24 Reacties

één maand geleden

Als ik niet alles weggedaan had (onverwacht zwanger 3e) had ik bijna alles hergebruikt. Behalve spullen zoals de fles/speen.

één maand geleden

Ik hergebruik alles behalve de speentjes en de spenen van de flesjes.

één maand geleden

Ik heb een zoontje van 2 en krijg nu een dochtertje. Ik ga echt alles ( ledikant,box, hydrofiele doeken, verschoonmat, lakens, speelgoed, rammelaars, mobiel, draagdoek, noem het maar op) hergebruiken behalve de kleertjes wat echt jongensachtig zijn en natuurlijk de flesjes en speentjes.

één maand geleden

Ik hergebruik bijna alles weer. Maar heb dan ook straks 3 kinderen binnen 3 jaar.. 🤭 Hadden alleen de box en co sleeper en badje verkocht.. dat heb ik nu weer opnieuw gekocht.. verder gebruik ik alles wel, zoals de kinderwagen, maxicosi, Hydrofieledoeken maar die gebruik ik ook nog bij de oudsten. En als het weer een jongentje wordt dan gebruik ik ook nog de kleding 🤣

één maand geleden

Wij gebruiken bijna alles weer opnieuw. Wel wat dingen aangeschaft die we bij de 1e niet hadden, bijvoorbeeld een co sleeper. En de oudste is een jongen en we krijgen nu een meisje, dus wel wat leuke meiden kleertjes en doekjes e.d. aangeschaft. En nieuwe flessen en speentjes. Ik vraag me eigenlijk af waarom je twijfelt aan het hergebruiken van dekentjes enzo? Wat is je overweging om dat (misschien) niet te doen en allemaal opnieuw aan te schaffen?

één maand geleden

Hier ook een hergebruiker 😅 Ik zit me ernstig te bedenken wat ik nog extra moet kopen, kom niet verder dan flesjes en speentjes. En misschien een thermometer. Onze oudste zoon is 3 jaar en 1 maand ouder en we verwachten nu ook een zoontje. Dus kleding kan allemaal over, wel een paar nieuwe dingetjes gekocht, vooral omdat dat leuk is. Niet omdat het nodig is. Toevallig wel een tijd terug al nieuwe hydrofiele doeken XL gekocht voor de baby, ik had er voor de oudste 4 gekocht en die gebruikt hij nog steeds. De kleine (60*60) gaan nu wel naar de baby, net als Spuugdoekjes en beddengoed.

één maand geleden

Wij gaan alles hergebruiken, behalve spenen van de fles en fopspeen. Geslacht blijft net als bij de 1e een verrassing dus de eerste maatjes waren toch al unisex. Heb wel wat extra lange mouw rompers en warme pakjes gekocht voor deze winterbaby 🥰

één maand geleden

Alles! Zolang het niet stuk is ofzo, maar dat is het niet echt, meeste dingen zijn ook niet zo lang gebruikt.

één maand geleden

Waarom zou je niet alles ook bij de 2e gebruiken? En waarom de hydrofiele doeken weggooien? Niet om vervelend te doen, ik ben oprecht benieuwd.

één maand geleden

Zelfde als meeste hierboven, ik hergebruik alles behalve spenen en plastic flesjes. Ik heb glazen flessen nieuw gekocht maar die heb ik ook alvast in gebruik genomen voor m’n zoontje. Wel wat dingen bijgekocht zoals een verschoonmat zodat ze allebei hun eigen hebben op de kamer. Babyspullen zijn zo duur, juist fijn als je het al in huis hebt om opnieuw te gebruiken.

één maand geleden

Hier gaat alles straks hergebruikt worden, behalve de kleedjes van onze dochter die voor onze baby jongen te meisjesachtig zullen zijn. :)

één maand geleden

Hier wordt ook alles hergebruikt. En ook ik vraag me af waarom je hydrofiele doeken weg zou gooien? Kun je toch gewoon heet wassen? Heb er zelf nog van toen ik zelf baby was (en die in de tussentijd misschien wel door nog 3 kindjes gebruikt zijn). Spullen die we 'nieuw' (lees: tweedehands) gekocht hebben, was voornamelijk omdat ik nu beter weet wat ik fijn vind.

één maand geleden

Hier zwanger van de derde. Onze jongste is ook van november en ook een meisje. Dus qua kleertjes ga ik echt alles gewoon weer gebruiken. Heb wel een aantal setje nieuw gehaald. En box, babynestje, wipstoel, badje, co sleeper, dekentjes etc dat gebruiken we ook lekker weer. Heb alleen nieuwe spenen en flessen gehaald. En ik bepaalde hydrofiele doeken zijn niet heel mooi meer. Dus daar moeten een aantal nieuwe voor komen. Maar verder lekker hergebruiken. Alles is al duur genoeg. Heb wel een duo wagen aanschaft. Extra stokke stoel. En er moest een extra ledikant komen want mijn jongste slaapt ook nog het ledikantje zij word in november 2.

één maand geleden

alles zoveel mogelijk hergebruiken ♻️ behalve flesjes, evt speentjes en de verschoonmat. dit keer krijgen we een jongetje. kleertjes die écht te meisjesachtig zijn geef ik weg of ga ik verkopen. ik merk dat ik bij de tweede ook niet meer per se dingen nieuw hoef te hebben. veel spullen zijn goed wasbaar.

één maand geleden

Ik herbruik niet zo heel veel. De lakens en dekentjes met neutrale kleuren, de romper in neutrale kleuren, en de grote spullen. Denk aan commode en co-sleeper. Maar bedje bijv niet. Grote broer is zelf pas 15 maanden. Dus de hydrofiele doeken etc van hem blijven ook van hem.

één maand geleden

Mijn zoontje van 2 is doorgeschoven va kamer en ik hergebruik alles wat nog goed is. Ik had zelfs bij hem al een tweedehands kamer, box, kleding, wandelwagen. Dus nu derdehands. Hydrofieldoeken kreeg ik nog van m'n moeder die ze nog had liggen, fijne dikke maar wel oud, gebruik ik nog. Alleen wat kapot of versleten is zoals idd flesjes met spenen moet weg en helft schoenen moet weg. Knuffeltjes die ik niet kan wassen die hou ik eerste maanden wel weg van de baby.

één maand geleden

Ben toch blij te lezen dat iedereen gewoon alles herbruikt. Begon even te twijfelen aan mezelf haha! En waarom ook niet? Duurzaam en bespaard heel veel geld, laten we wel wezen🙂

één maand geleden

Wij krijgen nu een meisje en de eerste was een jongen. Hierdoor qua kleding wel veel nieuw gekocht (behalve basics en rompers natuurlijk). Verder gebruiken wij de wagen, wipper, maxi cosi, box, ledikant en commode opnieuw. Allemaal netjes mee omgegaan dus is nog helemaal netjes. Wij hebben toevallig vrienden in onze omgeving die nu een jongen krijgen en hun eerste was een meisje dus we hebben een doos met elkaar gewisseld met wat lakens en kleding, verder heb ik niks weggegooid van de 1e maar alles verkocht op Vinted of weggegeven.

één maand geleden

Als er minder leeftijdsverschil was geweest en ik alles nog had gehad, dan had ik vrijwel alles hergebruikt bij de 2e. Nu z'n beetje alles opnieuw gekocht, deels nieuw en deels 2e hands. De trip trapp van mijn 1e stond wel nog, destijds nieuw gekocht en nu opnieuw geverfd. Anders had ik alleen flessen/spenen nieuw gekocht. Nr 2 is ook weer een meisje, dan had ik verder evt wat extra kleding gekocht voor de leuk. Bij 2 verschillende genders had ik alleen de gender specifieke spullen vervangen.

één maand geleden

Als het er nog netjes uitziet zou ik het ook zeker weer gebruiken. Wij hebben al een jongen en krijgen nu een meisje, alles wat nog netjes en redelijk unisex is wordt gewoon opnieuw gebruikt. Spuugdoekjes, hydrofielen en hoeslakens heb ik uitgesorteerd, alleen degenen met vlekken/verkleuringen heb ik weg gegooid. Dus wel wat nieuwe bijgehaald maar niet heel veel. Qua dekentjes heb ik er een paar bewaard en ga ik ook wel een paar nieuwe van kopen, omdat de kamer nu roze is ipv blauw 🥰