824 Reacties

één maand geleden

Ik wil overdag graag kolven zodat mijn man 's nachts 1 flesje kan geven, maar merk dat dat lastig gaat omdat ik mijn dochter nog om de 3 uur voed. Wat is het beste moment om te kolven? Iemand tips om toch een flesje af te kunnen kolven? En... Het liefste wil ik ook een voorraadje in de vriezer opbouwen, dus als iemand daar tips voor heeft, hoor ik het ook graag!

één maand geleden

Reactie op jetskexx

Ik wil overdag graag kolven zodat mijn man 's nachts 1 flesje kan geven, ma ...
Ik kreeg als tip van de Kraamzorg om 1,5u na (en dus voor) de borstvoeding te gaan kolven. En dat dan max. 2x per dag het liefst met zoveel mogelijk tijd er tussen

één maand geleden

Reactie op jetskexx

De kraamhulp vertelde mij dat 's ochtends vroeg de meeste melk is dus dan zou dat het beste moment zijn om extra te kolven.

één maand geleden

Tip van mijn kraamverzorgster tevens bijna lactatiekundige om dit te smeren op je tepels. Het is biologische natuurlijke kokosolie. Ik gebruik dit nu voor mijn kloofjes, maar het is echt fijn vettig spul. In begin hard, maar door warmte smelt het. Tevens goed voor de huid van de kleintjes, omdat het natuurlijk is! Te koop bij de Jumbo :)

één maand geleden

Vraag over clusteren. Onze zoon van 5 dagen heeft dit eergisteren tussen 24 en 03 uur gedaan en gisteren van 21 tot 24 uur. Komt er straks een regelmaat in het clusteren zodat ik me er op kan voorbereiden. Nu net voeding gegeven en hij wordt nu al langzaam onrustig en zoekt zijn handjes maar dit is dan wel erg vroeg in de avond

één maand geleden

Vanaf welke week doen jullie kolven als je 1 voeding per dag met fles wilt geven? Ik heb gehoord dat het beste is om dit pas vanaf 4-6 weken te doen zodat de productie eerst stabiel en afgestemd op de baby is. Volgens de lactatiekundige is af en toe een borst helemaal leegkolven als deze op knappen staat niet erg. Ik kijk er wel erg naar uit dat mijn man straks dr laatste avond voeding kan doen!

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Vraag over clusteren. Onze zoon van 5 dagen heeft dit eergisteren tussen 24 ...
Dit is heftig hè!! Bij mij ook cluster gedrag.. zij drinkt dan 1uur lang.. 1-2uur rust en weer een uur… Helaas zit hier geen regelmaat in… Ook weet je niet hoe lang dit kan duren.. Bij mij is dit al aantal dagen.. 3-4 dagen.. Meestal begin van de avond

één maand geleden

Ook een vraag! (Fijn dit topic) ik heb last van mn oksels? Harde en pijnlijke plekken in mn borst kan ik wegmasseren tijdens het voeden. Dit is in mn oksel en straalt door naar mn arm. Heeft het iets te doen met de borst of mogelijk zit mn bh te strak... iemand een idee ? Ook hoe ik het wegkrijg

één maand geleden

Extra kolven kun je idd het beste in de ochtend doen, ik heb juist geleerd dat je dit het beste zsm na een voeding kan doen. Dus dan je borsten leeg kolven. En juist niet ergens tussenin. Houd er rekening mee dat wanneer je je man wil laten voeden, je eigenlijk zelf op dat moment juist moet kolven ivm je productie. Als dat liever niet doet, want je wilt natuurlijk slapen ipv voeden 😇, dan moet je idd nog even een paar weken wachten tot je productie goed op peil is en het overslaan van die ene voeding niet zoveel invloed heeft.

één maand geleden

Reactie op jetskexx

Ik gebruik deze op mijn andere borst onder het voeden. Over heel de dag vang ik daar genoeg in op om in de nacht te geven of in te vriezen. Was een tip van mijn kraamverzorgster.

één maand geleden

Reactie op lisannek97

Ik gebruik deze op mijn andere borst onder het voeden. Over heel de dag van ...
Geef je dan 1 borst per keer? Op advies van de lactatiekundige geef ik namelijk beide borsten en dan wat korter per borst

één maand geleden

Reactie op Lav208

Ook een vraag! (Fijn dit topic) ik heb last van mn oksels? Harde en pijnlij ...
Heb je ook harde plekjes/bobbels in je oksels? Dit werd bij mij in de kraamweek elke dag gecheckt namelijk. Zou het gewoon eens navragen, pijn is niet de bedoeling natuurlijk☺️

één maand geleden

Hier ook een vraag. Ik vind het vaak moeilijk om te zien of mijn dochtertje in haar actieve slaap is, of honger heeft en dus hongersignalen afgeeft. Met name 's nachts vind ik het verschil niet altijd duidelijk. Ik leg haar dan vaak wel gewoon aan en dan drinkt ze ook, zonder echt wakker te worden/zijn. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze dan dus wel echt hongerig is. Opzich waarschijnlijk niet erg, maar ik vind het wel jammer van mijn eigen slaap als ik eigenlijk niet zou hoeven voeden, maar het steeds wel doe. Hoe doen jullie dit? Wachten jullie s nachts tot je kleintje echt huilt, of leggen jullie al eerder aan?

één maand geleden

Reactie op Lav208

Ik hoorde van mijn kraamhulp dat melkklieren tot in je oksel kunnen doorlopen. Dat zou bij jou dus het geval kunnen zijn. Maar hoe je er vanaf komt, geen idee... misschien even een lactatiekundige of je vk nog een berichtje sturen!

één maand geleden

Reactie op lisannek97

Ik gebruik deze op mijn andere borst onder het voeden. Over heel de dag van ...
Ik heb deze om de extra melk op te vangen, zelfde idee. Ik geef 2 borsten maar terwijl de kleine bijv rechts drinkt hangt links de haakaa eraan. Door de toeschietreflex en een beetje vacuüm, druppelt er melk uit de borst. Daarna drinkt de kleine links en hangt de haakaa rechts.

één maand geleden

Dat je er zo naar uitkeek om na de bevalling weer op je buik te kunnen slapen, niet realiserend dat dat met borstvoedings-borsten ook niet echt een optie is ;/ Iemand een idee hoe lang die gevoeligheid aanhoudt?

één maand geleden

Reactie op Lav208

Voeden in rugbyhouding kan misschien helpen, dan drinken ze de melk tot aan de okselklieren gemakkelijker leeg. Was de tip die ik kreeg van de vroedvrouw toen ik last had van erge stuwing en knobbels tot aan de oksels. Veel succes 🍀🙏🏼

één maand geleden

Ik lees vele over dat ze van die collectors of lekschalen gebruiken maar ik heb dat dus totaal niet nodig.. ik heb best een stevige toeschietreflex en ook een goede productie maar ik lek dus helemaal niks.. heb niet eens zoogcompressen nodig. Als ik links voed blijft rechts ook gewoon droog. Begin nu te twijfelen of dat wel normaal is..😩

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Ik heb deze om de extra melk op te vangen, zelfde idee. Ik geef 2 borsten ...
Ik hoorde van mijn kraamzorg dat een lekschaal die vacuüm gaat je tepels “incontinent” maakt, zelf heb ik ivm overproductie ook een lekschaal maar dan een die niet vacuüm zuigt en dus echt puur wat er vanzelf lekt opvangt, dat was wel goed gaf ze aan

één maand geleden

Reactie op Maiss

Ik lees vele over dat ze van die collectors of lekschalen gebruiken maar ik ...
Ik ook niet hoor, terwijl ze echt goed melk produceren.