828 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maiss

Heb je ook harde plekjes/bobbels in je oksels? Dit werd bij mij in de kraam ...
Even nieuwsgierig, maar als je harde plekjes zou hebben, wat zou je daar dan mee hebben moeten doen? Waarom werd het zeg maar gecheckt?

één maand geleden

Reactie op Ds0

Ik hoorde van mijn kraamzorg dat een lekschaal die vacuüm gaat je tepels “i ...
Ik heb ook de Elvie Curve en gebruik hem inderdaad meer zonder vacuüm. Zo wordt de borst niet extra gestimuleerd maar wordt wel de melk opgevangen. Extra stimulans zorgt inderdaad voor meer productie (dan nodig).

één maand geleden

Hoeveel minuten kolven jullie per borst?

één maand geleden

Reactie op 2510Melanie

Even nieuwsgierig, maar als je harde plekjes zou hebben, wat zou je daar da ...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee🙈 ik denk dat ze checkte op verstopte klieren ofzo, ze heeft eigenlijk niet verteld waarom volgens mij of ik moet het vergeten zijn😅

één maand geleden

Reactie op Maiss

Ik heb eerlijk gezegd geen idee🙈 ik denk dat ze checkte op verstopte klier ...
Harde plekken moeten leeggedronken of weggemasseerd worden (evt met warmte) omdat je anders borstontsteking kunt krijgen. Kan het dat zijn geweest?

één maand geleden

Reactie op Maiss

Ik lees vele over dat ze van die collectors of lekschalen gebruiken maar ik ...
Hier ook geen lekproblemen bij het voeden. Alleen tijdens het liggen ivm de stuwing dus gebruik nu wel compressen. Als de stuwing voorbij is, zouden die niet meer nodig moeten zijn

één maand geleden

Sinds 12u vannacht ligt mijn meisje al voor de 5e keer aan, variërend van 8 tot 22 minuten. Ze is ontroostbaar en alleen rustig te krijgen door te drinken. Zouden dit regeldagen kunnen zijn? Ze is nu 11 dagen.

één maand geleden

Reactie op IK12342024

Sinds 12u vannacht ligt mijn meisje al voor de 5e keer aan, variërend van 8 ...
Grote kans! Hier vannacht twee keer 4,5 uur tussen de voedingen, heerlijk geslapen. Maar mijn borsten vonden het wel erg lang…. Ik voed maar 1 borst per keer, dus mijn linkerborst was pas na 9 uur weer aan de beurt… Lek schalen gebruik ik ook niet, eerder ook nooit gedaan. Vorige kindje 1,5 jaar met succes gevoed, dus zegt idd helemaal niets

één maand geleden

Is het normaal dat je tegels witte plekjes soort van eelt/velletjes hebben? Is dat het wennen aan de borstvoeding misschien?

één maand geleden

Doet het bij jullie ook nog steeds zo’n pijn bij aanhappen? En überhaupt gevoelige tepels? Onze kleine is nu 17 dagen oud.. had gehoopt dat de gevoeligheid nu wel minder zou worden.. als ze eenmaal goed aangehapt is en ik ontspan trekt de pijn er wel uit..

één maand geleden

Reactie op Jet/

Doet het bij jullie ook nog steeds zo’n pijn bij aanhappen? En überhaupt ge ...
Is dat niet de toeschietreflex? Bij mij doet het ook 1-2 seconden pijn en dan niet meer.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Ja bij mij ook nog steeds en morgen is ze 2 weken

één maand geleden

Reactie op kristab88

Is dat niet de toeschietreflex? Bij mij doet het ook 1-2 seconden pijn en d ...
Ja ik twijfel of het de tsr is.. soms is het duidelijk een slechte aanhap en dan koppel ik direct los om opnieuw te doen, maar soms voel ik dat de aanhap goed is maar toch blijft het dan echt nog even pijn doen 😅😅.. dus vraag me af hoelang die gevoeligheid blijft…

één maand geleden

Reactie op Lav208

Ook een vraag! (Fijn dit topic) ik heb last van mn oksels? Harde en pijnlij ...
Je zou de achterkant van een elektrische tandenborstel op de harde plekken kunnen zetten. Niet te hard duwen, maar trillingen zijn werk laten doen. En tijdens voeding zachtjes de plekken masseren, zodat de kleine ze ‘leeg’ kan drinken.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Wat fijn( soort van dan) om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik twijfel zo of ik iets verkeerd doe. Ons zoontje is nu nog maar 6 dagen oud maar ik puf de aanhap soort van weg. De kraamzorg zegt wel dat hij goed aanhapt. Groot/diep genoeg en mooie gekrulde lipjes. Dus ik vind het maar lastig waarom het zoveel pijn doet. Mijn toeschiet reflex voelt echt anders

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Wat fijn( soort van dan) om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik twijfel z ...
Same here. Bij mijn eerste heeft t ong. 6wkn geduurd. Nu is mijn dochter 3wkn en het lijkt minder te worden. Maar ik herken het wegpuffen. 😑 Het is bij mij max 2 tellen maar erg onaangenaam!

één maand geleden

Fijn dit topic! Ik ben vandaag begonnen met het opvangen van melk uit de andere borst tijdens het voeden, en dat gaat erg goed. Zo kan mijn man dus ook eens een keer een flesje geven. Maar hoe weet je dan hoeveel melk je uiteindelijk in een flesje moet doen?? 🤔

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Wat fijn( soort van dan) om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik twijfel z ...
Jaa ik heb ook al vaker nu van vriendinnen gehoord die zeggen van ja borstvoeding doet de eerste weken echt pijn! Dat ik denk nou daar hadden mensen me wel op voor mogen bereiden 🙈🙈…

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Fijn dit topic! Ik ben vandaag begonnen met het opvangen van melk uit de a ...
Volgens mij kun je gewoon alles aanbieden wat je hebt! Ze stoppen aan de borst ook zelf met drinken als ze genoeg hebben, dat zullen ze dan ook doen als je een flesje geeft met bv denk ik! Ik hoor altijd dat ze van bv nooit te veel kunnen drinken. Hooguit als ze wat teveel gedronken hebben dat ze dan beetje krampjes krijgen net zoals wij ook als we tegen hebben gegeten

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Fijn dit topic! Ik ben vandaag begonnen met het opvangen van melk uit de a ...
Ik heb het hier toevallig net over gehad met de kraamhulp en mijn dochter is 4 dagen oud, dus zou ze ongeveer 30/40 ml drinken. Nu kwam er uit 1 borst al meer dan 30 en zij adviseerde om van beide borsten in 1 flesje te doen, die aan te bieden en de rest te bewaren voor de volgende voeding. Ik denk dat het per kind verschillend is en je er aldoende achter komt wat het best voor jullie werkt