7 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben al snel(ler) overprikkeld door mijn autisme. De zwangerschap versterkt dat enorm en het slecht(er) slapen helpt ook niet mee.
Ik probeer zoveel mogelijk rust en ontspanning te zoeken, door bijv gewoon even op de bank te gaan liggen.
2 maanden geleden
Ja, ook wel richting het einde van de dag. Mij helpt yoga doen en tussen de middag slapen op dagen dat ik niet werk en mijn dochtertje van 2 ook gaat slapen. Dus een dutje doen of jezelf even terugtrekken. Gewoon een half uurtje op bed liggen alleen zonder mensen. Je treedt ook meer naar binnen nu de bevalling nadert.
2 maanden geleden
Dutjes, veel huilen, de hoop opgeven dat ik nog door kon werken tot m’n verlof en proberen daar niet te zwaar aan te tillen 🙃
Maar ademhalingsoefeningen, dingen doen waar je van ontspant (de een gaat in bad, de ander gaat wandelen, puzzelen of een serie kijken), aangeven aan je omgeving dat je niet zoveel kan hebben, dingen schrappen die nu extra/te veel energie kosten, en proberen lief voor jezelf te zijn. Je bent een heel mensje aan het bouwen, daar is je lijf (en dus je hoofd) superdruk mee!
één maand geleden
Heel herkenbaar. Ik wil helemaal gaan nestelen in huis, geen zin in bezoek en enkel wat lunchdates met een vriendinnetje is genoeg contact met de buitenwereld.
Laat het toe, dit heeft je lijf nu nodig. Pak je eigen tijd als dat kan en duik anders savonds als je partner er weer is in een warm bad met een boek en wat lekkers of ga op zondag even een uurtje zelf de deur uit. Ik breng onze dochter nu elke week 1 of 2 keer als het kan naar opa&oma zodat ik wat kan rommelen in huis maar ook de rust kan pakken (11m oude dochter) dit helpt wel om het iets vol te houden