363 Reacties

vorig jaar

Ik had bij mijn vorige dochter ook altijd een verschil. Ik kolfde heel vaak ook dan bijvoorbeeld links maar 40 en rechts dan 80..

vorig jaar

Wanneer kolven jullie? Ik doe het nu na een voeding 's ochtends maar dan heb ik na 10 minuten in totaal zo'n 50cc... Dus niet voldoende voor een flesje. Ondanks dat is mn productie gewoon goed, maar denk dat de kleine alles opdrinkt 😂

vorig jaar

Reactie op jetskexx

Wanneer kolven jullie? Ik doe het nu na een voeding 's ochtends maar dan he ...
Ja goede vraag! Ik moet ‘s ochtends kolven om de productie verder op gang te brengen maar ik merk dat ik na een voeding zo bezig ben met verschonen en dan zelf ff douchen etc dat ik dan al gauw 1/1,5 uur verder ben hahaha. Dan kan ik wel kolven maar vgm is er dan niet veel meer om te drinken voor de kleine als die weer 1,5 uur later moet voeden?

vorig jaar

Reactie op saardh96

Ja goede vraag! Ik moet ‘s ochtends kolven om de productie verder op gang t ...
Ja zo denk ik er ook over! Heb inderdaad ook wel eens 1,5 uur erna gekolfd maar dan zat ik met dezelfde vraag als jij. Aan de andere kant... Het was niet dat mn dochter daarna eerder kwam voor voeding.

vorig jaar

Reactie op jetskexx

Ja zo denk ik er ook over! Heb inderdaad ook wel eens 1,5 uur erna gekolfd ...
Ja ik vind t heel lastig want als m’n dochtertje aan beide borsten gedronken heeft en zo’n beetje aan allebei in slaap is gevallen (ik neem aan dat ze dan genoeg gehad heeft, ze drinkt dan ook niet meer effectief natuurlijk), en dan leggen we haar weg heeft ze daarna altijd nog honger. Ik denk dat m’n productie nog niet helemaal voldoende is voor hoeveel honger ze heeft ! We geven tot nu toe dan altijd nog een flesje kunstvoeding of gekolfde melk na, als we dat hebben. Gisteren had ik echt maar een heel klein beetje en vanochtend weer wel 100cc ofzo!! Zo verschillend ook

vorig jaar

Ik kolf direct na elke voeding. Ik leg mijn kolf klaar, verschoon mijn zoontje, leg hem dan aan de borst. 15 min links en 15 min rechts. Daarna kolf ik gemiddeld 60cc uit de ene borst en 80-100cc uit de andere borst. Tegen de tijd dat ik klaar ben met kolven slaapt mijn zoontje diep en kan ik verder dingdn in huis doen etc. Momenteel krijgt mijn zoontje 1 flesje gekolfde melk per dag en de rest van de dag live borstvoeding en dit wil ik na 8 weken gaan opbouwen met elke week een extra flesje per dag tot hij alleen nog gekolfde melk krijgt tegen de tijd dat ik weer moet werken

vorig jaar

Reactie op jetskexx

Wanneer kolven jullie? Ik doe het nu na een voeding 's ochtends maar dan he ...
Ik kolf de voeding die we geven, dus als mijn man het flesje geeft om 20u kolf ik dan ook alvast voor de volgende dag. Daarnaast kolf ik nog een beetje af als ik het idee heb dat de baby niet heel veel heeft gedronken en er nog veel in de borsten zit, dat is vaak s ochtends. Wat ik dan kolf gaat richting de vriezer als voorraad.

vorig jaar

Reactie op LiselotteMus

Ik kolf direct na elke voeding. Ik leg mijn kolf klaar, verschoon mijn zoon ...
Jeetje wat een mega productie! Hoe oud is je baby?

vorig jaar

Ik kolf nu bijna fulltime ivm prematuur kindje. 2x per dag borst en rest flesjes omdat het anders te vermoeiend voor hem is. Mijn productie is ook verschillend per borst, momenteel 70cc links en 100cc rechts afhankelijk van moment vd dag soms Meer/minder. Zoontje is 7 weken nu,maar zou eigenlijk deze week geboren worden. Wat voor een kolf hebben jullie? Ik de kolvy pro, opzich handig zo handsfree in bh maar man man man wat een werk zeg elke kolfsessie alles weer afwassen en dan ook de flesjes. Ben voor mn gevoel de hele dag aan het afwassen🫣

vorig jaar

Reactie op kristab88

Jeetje wat een mega productie! Hoe oud is je baby?
Bijna 4 weken. Ik had enorme overproductie, dan kolfde ik na het drinken nog een dikke 300cc af 🥲 Gelukkig hebben we dat goed onder controle gekregen. Ik vind dit nu wel prettig zo en mijn lactatiedeskundige zei je kunt beter net iets teveel hebben dan te weinig.

vorig jaar

Welk flesje gebruiken jullie om de Melk in te geven? Heb het idee dat de lansinoh wat te snel gaat. En kolven jullie voor de voeding en geef je dit dan gelijk? En hoe weer je hoe veel je kindje wol?

vorig jaar

Steriliseren jullie de kolf onderdelen elke dag?

vorig jaar

Reactie op Maris Baby 1

Welk flesje gebruiken jullie om de Melk in te geven? Heb het idee dat de la ...
Dr. brown fles, ik kreeg als tip vd lactatiekundige om inderdaad eerst te kolven en dit dan te geven gelijk ivm samenstelling die steeds veranderd voor je baby. Hoe je weet hoeveel je kindje wilt is (denk ik) tot hij moe / slaperig wordt en niet echt meer drinkt meer sabbelt. Hier worstel ik ook wel mee, je hebt de rekensom van gewicht in kg * 150 ml / 8 voedingen maar dit is te weinig voor ons kindje. De kinderarts zei dat je bij borstvoeding wel meer mag geven

vorig jaar

Reactie op kristab88

Steriliseren jullie de kolf onderdelen elke dag?
Ik wel, maar vind het wel een gedoe! Geen idee ook tot wanneer dat zou moeten, weet iemand dat?

vorig jaar

Reactie op Sascha2024

Dr. brown fles, ik kreeg als tip vd lactatiekundige om inderdaad eerst te k ...
Alleen het is wel lastig als je kindje nog geen ritme heeft, zeker snachts maar ook overdag geen ritme hier🙈 ik kolf nu na het flesje en geef dat het volgende flesje

vorig jaar

Gisteren avond begonnen met fulltime kolven voor mijn zoontje van 10 dagen. Eerste 10 dagen live borstvoeding gegeven. Ik haalde toen rond half 7 100ml uit de ene borst en 60 uit dr andere. Alleen de kolf sessies erna heb ik samen maar 80 a 90 ml. Is dit normaal? Ik heb geen voorraad dus ben bang dat ik straks een keertje te weinig heb. Ik kolf elke 3 uur wanneer hij zijn flesje op heeft

vorig jaar

Reactie op Sascha2024

Ik wel, maar vind het wel een gedoe! Geen idee ook tot wanneer dat zou moet ...
Ons kindje ligt op de NICU. Ik kolf fulltime omdat hij voeding via zijn bloed krijgt met een lange infuuslijn. Wij hoeven het niet af te wassen. Ik moest het eerst afspoelen met koud water en dan met heet, laten drogen. En een keer per dag sterilliseren. Ik heb van het AMC een zak gekregen van medela om te sterilliseren. Alles in de zak, water erbij en in de magnetron. Die zak mag ik 20 keer gebruiken. Heel handig.

vorig jaar

Reactie op Maris Baby 1

Gisteren avond begonnen met fulltime kolven voor mijn zoontje van 10 dagen. ...
Volgens mij moet je t zo berekenen: 150ml x gewicht = totale hoeveelheid ml nodig per dag. Die moet je dan delen door t aantal keer dat je op 1 dag voeding geeft en dan heb je een gemiddelde ml per voeding. Maargoed, mijn kleine is 11 dagen en ik kolf maar 40ml per keer sinds gisteren. Mn kleine heeft per voeding minimaal 70 a 80ml nodig, dus ik moet het aanvullen met kunstvoeding. Weet ook niet zo goed hoe ik kan zorgen voor meer productie.

vorig jaar

Reactie op joy12345

Ons kindje ligt op de NICU. Ik kolf fulltime omdat hij voeding via zijn blo ...
Ja ik ga denk ik ook maar van die zakken kopen. Ik was het nu na gebruik af en 1x per dag steriliseren in een pan, maar dit is wel veel gedoe vind ik.

vorig jaar

Reactie op Diana --

Volgens mij moet je t zo berekenen: 150ml x gewicht = totale hoeveelheid ml ...
Hoe reageert hij op kunstvoeding? En welk merk hebben jullie? Ik ben huiverig voor krampjes