846 Reacties

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb een beetje melk gekolfd en wil kijken of ze dat uit een fles accepte ...
.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb een beetje melk gekolfd en wil kijken of ze dat uit een fles accepte ...
Ja slim! Wij hebben de vorige keer super stress gehad om het flesje te laten accepteren. Nu vanaf dag 1 flesje erbij geboden (moest eerst wat bijvoeding en nu gekolfde) en dit gaat top! Alleen maar handig voor de komende periode.

één maand geleden

Ons meisje drinkt telkens ongeveer 6 min per borst.. ik heb wel over productie en een hele snelle toeschiet reflectie maar ik merk dat ik toch steeds bang ben dat het te kort is. Ze plast en poept super goed. Komt soms wel (met name ‘s nachts) wat sneller voor een volgende voeding. Iemand die dit herkent? Mijn eerste dochter dronk meestal wel minimaal 10 min per borst

één maand geleden

Reactie op Ds0

Ons meisje drinkt telkens ongeveer 6 min per borst.. ik heb wel over produc ...
De lactatiekundige heeft mij juist geadviseerd om het op deze manier te doen. Kort en explosief drinken, zodat ze de overige energie kan gebruiken om te groeien. Als ze niet suf is en je productie goed is, geen zorgen maken! Zeker als ze ook aankomt in gewicht.

één maand geleden

Reactie op Ds0

Hier exact dezelfde situatie. Bij ons word ze door de kraamzorg & verloskundige 'een wonderkind' genoemt. Ik zou je niet zo zorgen maken 😉

één maand geleden

Wanneer wachtte jullie in de nacht tot je kindje vanzelf kwam voor voeding? Klopt het dat dit pas mag wanneer je kindje weer op geboorte gewicht is?

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Wanneer wachtte jullie in de nacht tot je kindje vanzelf kwam voor voeding? ...
Dit was bij ons wel inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Bij ons mochten we ipv 3 uur 4 uur wachten toen ze inderdaad zo goed als (moest nog 70 gram) op geboortegewicht was! Dit heeft ze pas 1 nacht ook echt gehaald hahaha verder komt ze altijd nog eerder

één maand geleden

Reactie op Maris Baby 1

Ik heb nooit een wekker gezet in de nacht, nu kwam hij de eerste week gewoon om de 2,5-3 uur. Nu is hij bijna 3 weken en laat hij er vaak 1x een langer blok tussen van 5 uur ongeveer. Hij drinkt over de hele dag 8-9 voedingen. Ik heb thuis geen weegschaal, dus geen idee wat zijn gewicht is.

één maand geleden

Is er iemand die ervaring heeft met overproductie en lekschalen gebruiken? Ik lees tegenstrijdige berichten of je dit wel of niet moet doen.

één maand geleden

Reactie op bellooo

Is er iemand die ervaring heeft met overproductie en lekschalen gebruiken? ...
Ja herkenbaar! Ik gebruik lekschalen die niet vacuüm trekken zodat ze echt enkel opvangen wat er lekt. Kraamzorg vertelde dat je tepels “incontinent” raken van lekschalen die wel vacuüm trekken en dat dit onbedoeld ook weer kan stimuleren om nog meer voeding aan te maken.

één maand geleden

Welke draadloze kolf gebruiken jullie?

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Ik heb de ardo. Heb er een stuk of 5 getest bij het kolfconsult.

één maand geleden

Reactie op bellooo

Is er iemand die ervaring heeft met overproductie en lekschalen gebruiken? ...
Ik gebruik ze, inderdaad lekschaaltjes zonder vacuüm die je in je bh/shirt moet doen. Hier werkt het goed, fijn om een extra voorraad op te bouwen zonder er eigenlijk echt iets voor te hoeven doen!

één maand geleden

Hoe lang drinken jullie kindjes per voeding?

één maand geleden

Reactie op Ds0

Hier net zo. Gisteren eens 1 borst gekolfd voor 6 minuten om te zien wat er ongeveer uit komt, dit was meer dan 60ml aan 1 kant. Daarnaast is onze dochter goed aangekomen volgens het consultatiebureau, dus ik probeer het ook los te laten :)

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Youha next 😊

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Momcozy m6

één maand geleden

Voeden op verzoek: wanneer leggen jullie de baby aan? Herkennen jullie de signalen al voldoende? Ik probeer van schema 3 uur naar voeden op verzoek. Dan dénk ik dat ik iets van haar signalen zie, maar dan vind ik d’r niet effectief drinken.. deed ik de wekker elke 3 uur, dan dronk ze ook echt flink.. dus hoe ga ik dat voeden op verzoek goed doorzetten?!

één maand geleden

Reactie op IK12342024

Voeden op verzoek: wanneer leggen jullie de baby aan? Herkennen jullie de s ...
Ze dronk voorheen tot wel 20/25 min per borst en haalt nu de 10 min niet eens en daarbij legt ze nu minder vaak aan op een dag..