10 Reacties
18 uur geleden
Volg even! Ik heb ook de avent en geef nu sinds 1 week de fles (baby nu 4 weken). Eerst ook echt 45min bezig met de fles. Toen speen 2 ingeruild voor 3. Dat ging beter. Nu is ze flink aangesterkt en drinkt ze weer met speen 2 en idd binnen 15min is de fles leeg.
15 uur geleden
Ik gebruik voor mijn dochter de smalle dr browns flessen. Ik heb er een prematuur op moeten zetten omdat ze zo ontzettend snel dronk. Ze is nu van 10 minuten met speen nr 1 naar ongeveer 20 minuten gegaan, met het prematuur speentje. Het ligt ook een beetje aan de zuigkracht van je kindje
15 uur geleden
Wij hadden dit ook! Onze dochter drinkt de hele dag aan de borst alleen geven we ‘s nachts 1 x een flesje met gekolfde melk zodat ik ook een voeding iets langer kan slapen.
Wij hebben speen 3 gekocht (is officieel vanaf 1 maand) en zijn gewoon gaan kijken of dit beter gaat. Het moet natuurlijk ook niet te snel gaan maar als het te lang duurt kan kindje ook gefrustreerd raken of in slaap vallen waardoor ze teveel laten staan en snel weer komen.
Voor ons is speen 3 voor nu de oplossing. Ze drinkt alsnog 20/30 min over 80-90 ml en is erna tevreden!
15 uur geleden
We hebben ook de Philips Avent geprobeerd, maar daarmee ging het drinken erg slecht. We lagen nog in het ziekenhuis, en daar hadden ze de smalle van Dr Brown. Speen nr 1. Die hebben we dus ook maar voor thuis aangeschaft. Drinkt nog steeds wel binnen 15 minuten fles leeg, maar weinig last van krampjes of melk teruggeven, dus ik vind het prima :)
15 uur geleden
Tip voor de Phillips avent; je hebt twee soorten spenen de Natural respons en de Natural.. bij beide betekenen de nummer wat anders.. ik kwam hier bij mijn zoon achter na een paar weken.. mijn zoon wilde NIET uit de Natural respons drinken, duurde te lang etc. Maar de gewone Natural dronk die wel.. wij zijn hier in huis helemaal overstapt naar hegen, ook voor m’n zoon (na 14 maanden avent). Accepteerde die direct. Dit ivm met al die claims over het plastic in dr Brown en avent. Ik zal even kijken of ik een plaatje kan vinden van die spenen!