8 Reacties
9 dagen geleden
Hi!! Je zou kunnen overwegen om Teddy Roorda te contacteren, zij heeft onder andere 12 jaar in Erasmus MC gewerkt met bv voor premature kindjes en heeft volgens mij echt veel kennis in huis. Wellicht het overwegen waard? Liefs en heel veel succes ♥️
9 dagen geleden
Poeh dat is niet makkelijk voor jou! Vind het echt enorm knap dat je blijft volhouden en hulp vraagt.
Ik heb zelf 3 maanden fulltime gekolfd, voordat het eindelijk lukte om m’n zoontje volledig aan de borst te krijgen.
Ik ben geen Lactatiekundige, maar puur uit m’n eigen ervaring van 2 jaar geleden zou ik misschien denken door jouw omschrijving dat je melk te hard stroomt voor je kindje waardoor ze ‘schrikt’ van de stroming en weer loslaat? Dus wellicht eerst 5 min kolven, haar alvast iets via het flesje doen zodat de eerste ‘paniek honger ‘ weg is en dan nog een keer aanleggen?
Kan me ook voorstellen dat je dit al hebt gehoord met alle hulp die je al hebt gehad.
Je mag iig trots zijn dat je kindje al zolang jouw melk heeft gekregen!
9 dagen geleden
Mijn dochtertje weigerde ook toen ze een dag uit de fles had gedronken. Ik voed nu liggend op mijn zij, waarbij ze volledig vrij ligt (ze werd gefrustreerd als ze klem lag) en ik stimuleer(de) mijn borsten vooraf en tijdens de voeding om het zo makkelijk mogelijk te maken. En de eerste dagen gebruikte ik een tepelhoedje, dan spoot de kraamverzorgster daar wat afgekolfde melk in als ik hoorde dat ze gefrustreerd begon te hijgen. En het allerbelangrijkste voor mij is rust, zo weinig mogelijk mensen en ik praat zachtjes tegen haar ter aanmoediging, goed voor haar en mij.
9 dagen geleden
Onze newborn drinkt ook niet goed door. Soms veel onrust. Wij moeten hem uitkleden dat hij geprikkeld blijft om te drinken. Heel sneu maar werkt wel. Bij erge onrust en niet tot drinken komen kolf ik ook maar af..
9 dagen geleden
Ik heb hier advies gekregen van een lactatie kundige door eerst soort van vinger training te doen. 5 minuten lang op m’n vinger laten zuigen en als hij stopt met zuigen weer tegen de gehemelte aandrukken zodat hij weer zuigt. Vervolgens proberen aan te leggen. Mijn prematuurtje heeft zo geleerd om te drinken van de borst. Ook werden flesjes/speentjes/tepelhoedjes afgeraden. Maar ik snap dat als je dochter niet drinkt dat je haar hoe dan ook moet voeden. Misschien kan je de vinger training proberen? Succes