Poeh, ik maak me toch zo’n zorgen. Ik was zojuist uiteten en at een chinees dim summetje van varkensvlees. Had al een hapje doorgeslikt toen ik zag dat het vlees nog rauw was. Nou, je man je voorstellen dat ik gelijk niet meer lekker aan tafel zat. Vrijwel gelijk de verloskundige gebeld, die zei dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan. Maar ik lees nu vanalles over toxoplasmose en wat dat met je ongeboren baby kan doen (tot blindheid aan toe). Ze is nu ook gelijk heeeeel actief in mijn buik, waardoor ik me alleen maar meer zorgen maak. Enige geruststelling die ik heb, is dat dim sum over het algemeen van te voren wordt ingevroren en dan het wel een beetje in het maandje is meegestoomd, maar het zit me zeker niet lekker. Is er iets wat je kan doen, laten testen o.i.d.? Als de verloskundige dat niet wilt doen, kan ik het nog via een andere weg lagen doen? Andere tips? Uiteraard probeer ik me niet teveel zorgen te maken, maar ik denk dat bijna iedere zwangere wel begrijpt, I can’t help it!!