7 Reacties

één maand geleden

Gewoon doen alsof je neus bloed..... Je ervaart nu eenmaal deze klachten, wordt alleen van kwaad tot erger en psychisch trek je het niet meer (mede dankzij je leidinggevende) dik alle klachten die van het mens ervaart vooral een tikkeltje aan. En de rest van je klachten ook. Laat het ze maar uitzoeken. Wel laten merken dat je meewerkt en naar oplossingen zoekt, maar dat dit gewoon niet lukt op deze manier. Laat ze maar gewoon de ZW inflikkeren. Nu je zwanger bent krijg je gewoon 100%. Afhankelijk van je contractduur zullen ze je straks waarschijnlijk gewoon ziek uit dienst flikkeren, ga hierna gewoon rustig opzoek naar een andere werkgever! Succes! 🍀

één maand geleden

Het advies van de bedrijfsarts is leidend. Wel mag je leidinggevende op je ‘vrije’ dag contact met je opnemen. Ze kan hoog en laag springen maar ze zal naar de bedrijfsarts moeten luisteren. Uit je bericht maak ik naast het advies alternatieve werkzaamheden op dat een gesprek met je leidinggevende + een 3e persoon wordt verwacht? Na enige tijd zul je ook samen met de bedrijfsarts/leidinggevende een plan van aanpak moeten opstellen. Hierin wordt dan ook vastgelegd hoe vaak je en op welke manier je contactmomenten zijn met je leidinggevende. Ik zou hier vooral op aansturen bij de bedrijfsarts. Heb toen met m’n re-integratie vooral te maken gehad met een verschrikkelijke leidinggevende. En tijdens m’n ziekteperiode (postnatale depressie) echt 0 steun gehad vanuit de afdeling .. dus ik kan je frustratie echt goed voorstellen! Een vriendelijk appje of bosje bloemen maken al zo’n verschil .. Succes in ieder geval!

één maand geleden

Het is een beetje lastig omdat ik lees dat je eigenlijk geen seconde contact meer wil hebben met je leidinggevende en dat je ziek wordt van het idee van contact met haar. Maar ook als zieke werknemer heb je de plicht om in contact te blijven met je werkgever. Ik denk dat de bedrijfsarts daarom heeft voorgesteld een gesprek met een derde erbij. In zo’n gesprek kan je eventueel vragen om een andere contactpersoon ipv je leidinggevende, maar formeel is het meestal zo dat je leidinggevende degene is met wie je het moet doen. Dat betekent dat je slechts wat mogelijkheden hebt voor de derde persoon die je bij het gesprek wil hebben en dan zou ik in het gesprek zelf aangeven wat en hoe… Het voelt vaak of de bedrijfsarts op hand is van de werkgever maar helaas is het niet de bedrijfsarts maar de wet die je dwingt om samen tot een oplossing te komen. Hou je bedrijfsarts tussentijds wel op de hoogte. Ook bv dat je naar de POH GGZ gaat voor begeleiding en hoeveel stress werkdagen en contact je geven. Maar ga vooral op zoek naar hoe jij op een voor jou zo veilig mogelijke manier, wel het contact kan aangaan. Heel veel sterkte!

één maand geleden

Je hebt helaas als zieke werknemer een plicht om contact met haar te onderhouden. Koffie momentjes op het werk of telefonisch om dus niet buiten het werk te vallen. De telefoon niet opnemen was daarom niet heel slim. Aan de andere kant heb jij geen meldplicht naar je werk toe waarom jij ziek bent. Jij kunt opbellen en zeggen ik ben ziek PUNT. Zij kunnen vragen wat de reden is maar jij bent niet verplicht hierop te antwoorden. Daarmee zullen ze je door moeten sturen naar een bedrijfsarts. Als deze niet totaal onafhankelijk is heb je recht op een second opinion van een andere bedrijfsarts. Als jij je ziek meld ivm zwangerschap klachten loopt je ziekmelding ook via het uwv en kost jou werkgever dit niets. In het gebeuren met ontkennen van je leidinggevende. Weet dat jij zonder dit te melden gesprekken mag opnemen mits je zelf actief deel neemt aan deze gesprekken. Dit is wat ik vanaf nu dit moment zou doen om bewijs te verzamelen gezien dit de hele verkeerde kant op aan het gaan is. Ook zou ik per direct lid worden als je dit nog niet bent van een rechtsbijstand die jou bij kan staan bij conflicten met het werk (denk even om na te lezen hoe lang je verzekerd moet zijn voor ze een zaak aannemen, sommige doen dat pas na 1 jaar andere 6 maanden) of lid worden van een bond die je kan helpen als dit gaat uitdraaien op problemen. Ik weet niet hoe lang je contract duurt maar best kans dat deze niet verlengd word om een lullige niet zwangerschap gerelateerde reden dan ben je er vanaf. Dus zou nu vooral aan jezelf denken als je ziek bent en het niet gaat jezelf ziek melden. Alle gesprekken opnemen zowel als ze bellen als dus het gesprek zelf en apps en mail contact bewaren als bewijs mocht dit helemaal mis gaan. In ieder geval heel veel sterkte 😘

één maand geleden

Ik ben zelf ook leidinggevende en dit is echt geen oké reactie van haar. Volgens mij hoef je überhaupt geen nachtdiensten te doen als je zwanger bent?Als het je niet gaat en ze niet wilt luisteren kan je beter je gewoon 100% ziek melden. Moet ze maar normaal doen, fijn je verlof in gaan straks en erna iets anders zoeken! Je hebt ook gewoon recht om 6 weken van te voren op verlof te gaan. Je bent zwanger en jij en je kindje gaan gewoon voor, laat haar toch stikken zeg, genoeg werk te vinden in de zorg toch . Zou hier niet teveel energie in steken

één maand geleden

Maar heb he ingelezen wat je rechten zijn? Je kan hier toch ook op terugvallen. Ze eist dingen die helemaal niet mogen. Je moet echt voor jezelf opkomen en je kind, als het niet gaat gaat het niet. Jammer dan wat zr er ook van vind. Dit zegt alleen maar wat over haar wat een naar mens zeg! Sterkte

één maand geleden

Hoi, wat vervelend dat je je niet serieus genomen voelt door je leidinggevende. Ten eerste vind ik het ook heel brutaal dat ze dingen zegt zoals te vroeg dat je klachten te vroeg zijn en je hierom ziek te melden. Zoals ik het lees ben je aan het eind van je latijn. Zoals andere dames al vermelden ben jij niet verplicht te melden waarom jij ziek bent. En dat zou ik in jouw geval doen. En een second opinion van een bedrijfsarts aanvragen. Buiten dat, maak je niet druk om je collega’s en dat sommigen niet (leuk) reageren. Het is je werk maar en in het ergste geval is dat vervangbaar. Deze zwangerschap niet, dus probeer er optimaal van te genieten. Succes.