7 Reacties

één maand geleden

Stop met jezelf pushen om het huis perfect te krijgen. Push (als dat nodig is) je partner om meer mee te helpen in het huishouden. Focus jezelf (heel raar) op jezelf en je dochter. Het laatste wat zij nodig heeft is een overspannen moeder. En ze is pas 10 maanden, verzin iets leuks en simpel voor als ze wakker is en rust tijdens haar dutjes gewoon uit of kijk die serie. Maak een sensory bak o.i.d. en ze is weer even zoet 🤷‍♀️

één maand geleden

En geef vooral toe aan die vermoeidheid door overdag een dutje (mee) te doen. Ik heb even moeten wennen aan dat middagdutje, maar ik knap er nu zo van op! Dan kan ik daarna tenminste ook weer wat leuks gaan doen met ons zoontje. Die is al 2,5 en wil niet altijd mee slapen, dus die moet dan maar even een uurtje filmpjes kijken….

één maand geleden

Snap dat je het zwaar hebt! Knap ook dat je alle ballen nog hoog probeert te houden. Eigenlijk lukt het niet en daardoor voel je je continue tekort schieten of schuldig. Zonde voor jezelf! Misschien kan je er 1 afhalen, moet alles echt? Ik gun je meer rust 🫶 zou het zelf ook echt niet kunnen.

één maand geleden

Ach meis toch! Niet zo streng zijn voor jezelf hoor. Enige tip die ik heb: ga vooral lekker dutten als de kleine meid slaapt. Elke minuut is er 1. Mijn dochter is inmiddels bijna 2 maar ik herken me echt in jouw verhaal. Ik probeer smorgens wel een activiteit te doen (monkey town, kinderboerderij, speeltuin, stukje fietsen, even naar opa en oma) zodat ze echt ‘moe’ haar dutje gaat doen. Huishouden doe ik voornamelijk savonds en doe dit ook echt 50-50 met mijn man. Wees lief voor jezelf, er groeit een hummeltje in je buik!

één maand geleden

Denk niet dat je een slechte moeder bent hoor! Ik heb hetzelfde met op de bank series willen kijken. Kan me niet voorstellen om deze zwangerschap nu te doen met al een baby huis i.v.m mijn vermoeidheid, dus ik bewonder je al enorm daarin. Met het huishouden doe ik het nu om de dag en niet meer zo intensief als eerst (maargoed dan moet je jezelf mentaal zo ver krijgen om dat rustiger aan te doen) Voor je baby hebt ik niet echt tips vanwege mijn gebrek aan ervaring, maar er zijn vast dingen die minder moeite kosten, zoals haar ergens inzetten waar ze zichzelf kan vermaken?

één maand geleden

Als activiteit zou je kunnen kijken voor babyzwemmen, vond ik zelf ook fijn toen ik zwanger was van mijn tweede en je baby is lekker moe na het zwemmen. Maar eerlijk ik heb vandaag een dagje zonder kinderen, oudste op school, jongste op het kinderdagverblijf. Heerlijk een dagje rust en echt tijd voor mijzelf. Ik heb ook niet altijd zin om de jongste de hele dag te vermaken nu ik zwanger ben en echt meer rust nodig heb. Ik moet dit weekend werken vandaar dat ik vandaag vrij ben en dus zeker gebruik maak van het kinderdagverblijf waar ik voor betaal. Ik woon zelf in het buitenland maar heb jij misschien familie in de buurt die vaker op de dochtertje kan passen zodat je even rust hebt?

één maand geleden

Ik ook 25 weken. En vermoeidheid is niet normaal . Elke dag huis schoonmaken en vooral de vloer🙈 maar energie voor 10 heb ik echt dan daarna niet.