839 Reacties
één maand geleden
Reactie op Maiss
Is ze niet aan het clusteren? En is het het honger in de nacht of zuigbehoe ...
Ja we hebben nu alles al uit de kast getrokken, fopspeen, rondlopen, wiegen, flesje met gekolfde melk gegeven, eigenlijk is ze al een uur hysterisch aan het huilen..
één maand geleden
Hier is de lol er inmiddels al lang alweer vanaf. Had zo gehoopt dat bij de tweede de borstvoeding wél goed zou gaan maar het is opnieuw afzien.. 22e is onze dochter geboren en sinds gister nacht is mijn productie pas op gang aan het komen. Voeden doet ondertussen elke keer zo’n pijn. Ze hapt goed aan en heeft ook een sterke zuigkracht maar omdat ik geen productie had en wel moest aanleggen voelen mijn tepels ondertussen alsof ze bij elke voeding in brand staan. Voor mijn rust besloten laagdrempelig wat kleine flesjes kunstvoeding bij te geven in de hoop dat ze hierop wat uren door zou slapen maar ook dat lijkt niks te doen. Eén uur geleden heeft ze nog een flesje gehad en nu vraagt ze alweer… dus zit ik maar weer jankend van de pijn te voeden terwijl mijn vriend zich nog een keer omdraait
één maand geleden
Reactie op kristab88
Mijn dochter (14 dagen) laat ineens een paar keer per borst de aanhap los.. ...
Mijne doet dat ook. In het begin ging het heel goed, maar nu is ze in het begin best aan het kutten 😂 uiteindelijk lukt het wel, maar wel steeds even gedoe met het opstarten..
één maand geleden
Reactie op kristab88
Hier ook met zoontje 6 dagen. Vind het zo frustrerend!
één maand geleden
Laat jullie kleintje na de voeding áltijd een boertje? Soms krijg ik het echt niet voor elkaar bij mijn zoontje.. zoals nu😅 De kraamverzorgster zei wel dat het minder is doordat ze met borstvoeding minder lucht binnen krijgen maar hij spuugt toch sneller merk ik als het niet gelukt is..
één maand geleden
Reactie op Maiss
Laat jullie kleintje na de voeding áltijd een boertje? Soms krijg ik het ec ...
Nee mijn dochter boert ook bijna niet. Ik hou ze wel een tijdje recht na de voeding.
één maand geleden
Reactie op Maiss
Nee hoor hier ook niet altijd. Ik hou hem na een voeding ook altijd nog wel een kwartiertje rechtop tegen me aan voordat ik hem weer in bed leg. Soms is er een verlaat boertje en ik heb het idee dat hij dan lekker slaapt, waardoor het overleggen altijd zonder problemen gaat.
één maand geleden
Reactie op kristab88
Heel herkenbaar, het wordt iedere keer een mega kliederboel vanwege de melk die blijft stromen en een kleine meisje dat vervolgens niet meer lekker aanhapt. Ik ben hierin ook nog erg zoekende.
één maand geleden
Reactie op BabyMamaNovember
Ja we hebben nu alles al uit de kast getrokken, fopspeen, rondlopen, wiegen ...
Hier ook overdag gaat alles perfect, snachts totaal niet en inderdaad hysterisch huilen. Bij mij is het ook nog zo dat ze echt in een wakker staat is, en ze kijkt je dan continu aan. Leg je haar in bed dan hysterisch huilen. Hou je haar bij je lijkt ze continu te willen drinken.. hier nog geen oplossing, maar zodra het ochtend is (nu gevoed om half 8) valt ze als een roosje in slaap en dat blijft ook redelijk zo overdag. Ook kan ze dan op momenten wakker zijn, maar dan gaat ze nooit zodanig janken als snachts…
één maand geleden
Reactie op Maiss
Bij mij stribbelt ze al tegen als ze recht gehouden wordt… ze laat hier bijna geen boertjes, ze geeft heel af en toe eens wat melk terug, maar echt spugen doet ze niet
één maand geleden
Mijn zoontje wil nu al 3-4 dagen lang zowat elk uur aan de borst.. Het is nu 10u30 en ik zit al aan de 4e voeding sinds 6u30 vanochtend. 😵💫 Zijn er nog baby's waarbij het zo gaat? De eerste week kwam hij ongeveer elke 3-4u overdag en 's nachts elke 5-6u. Ik heb wel gewoon voldoende productie, dus snap niet goed waarom nu opeens elk uur. Zoontje is 2,5 week oud.
één maand geleden
Reactie op Eva F
Mijn zoontje wil nu al 3-4 dagen lang zowat elk uur aan de borst.. Het is n ...
Weet je zeker dat het honger is?
Ik merk dat ons zoontje, nu ook 2,5 week, namelijk ook gewoon onrustiger is door krampjes. Het is niet perse altijd honger waarom hij huilt.
Ik test het altijd even met het speentje, als hij het speentje aanpakt dan is het kramp en als hij die uitspuugt en boos wordt is het honger.
Door hem elk uur te voeden houd je vaak ook de krampjes in stand, omdat de darmen niet tot rust komen.
Ik zou toch eens proberen wat er gebeurt als je weer probeert te rekken naar 3 uur tussen je voedingen. Misschien even naar buiten, vaak slapen ze lekker in de wagen en het hobbelen helpt ook tegen het vervelende gevoel van de krampjes.
één maand geleden
Reactie op Smos
Weet je zeker dat het honger is?
Ik merk dat ons zoontje, nu ook 2,5 week ...
Hier heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Toch denk ik dat het wel echt honger is. Een speen spuwt hij na enkele seconden weer uit en hem afleiden werkt vaak maar enkele minuten tot hij het weer op schreeuwen zet. Wandelen hebben we gisteren geprobeerd, maar ook dan blijft hij gewoon wenen tot hij de borst krijgt. Ik dacht eerst dat het 1 of 2 regeldagen waren, maar op dag 4 weet ik het toch niet meer. 🤨
één maand geleden
Reactie op kristab88
Ja heel frustrerend, en dan huilen en dan lukt het al helemaal niet meer. Soms gaat het goed, maar vaker inderdaad meerdere keren opnieuw aanleggen. Herken dit van m'n dochter, maar toen was ze week of 6. Hopelijk gauw voorbij..
één maand geleden
Ik heb een beetje melk gekolfd en wil kijken of ze dat uit een fles accepteert, zodat we daar een beetje mee kunnen oefenen en ik binnenkort een keer langer dan 1,5 uur weg kan ;)
Ik heb met 2 kolf sessies 80ml gekolfd, zou dat genoeg zijn of niet? Ik lees dat ze op ongeveer 90-110ml moeten uitkomen maar weet niet of dat met bv hetzelfde is?