10 Reacties

10 dagen geleden

Dit keer met rugweeen bevallen. Had het bijna gemist, omdat het bijna voelde als constante pijn. Het is dat het zo heftig was dat ik niet kon liggen, zitten, staan of lopen dat ik daarom belde naar het ziekenhuis, en omdat ik misselijk werd etc. In het ziekenhuis bleek ik al 4/5 cm ontsluiting te hebben. En dan te bedenken dat ik met paracetamol en een warme kruik naar bed wilde gaan.

10 dagen geleden

Reactie op @1991

Dit keer met rugweeen bevallen. Had het bijna gemist, omdat het bijna voeld ...
Precies!!! Het houdt constant aan en tussendoor zit er een piek. Heb jij wel last gehad van dat het doortrok naar voren of helemaal niet? Ik heb dat op dit moment namelijk bijna niet.

10 dagen geleden

Reactie op sanne12335678

Precies!!! Het houdt constant aan en tussendoor zit er een piek. Heb jij we ...
Nee af en toe een harde buik. Maar geen buikweeen gehad. In het ziekenhuis kreeg ik weeenopwekkers en daarna een ruggenprik toen voelde ik de buikweeen als lichte druk maar geen pijn gevoeld.

10 dagen geleden

Maandag ben ik bevallen van mijn zoontje. Ik had een soortgelijke situatie, maar daarvoor brak mijn vliezen. De pijn ging niet weg en het was moeilijk om de weeën te tellen. Toen de verloskundige arriveerde, bleek dat ik 3 cm ontsluiting had en dat we direct naar het ziekenhuis moesten. Tijdens de weeën kon ik niet lopen, staan of liggen, helemaal niets. De pijn was enorm... Voor een rugprik was het te laat want na 10 minuten had ik 6 cm ontsluiting en na nog eens 6 minuten moest ik persen. Bel uw verloskundige. Omdat deze pijn erger kan worden en het kan zijn dat u gaat bevallen. Ik blijf duimen😊

10 dagen geleden

Ik wacht het wel even af en dan bel ik gewoon even ! Thanks voor de info

10 dagen geleden

Hier ook rugweeën na weeënopwekkers. Kwamen ongeveer om de minuut. Waren echt hels. Na 4 uur bleek ik nog steeds maar 2-3cm te hebben. Ben toen voor een ruggenprik gegaan. Uiteindelijk daarna ieder uur een cm maar blijven steken op 9 cm. Toen werd de rugpijn ook weer meer en hebben ze een spoedkeizersnede uitgevoerd.

10 dagen geleden

Bij mij begon het ook zo na gebroken vliezen. Ik herkende het gevoel, omdat het precies was zoals omschreven tijdens mijn zwangerschapscursus. Ging overigens al vrij snel over op elke 3 minuten en dat het wel ècht pijn begon te doen. Als je een iemand hebt (partner, moeder, doula etc) die bij de bevalling aanwezig is: tegendruk laten geven in je rug! Ik heb het op die manier zonder pijnbestrijding weten vol te houden (wel een sterke man die flink kon duwen en op momenten onzeker ervan werd omdat hij dacht dat hij me juist pijn deed, haha). En verder echt even verschillende houdingen proberen en kijken hoe je het minste last ervan hebt. Ik heb een deel voorover op een bevalbal gehangen en een deel rechtop gezeten.

10 dagen geleden

Reactie op Cv-ketel

Bij mij begon het ook zo na gebroken vliezen. Ik herkende het gevoel, omdat ...
Precies dit! Tegendruk laten geven door je partner. Ik heb bij mijn eerste bevalling alleen maar rugweeën gehad, mannn dat was een feestje. 🥳😅 Veel voorover geleund en op de bal gezeten. Mijn vriend had op een gegeven moment echt last van z’n polsen van het tegendruk geven. Ik heb ook een paar keer op mijn eigen vuisten op bed gelegen dat hielp ook nog wel. Succes!

VRIEND

10 dagen geleden

Tegendruk idd; let wel op dat je daarna vaker last van die plek kan krijgen. Bij mn 2e bevalling veel tegendruk gehad en de 3e en nu 4e zwangerschap heb ik alleen maar last van dezelfde plek gehad (spier)

10 dagen geleden

Auw meid, 2 bevallingen nu rugweeen gehad en die zijn flink pijnlijk. Bij mij hielp de TENS fantastisch. Als je die niet hebt dan tegendruk door je partner laten geven en 1 kammetje in beide handen knijpen. You got this! Succes!