als het een dag later nog wat zou bloeden (wat ook zo was). Wel wordt het steeds minder wat uiteraard de bedoeling is.. Ik begrijp je paniek volledig maar weet dat het bij mij vrijwel identiek was en dat het nu zo goed als over is..

22 dagen geleden

Ik ben nu ook 12+1 en heb net ook bloed verloren. Heb dit vaker gehad deze zwangerschap na ontlasting maar het kwam nu uit het niets. Ik heb in paniek maar de verloskundige gebeld en mag om 9u langskomen. De vorige keren was er telkens niks aan de hand maar toch blijft het klote om mee te maken. Hopelijk gaat alles goed

22 dagen geleden

Ik had maandag mijn termijn echo. Alles was goed maar die avond zou ik gaan douchen en toen was ineens mijn hele onderbroek rood en zelfs doorgelekt in mijn broek. De verloskundige was niet ongerust omdat als het een miskraam is de bloeding meestal pas week/weken erna komt, en wij hadden net een goede echo gehad. Ik mocht gelukkig de volgende ochtend terug komen en heb nog even een korte echo gehad. Alles was goed. Ze gaf aan dat het nog wel een week af en toe kan bloeden maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Hopelijk mag jij ook gauw even naar je kindje kijken en kun je wat rust krijgen.

22 dagen geleden

Dankjewel allemaal 🥰 Het lijkt hier nu weer af te nemen, de schrik zat er behoorlijk in. Heb zo verschrikkelijk slecht geslapen. De verloskundige had me gelukkig aardig voorbereid op wat nu normaal was en wat te verwachten. Bloedverlies lijkt eerder bruin te worden dus durf ik het wel aan om af te wachten. Op dat moment kan je ook even niet meer logisch redeneren en slaat de paniek keihard toe. Ik ben zelf verpleegkundige en heb ook in de verloskunde/kraam gezeten maar dat is allemaal verdwenen op dat moment. Ik hoop dat het allemaal voor ons ophoud nu want deze spanning was niet leuk

22 dagen geleden

Haii, Vanacht heb ik precies het zelfde ervaren (12+2). Ik werd wakker met een natte broek en dacht eerst dat ik in mijn broek geplast had, wat mij niet logisch leek. Ik heb mijn vriend wakker gemaakt om een handdoek te pakken want het bleef maar vloeien. Alles was rood leek echt op een crime scene🫣. Ik natuurlijk helemaal in paniek, mijn vriend had het spoednummer van de verloskundige gebeld en die gaf aan toen niks te kunnen doen op dit moment omdat ik geen buikpijn had. Ze heeft toen wel direct een afspraak in de agenda gezet voor controle. Wij hebben in alle onrust gezeten en waren voor het ergste voorbereid. Ik kom mijn verdriet niet inhouden, omdat ik het niet kon geloven wat er op dat moment gebeurde. Bij de verloskundige aangekomen bleek alles goed te zijn met de baby, placenta en vruchtwater. Wij waren zo opgelucht, alleen was het dus niet duidelijk waarom ik zoveel heb lopen bloeden. Maar als ik zo de comments lees vallen bepaalde dingen wel op zn plek. Ik hoop dat het beter gaat met jullie en de baby. Wij kunnen dit ❤️

21 dagen geleden

Reactie op NiMy

Haii, Vanacht heb ik precies het zelfde ervaren (12+2). Ik werd wakker me ...
Wat ik misschien nog het meest vervelende vond.. ik was aan het werk in het ziekenhuis en mijn man zat op school, dit gebeurde in de avond. Ik kon niet stoppen met huilen en m'n witte pak was vies. Ik moest per direct weg, gelukkig stond ik al boventallig door misselijkheid, ik werk sinds week 6 beperkt, zwanger zijn is so far nog niet mijn tak van sport. Is het bij jou nu weer afgenomen? Ik durf ook gewoon niks te doen, doe echt heel voorzichtig nu. Wat een rot ervaring was dit en vooral een rotnacht. Laten we hopen dat het bij deze ene keer blijft, dat was al eng genoeg!

21 dagen geleden

Hee, Hier toevallig gister rond 16.20 ook bloedverlies gehad. De grootste schrik van mijn leven. Bij mijn eerste kindje nergens last van gehad, dus schrok me echt kapot. Mijn man was okk niet thuis, ik was alleen met mijn dochtertje. Ik was gister 12+6 en had dus ook naar de gynaecoloog gebeld, maar die zeiden dat ze op dit moment niks voor me kunnen doen. Ivm dat het kan zijn dat het niets ernstigs is en het al kan zijn door het hoesten of iets anders kleins. Maar dat maakt de schrik niet minder erg en haalt op dat moment de zorgen ook echt helemaal niet weg.

21 dagen geleden

Reactie op KimberlyDM

Hee, Hier toevallig gister rond 16.20 ook bloedverlies gehad. De grootste s ...
De verloskundige vertelde mij dat de kans op een miskraam nu erg laag is, met dit termijn amper 1%. Zolang ik nog geen erge buikpijn had en geen stolsels verloor, maakte zij zich geen zorgen voor een miskraam. Ze vertelde wel dat roze/bruin bloedverlies nog wel 1 a 2 dagen kon aanhouden. Dat klinkt meer geruststellend dan de gynaecoloog.. ze gaf ook ruimte voor mijn emoties, je schrikt je gewoon wezenloos. Neemt het nu weer af?

21 dagen geleden

Reactie op Nurse541

De verloskundige vertelde mij dat de kans op een miskraam nu erg laag is, m ...
Gister zat er gewoon echt een plek in mijn ondergoed dan denk je echt nee wat gebeurd hier. Nu is het alleen nog met afvegen. Maar ik blijf positief en ga er inderdaad ook vanuit dat alles gewoon goed zit. Ik heb volgende week woensdag de 13 weken echo dus ik ga er gewoon vanuit dat ik daar een klein bewegelijk kindje ga zien. Maar dan duurt een week nog best lang😬

21 dagen geleden

Reactie op KimberlyDM

Gister zat er gewoon echt een plek in mijn ondergoed dan denk je echt nee w ...
Ohja, ik had ook een vlek in m'n broek en onderbroek. Dat is echt verschrikkelijk schrikken. Wij zouden voor een echo mogen als het de volgende dag nogsteeds helderrood was, dan moest ik om 9 uur bellen. Rond 9 uur werd het al meer roestkleur dus had ik er wel vertrouwen in. Nu heb ik nogsteeds met het afvegen wat bruin bloed. Wij hebben de 16e de 13 weken echo staan en hadden 3 mei nog een prachtige echo. Die dagen kunnen we nog wel aan, toch? 😉

21 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Ohja, ik had ook een vlek in m'n broek en onderbroek. Dat is echt verschrik ...
Ja ik had 1 mei me laatste echo gehad, en de 15e de 13 weken echo. Bij mij zeiden ze gewoon ja ik ga het met de dokter overleggen maar ze gaan toch niet zeggen dat je langs moet komen alleen als het erger is mag je opnieuw bellen. Dacht op dat momentbwel even bedankt dit stelt me nu niet echt gerust. Maar inderdaad die paar dagen wachyen maakt dan ook niet meer uit.

21 dagen geleden

Had je iets zwaarder getild of een andere beweging dan normaal gemaakt? Komt vaak voor dat bloedvat springt bij de baarmoedermond omdat dat nu sterk doorbloed is. Had ik zelf wel eens na seks gehad bv. Is wel ff schrikken dan! Hopelijk alles nu goed bij jou

21 dagen geleden

Hi! Ik heb hetzelfde gehad met 10 weken. Ik zat aan de keukentafel en stond op omdat het net leek alsof ik in mn broek plaste. Het bloed sijpelde langs mijn benen naar beneden. Gelijk denk je het ergste en ik grote paniek hebben we de verloskundige toen gebeld die ons meteen doorverwees naar het ziekenhuis. Daar ben ik de hele dag opgenomen geweest omdat het niet stopte met bloeden. Daarentegen was wel alles goed met het kindje. Hartje klopte sterk en groeide goed. Wel zagen ze een hematoom zitten van ongeveer 3 bij 3 cm. Hier kunnen ze niks aan doen en zal m’n lichaam zelf moeten oplossen. Wel is er gezegd dat dit voor langere duur niet goed is voor de baarmoedermond. Vervolgens mocht ik ‘s avonds naar huis en daar kreeg ik weer een bloeding. Het was voor ons echt even afwachten omdat het ziekenhuis een 50/50 had gegeven in hoe het zou aflopen. Nu heb ik afgelopen maandag met 12 weken weer een erge bloeding gehad. Ik lag op de tafel bij de fysio en heel de handdoek was rood en het stroomde er weer uit. Weer naar het ziekenhuis omdat ik daar nu ook onder controle sta bij de gynaecoloog. Weer was alles gewoon goed met het kindje. En nog steeds een hematoom aanwezig. Gynaecoloog heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat alles er verder goed uit ziet. Ik heb vanmiddag een echo weer voor geslachtsbepaling die we morgen bekend gaan maken. Vandaag 13 weken precies en still going strong! Ik ben ergens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben en lees ook veel op internet zelfde gevallen waarbij allemaal gezonde kindjes zijn geboren. Het komt allemaal goed dat blijf ik mezelf voorhouden! En met jullie ook dat weet ik zeker! ❤️

17 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Wat ik misschien nog het meest vervelende vond.. ik was aan het werk in het ...
Het is dus eenmalig gebeurd gelukkig en heb tot nu toe geen bloedverlies gehad. Ben wel echt op mijn hoede en wordt snachts dan wel wakker om te cheaken, maar tot nu toe gelukkig niet ☺️. Maar wat heftig en in je witte pak nog wel, gelukkig houden ze rekening op werk dat geeft wel wat geruststelling. Hoe gaat en nu met je? Heb je er nog last van gehad?

16 dagen geleden

Wat fijn om jullie verhalen te lezen, dit stelt me zo gerust. Ik ben na een lang traject zwanger via IUI en heb het vandaag verteld aan collega’s. Letterlijk na het leuke nieuws op het toilet, bloedverlies. Ik schrok me rot, dacht ook buikpijn te hebben maar dit kan ook door de obstipatie komen. Nu een paar uur later niks meer gelukkig.. donderdag hebben we de 13 weken echo. Inderdaad, wij kunnen dit ❤️