26 Reacties
6 maanden geleden
Wat fijn en goed dat je dit kan!
Ik merk nu ik de 12 weken net heb gepasseerd (de magische grens)🤭 ik een stuk rustiger ben, of probeer te zijn. Tot nu een gezond kindje mogen zien op de echo waarmee alles goed is. Je kunt er inderdaad niks aan veranderen en je hebt er totaal geen controle over.
Als ik me goed en ontspannen voel, lees ik weer zo'n berichtje waar je helemaal naar van word en dan raak je zelf ook weer bang. Dus ik herken het wel!
6 maanden geleden
Ik ben ook vrij relaxt. Nu je aangeeft dat je rustig op de nipt hebt gewacht, bedenk ik me ineens dat ik ook nog zit te wachten op de uitslag😁
Maar goed, dit komt bij mij echt omdat ik een zoontje heb van nog net geen 9 maanden en dus mijn handen vol heb. Tijd gaat daardoor veel sneller en andere dingen aan mijn hoofd. Weet wel dat ik bij hem er ook veeel meer mee bezig was allemaal en ook niet kon wachten op de nipt uitslag en alles. Dus ik snap alle andere topics ook volledig. Het is ook gewoon heel spannend allemaal
6 maanden geleden
Kon ik ook maar zo rustig zijn hahaha, maar nu de 12 weekjes voorbij zijn ben ik ook lekker rustig. Maar de meeste dames hier die spanning en stress ervaren in de eerste weken, zijn dames die in het verleden een miskraam hebben gebad (incl ik) dus ik weet niet of je eerder een miskraam hebt gehad ..
6 maanden geleden
Op ‘t begin had ik wel wat stress. Want ja, het is allemaal nieuw en spannend.
Maar nu de weken verstrijken begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in m’n kindje, en mijzelf. Inderdaad, het is wat het is. En gepieker of gestress gaat er niets aan veranderen.
En ik herken wat je zegt. Dat je zenuwachtig wordt van andere berichten. Haha. Ik lees daarom heel selectief.
6 maanden geleden
Hi, ook ik laat alles rustig op me afkomen en probeer zo veel mogelijk te genieten van deze bijzondere tijd. Natuurlijk heb ik ook wel eens een moment van angst, maar besef me heel snel dat ik niet meer kan doen dan dat ik al doe en stress niets positiefs bijdraagt. Als ik een negatieve uitslag krijg dan kan ik altijd nog gaan stress, tot die tijd wil ik genieten.
6 maanden geleden
Nee ik heb dat ook. Ik denk ook persoonlijk dat dat een gezonde mindset is. Ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad en dat zorgde voor wel iets meer spanning dan bij de eerste zwangerschap. Ik denk dat ik de keuzes qua onderzoek iets meer twijfels veroorzaakten. Juist omdat ik het spannend vond of het nu wel goed zou gaan. Maar verder ben ik mega relaxt en geniet ik gewoon van alles.
6 maanden geleden
Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Was super rustig maakte me nergens druk om. Op een avond belde de verloskundige met de uitslag van de nipt en dat was ik zelfs vergeten dat ik daarop aan het wachten was. Tot dat de 20 weken echo kwam en alles mis bleek te zijn. Uiteindelijk is ons zoontje stil geboren.
Nu sta ik er toch helaas anders in en wou dat ik graag zo onbezorgd weer kon zijn want het was echt genieten je nergens druk om maken. Het klopt wat je zegt je kan er toch niks tegen doen zo probeer ik mezelf af en toe toch toe te spreken. Dus ik probeer om toch ook wat meer ontspannen te zijn ipv gespannen maar het is lastig.
6 maanden geleden
Ik was ook zo me eerste 3 zwangerschappen. Altijd een hele nuchtere instelling. Bij de derde zwangerschap ook. Eerste 2 echo's waren goed kon niet mooier. Nipt uitslag was goed tot we de 13 weken echo kregen met 14+3 en te horen kregen dat het hartje gestopt was.
Nu helaas niet meer zo nuchter en hoop ik als ik dat termijn voorbij ben me rust er weer in kan vinden. Momenteel ben ik precies 13 weken.
Geniet van je zwangerschap en blijf vooral zo relaxed
6 maanden geleden
Reactie op ZimZoom
Wat helpt jullie om relaxed te blijven tijdens de zwangerschap?
Niks....
Proberen te relativeren, maar angst is ontzettend rot om te hebben tijdens de zwangerschap!
Zeker als je van andere negatieve berichten leest, je zelf een negatieve ervaring hebt gehad.
Hoe doe jij dit dan? :)
6 maanden geleden
Ik ben er ook vrij rustig onder. Heb gewoon een goed gevoel van vertrouwen in mijn lichaam en kindje. Vlak voor de echo is het even spannend, maar verder niet.
In m'n vorige zwangerschap was het ook zo. Komt denk ik ook doordat ik zelf geen negatieve ervaring gehad heb, zoals een miskraam.
6 maanden geleden
Reactie op MamavanNoraSofia
Niks....
Proberen te relativeren, maar angst is ontzettend rot om te hebben ...
Ik heb nog niet een negatieve ervaring gehad, dat scheelt. Wel eens schrikken wat bloed en tijdelijk angst voor miskraam, maar gerust gesteld door vk en toen was de stress ook direkt weg. En zeker veel lichamelijke klachten (moeheid, misselijkheid etc.), maar dat is niet echt een negatieve ervaring.
Het helpt mij te blijven relativeren. Mijn vriend is ook heel rustig. Ik lees dus geen topics meer waarbij mensen heel veel stress hebben, omdat het mij stress geeft. Lees andere topics.
Ik wil gewoon genieten, door goed relativeren lukt dit, ga er niets aan veranderen. Goed voor mezelf zorgen is wat ik wel kan doen, en doe ik ook. Plus ik denk, ik bepaal mijn gedachten en niet andersom. En mijn gedachten moet ik ook niet te serieus nemen, zijn maar gedachten geen werkelijkheid altijd, gaat wel weer weg.
Daarnaast ook veel enthousiaste mensen om me heen (niet mensen die zeggen nee overkomt jou niet, dat geeft me stress, maar mensen die enthousiast en realistisch zijn). Die het leuk voor mij vinden!
Afleiding, ik heb leuke baan, heb nog school (bijna klaar en stress van school is wat meer dan zwanger stress), een bruiloft aan het organiseren nog.
Dan geniet ik.
6 maanden geleden
Reactie op 71124
Voelde je je toen dan niet anders ofzo?
Nee helaas niet. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik bij geen enkele zwangerschap kwaaltjes heb gehad de eerste 3 maanden. Ook toen ging ik met de gedachte dat we heerlijk naar de kleine konden gaan kijken. Ook na het slechte nieuws ging me lichaam het niet oppakken en hebben we na een week besloten om de bevalling op te wekken. Daarom is helaas het vertrouwen in me eigen lichaam ook een beetje weg
6 maanden geleden
Hier ook pas met 12 weken de eerste echo, wat ook normaal is. Bij m'n eerste zwangerschap in totaal zelfs maar 2 echo's gehad, de termijn en de 20 weken echo, verder niks. Als ik hier af en toe lees maken mensen zich helemaal gek met al die echo's. Instelling van mijn verloskundige is ook niet onnodig echo's te doen omdat het alleen maar onzekerheid zaait over misschien wel of misschien niet iets zien.
Ook bij vorige 3 zwangerschappen 9 dagen overtijd gelopen, rustig afgewacht tot het zelf begon, waar iedereen om me heen al rond 38 weken onrustig was en zich liet strippen en wou inleiden wachtte ik in alle rust gewoon af tot de baby zichzelf aandiende. Verloskundige zei toen ook dat ze ze zelden nog meemaken die rustig afwachten 😂
6 maanden geleden
Ik was mijn eerste zwangerschap zoals jij. Bevallen op uitgerekende dag en verder alles lekker over me heen laten komen. Daarna 2 miskramen met flinke complicaties, dus deze zwangerschap (11+5) is dat onbezorgde er helaas een beetje vanaf. Maar geniet er lekker van meid, dat is helemaal oké juist!