11 Reacties

één maand geleden

Hier ook, erg moe en weinig “fut” heb zelf een dochter van 2 jaar waar ik ook druk mee ben, maar het valt niet mee soms🙈

één maand geleden

Ik ben ook erg moe en heb al een aantal weken lage rugpijn en bekken pijn. Na vier uur ben ik helemaal op…

één maand geleden

Ik ben nu bijna 24 weken en nog geen moment energiek geweest. Ik heb qua stoelgang van alles gehad, obstipatie, diarree.. het doet gewoon echt heel veel met je, zo'n zwangerschap. Ik heb ook een lage bloeddruk, gemiddeld 105/65, maar ook dat schijnt erbij te horen.

één maand geleden

Vervelend om te lezen dat jullie er ook last van hebben.. wel fijn om de herkenning even te vinden. Soms voelt het zo alleen en lijkt iedereen en fluitend doorheen te gaan.. mijn bloeddruk was laatst bij de vk 85/55.. en werk nu gewoon fulltime. Vandaag wel met manager besproken om misschien iets minder te gaan werken..

één maand geleden

Herken het allemaal, bekkenfysio helpt bij mij echt goed om het te verlichten richting bekken en bilspieren. Door de klachten kan ik momenteel niet werken, dus goed dat je voor jezelf kijkt wat je nodig hebt 🫶

één maand geleden

Doodop, bloeddruk van 76/42 is helaas m’n laagte record. Hijgend als een mopshond halverwege de trap staan met hartkloppingen omdat mn bloeddruk niet compenseert. Sinds het begin steken bij bepaalde bewegingen, sinds week 21 begint de moeite met omdraaien in bed toe te nemen. Gelukkig is zwangerschapsischias en banden pijn me nog bespaard gebleven dat lijkt me vervelend om net als jou er nog eens bij te hebben. Op m’n werk (ik werk met m’n hoofd) hoor ik vaak tijdens m’n gesprekken dat ik er zo vit en vitaal uitzie. En als men vraagt of het goed gaat bedoelen mensen toch of de baby nog gezond is en er geen heftige complicaties zijn, dus antwoord ik stellig ja. Ik heb geen rare cravings of stemmingswisselingen. De kleine meid groeit goed. Maar man oh man. Het zwanger zijn zelf valt me vies tegen. Als ik thuis ben, ben ik geen knip voor de neus meer waard. Mn vriend heeft geen bal aan me en zelf lukt het me ook niet om te doen wat ik wil doen. En dit zou het goede 2e trimester zijn, dus ik huiver bij het idee van de derde en de laatste loodjes. (Ik begin pas met momenten te genieten nu ik haar sinds 21 weken voel. Maar dan geniet ik meer van het kleine schepseltje in mn buik dan het hele lichaam er om heen)

één maand geleden

Heel herkenbaar. Heb er nog 3 rondlopen. Bloeddruk zweeft continu rond de 85/35. Verschrikkelijk vervelend😏. Bekken, obstipatie en ga maar door. 26,5 wk. Desondanks probeer ik te genieten van het leven in me🤎🫶🏽

één maand geleden

Bij mij is die bekkenpijn ook fors erger geworden vanaf 20 weken, zoals je omschrijft. Echter straalde het bij mij zelfs door totaan mijn enkels. Dit resulteert in dat ik nog amper kan werken en ook zeer weinig huishoudelijk kan en logischerwijs ook qua leuke dingen zeeeer beperkt ben. Bekkenfysio helpt mij wel maar hielp mij vooral zoeken naar balans en grenzen. Ik heb er al wat traantjes om gelaten. Zwanger zijn is niet mijn hobby. Ik denk dat ik mij even goed heb gevoeld tussen de 16 en 19 weken. Eerst extreem misselijk, hierdoor kon ik ook niks. Toen een bloeding met 12 weken wat een week aanhield wat voor veel zorgen zorgde. Toen dat beide over was, eventjes goed gevoeld en toen die ellendige bekkenpijn. Sinds een aantal weken slaap ik ook echt dramatisch. Nee, zwanger zijn is voor mij niks magisch en 10x zwaarder dan verwacht. Ik vind het getrappel en gegroei van de kleine man erg leuk maar daar is alles mee gezegd

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Heel herkenbaar. Heb er nog 3 rondlopen. Bloeddruk zweeft continu rond de 8 ...
85/35! Allemachtig! En nog drie kids. Lieve schat dikke complimenten voor alles wat je nog wel doet want dat zal verschrikkelijk veel van je vragen.

één maand geleden

Reactie op DaCha

85/35! Allemachtig! En nog drie kids. Lieve schat dikke complimenten voor a ...
Ontzettend lief je berichtje! Doet me goed. Ja ik vind t ook echt even zwaar om eerlijk te zijn. Enne… mn man zit op de vaart ⚓️ dus alleen de weekenden is hij er😅 Mn houvast is dat ik denk; na de bevalling is die bloeddruk weer normaal. ❤️voor jou ook succes 💪🏻

één maand geleden

Heel herkenbaar. Maar ik ben al sinds week 10 deels ziekgemeld en sinds 2 weken geheel na een terugval na koorts in energie. Als ik balans hou en niet teveel doe dan is het redelijk ok allemaal. Ik maak me alleen niet zon zorgen, vind het alleen niet leuk zo zwanger zijn als je ect niks kan..