18 Reacties

één maand geleden

Ik herken het zeker! En ik heb niet eens een lage bloeddruk oid. Heb idd al langer vermoeidheidsklachten maar zoals nu in de zwangerschap is het ongekend. Ik val na de pauze op mijn werk gewoon bijna in slaap.. Kan eigenlijk geen enkele dag zonder tussendoor te slapen. Ik probeer het maar te accepteren, maar vind het ergens ook wel spannend hoe het straks voelt als je dus ook niet meer goed kunt slapen door de zorgen voor de baby. Probeer me nu maar gewoon over te geven aan de vermoeidheid zolang het nog kan 🙈

één maand geleden

Ik heb precies het zelfde het frustreerd zo erg het kost mij ook te veel moeite om spullen te kopen moeten nog steeds beginnen aan de baby kamer probeer alles in orde te hebben maar lukt mij gewoon niet door de vermoeidheid daar krijg ik enorme stress van

één maand geleden

Nee hoor, heel herkenbaar! Het is mij wel iets beter geworden vanaf 23 weken zoiets, maar nog steeds ben ik enorm moe overdag. Wat mij denk ik wel heeft geholpen is magnesium bij slikken, want je verbruikt dit best wel veel als je zwanger bent en het kan zijn dat je daardoor dus te weinig binnen krijgt. Verder proberen genoeg zonlicht mee te pakken op een dag en gewoon proberen wat te wandelen en tussendoor gewoon echt rusten. Ik ben ook moe van 3 uurtjes sociale dingen en moet daarna ook echt bijkomen helaas..

één maand geleden

Reactie op Lien-ver-97

Ik herken het zeker! En ik heb niet eens een lage bloeddruk oid. Heb idd al ...
Ik vind het al super knap dat je überhaupt werkt 😅.. ik mag er niet aan denken. Ik hou wel goede hoop dat de energie een beetje terug komt wanneer de baby er is.

één maand geleden

Reactie op monicabruggeman

Ik heb precies het zelfde het frustreerd zo erg het kost mij ook te veel mo ...
Ja, super vervelend. Ik begrijp je heel goed. Hopelijk heb je mensen in je omgeving die je kunnen helpen. Ik ben alleenstaande dus moet bijna alles zelf regelen. Niet dat dat beter of slechter is hoor. Want als je veel mensen om je heen hebt wordt er misschien weer meer van je verwacht.

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Nee hoor, heel herkenbaar! Het is mij wel iets beter geworden vanaf 23 weke ...
Oh! Goede tip van die magnesium! Dankjewel, ga ik kopen. Hopelijk helpt dat een beetje. Ik vind het ook echt zonde als het mooi weer is en het zonnetje schijnt en ik heb gewoon geen puf om eruit te gaan.

één maand geleden

Je bent zeker niet de enige.. bij mijn 1e zwangerschap 0 klachten huppelde er doorheen. En nu al vanaf begin zo enorm moe, ook al slaap ik de nachten minstens 12 uur en overdag ga ik met de kleine mee naar bed.. hoop ook echt dat het beter gaat worden.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Oh! Goede tip van die magnesium! Dankjewel, ga ik kopen. Hopelijk helpt dat ...
Ik vind dat ook hoor, maar ik probeer dan even op m’n balkon te zitten en een boek te lezen bijvoorbeeld.

één maand geleden

Herkenbaar, ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook. Ik heb deze zwangerschap 2 zware griepvirus gehad wat elk 4 weken duurde. Ik merk dat waar ik voorheen 2.5 uur sliep tussen de middag ik nu genoeg heb aan een half uurtje en 7 uur snachts ( het gaat iets beter dus) De vorige keer was ik na mijn bevalling wel gelijk van die moeheid en futloosheid af.

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Ja, super vervelend. Ik begrijp je heel goed. Hopelijk heb je mensen in je ...
Jeetje wat super vervelend voor je ik heb mn vader die kan helpen maar helaas is mijn vriend niet zo ondernemend en moet het vaak van mijn kant komen en moet ik het eerst vragen voordat er iets gedaan word maar voor jou ook lastig dat je alleen staand bent

één maand geleden

Herkenbaar, heb mijn eerste en tweede trimester ook veel te veel geslapen 😅 probeer nu weer wat actiever te worden.

één maand geleden

Heel herkenbaar ik slik nu extra magnesium en Gentle iron (ijzer) voel me echt zoveel energieker

één maand geleden

Oh wat fijn om te lezen dat er meerdere anderen zijn die dit hebben! Ik functioneerde bij mijn eerste zwangerschap nog met derde trimester dutjes. Maar nu al sinds week 10 ziekgemeld, op den duur opgebouwd tot 2* 2h werken maar na een griep ook weer teruggezakt naar niet voor m'n peuter kunnen zorgen en weer opgebouwd tot ziekgemeld maar dat wel weer kunnen voor hem zorgen plus klein taakje in huis doen. Maar ik kan geen boodschappen doen, niet sporten, niet werken, niet naar feesten, bezoekjes bij anderen ook niet tenzij ik daar kan rusten liggend. Bloedtest alles goed behalve B12 wat laag. Bloeddruk laag maar normaal voor deze fase.

één maand geleden

Reactie op blond

Heel herkenbaar ik slik nu extra magnesium en Gentle iron (ijzer) voel me e ...
Slik je dit dan ipv zwangerschaps vitaminen nog of erbij? Ik slik Davitamon compleet zwanger met visolie en nog aanvullend vitamine d. Als ik dan extra Vitakruid magnesium compleet (200?) ga slikken vraag ik mij namelijk af of ik niet te veel binnen krijg

één maand geleden

Reactie op miniuk

Slik je dit dan ipv zwangerschaps vitaminen nog of erbij? Ik slik Davitamo ...
Ik slik dit erbij net als gember capsules dit kreeg ik als advies via de verloskundige

23 dagen geleden

Ging de hele zwangerschap overal fluitend doorheen, maar sinds week 26 oid (ben nu ruim 28) ben ik zó moe en daardoor steeds erg verdrietig en prikkelbaar. Weet op het moment niet waar ik het moet zoeken. Ik werk vier dagen (drie op kantoor) en ga nu na de lunch naar huis om een uur te slapen. Hebben mensen tips om met de vermoeidheid om te gaan?

23 dagen geleden

Extreme vermoeidheid al de hele zwangerschap. (Nu 27 weken). Ik slik al maanden extra ijzer maar het werkt allemaal gewoon niet genoeg. Mn bloeddruk is ook laag. Ik ben niet eens een kwart van de vrouw die ik voor m’n zwangerschap was.

22 dagen geleden

Ik ook extreem moe al de hele zwangerschap. Nu 27 weken. Zou kunnen door bloedarmoede.