Hai,
Helaas heb ik kloven gekregen bij de borstvoeding. Nu heb ik al een paar keer gehad dat mijn voedingshemdje vastgeplakt zat aan mijn tepel, door het wondvocht waarschijnlijk. Dit is natuurlijk niet handig, want dan raakt het meer beschadigd. Ik heb nu steeds mijn hemd nat gemaakt en het zo los geweekt.
Ik ben niet op zoek naar tips voor smeersels voor herstel, maar echt om dat vastplakken te voorkomen. Ik doe nu koolbladeren (ook voor de stuwing) in mijn hemd, want daar plakken m'n tepels niet aan vast. De kraamverzorgende en lactatiekundige herkenden dit probleem niet echt en hadden geen andere tips.
Herkent iemand dit en heb je tips voor hoe dit vastplakken te voorkomen?
Heb je al gewone tepelcreme geprobeerd? Purelan van Medela werkt voor mij zo dat het niet plakt maar ook de goedkope van Kruidvat.
Ik draag ook altijd daarom een voedingsbh met zoogcompressen erin.
Silverettes! En je probleem is opgelost met het plakken van je tepel aan je hemd, en het zilver in de silverettes biedt ook nog eens genezing tegen de tepelkloven en beschermt je tepels. Is het geld echt waard!
Ik herken het wel hoor! Maar met tepel crème was dit probleem opgelost.
Mijn kloven zijn wat erger geworden, dus heb nu hydropads. Maar als je die niet voor de pijn/herstel nodig hebt, zou ik dat niet doen gezien de kosten.
Ik sliep tot fit voorbij was met shirtje omhoog of zonder shirtje. En dan legde ik iets onder mijn bovenlichaam op t matras. Handdoek of onderlegger tegen t vloeien