44 Reacties
23 dagen geleden
Haha ik herken mezelf wel deels in je verhaal..
tot voor kort eigenlijk weinig last gehad van hormonen, maar sinds de laatste week begint het wel op te spelen…
Komt die hoor;
Mijn man en ik gaan wel vaker naar IKEA ontbijten of lunchen of koffie drinken en rondje lopen.
Ik heb mij altijd al dood geërgerd aan mensen die hun dienblad met troep laten staan terwijl er afruim banden en kasten staan om je dienblad in weg te zetten… vind het gewoon getuigen van weinig respect. Maar laat het meestal zo en ga verder…
Nu afgelopen weekend waren we dus in IKEA, even koffie drinken om daarna rondje te lopen. (Koffie corner)
Komt er een koppel tegenover ons zitten met dienblad koffie, gebakjes etc.
Na tijdje staan ze op, laten ze hun vol dienblad gewoon staan… en ik was zooo getriggerd. 🫣
Ik riep nog “opruimen hoeft niet hoor” ze had mij blijkbaar wel gehoord want ze draaide even om.. maar kwam niet terug.. mijn man en ik ruimen op en lopen naar onze route.. staan ze daar nog aan de trap… en toen kon ik het niet laten en gevraagd of ze thuis er ook zo’n bende van maken en iemand anders achter hun moesten opruimen, op een niet zo’n vriendelijke toon… 🤭😅
En vandaag ruzie gezocht met m’n man omdat ik het bloed irritant vind dat mijn teamleider mij persee wil bellen binnenkort om te vragen hoe het gaat (geen goede band mee, want ze liep mij af te kraken tijdens m’n zwangerschap op werk) en hij vindt dat ik haar politiek correct te woord moet staan.. was/ben ik het niet mee eens 😂
23 dagen geleden
Ik merk vooral dat ik minder kan hebben van m'n dochter en (te) snel geïrriteerd reageer.
Voel mij er daarna direct schuldig over, want dit verdient ze niet.
23 dagen geleden
Haha ja jezus ik ben ook zo boos steeds. Mijn schoonzus kwam op mijn verjaardag 'als verrassing' met de kinderen langs. Serieus. Ik ben 36.5 week wakker, je zegt dat je niet komt, vervolgens sta je onverwachts 2 uur later voor de deur met je twee kinderen en moet ik dus nog een keer lunch maken? WAT IS DE VERRASSING PRECIES?
Also, zou de schoonmaakster vrijdag komen, die komt vandaag (wat eigenlijk beter uitkomt maar toch irritant) en zou de aannemer de laatste dag voor de dakwerkzaamheden komen woensdag, om 10 uur (niet verschenen), om 13 uur, of nee toch om 15 uur, en uiteindelijk om 16 uur geappt of het ook een dag later kon. Ik dacht dat ik er in bleeeeef.
23 dagen geleden
Ik merk ook wel dat ik nu heel snel in emotie schiet en vanuit die emotie ook meteen reageer. Soms denk ik echt jeetje meid, doe niet zo debiel en denk even na :')
Ik ben vooral snel emotioneel en geïrriteerd. Bijvoorbeeld; de grapjes die mijn vriend maakt kunnen ineens een hele gevoelige snaar bij mij raken waardoor ik meteen ga huilen. Ook al zegt hij dan dat het een geintje is, dan denkt mijn hoofd meteen "jaja, maar achter elk geintje zit een seintje!!!!".
Gisteren was mijn moeder op bezoek en omdat ze 1,5 uur rijden bij mij vandaan woont, was dit waarschijnlijk de laatste keer dat ik haar heb gezien voor mijn bevalling. Heb haar heel stoer en lachend uitgezwaaid maar zodra ze weg was heb ik zo hard moeten janken. Hoewel ik wel een gevoelig type ben, herken ik dit allemaal zo niet van mezelf.
Maar ook hier merk ik dat het een combinatie is van hormonen en slaapgebrek. Van de week sprak ik ook uit naar mijn schoonmoeder dat ik last heb van slapeloosheid en toen ze zei: "je moet toch echt proberen te slapen want straks heb je al je energie nodig" spoten mijn ogen echt vuuuuurrr 😂😂😂. Alsof ik expres de hele nacht wakker lig...
23 dagen geleden
Hahahaha ik huil om ALLES! Er is hier zon topic over een fotolijstje neerzetten bij de bevalling. Alleen de titel en ik schoot al vol 🤣
Vorige week mega ruzie in de file gehad (links voorbij rijden en dan mij afsnijden op laatste moment om in te voegen). Die man kwam verhaal halen bij me omdat mijn toeter bleef haken (🫢) en is uiteindelijk maar weer in zijn auto gestapt want hij kreeg er geen spelt tussen. Ben nog nooit zó uit mijn dak gegaan, hopelijk sta ik niet op Tiktok nu🤣
23 dagen geleden
Reactie op ilse240024
Ik merk ook wel dat ik nu heel snel in emotie schiet en vanuit die emotie o ...
Schoonmoeder is bij mij ook een ding geworden. Ze bedoelt het allemaal zo verschrikkelijk goed en het is een lieve vrouw. Maar oh wat heb ik het op het moment moeilijk met al haar goed bedoelde opmerkingen.
Als ik haar vertel wat we nog moeten regelen en dat het wel lukt en ik het kan overzien maar wel zwaar vind.. dan uit ze zich vol zorgen hoeveel het nog is.
Dit is sowieso een punt bij mij. Als mensen vragen of de babykamer al klaar is… NEEEEEEEE. En nuchtere ik weer “is ook niet nodig. Ze komt bij ons op de kamer slapen voor het eerste half jaar”. En dan toch hè.. alsof ik alleen maar faal.
22 dagen geleden
Reactie op DaCha
Schoonmoeder is bij mij ook een ding geworden. Ze bedoelt het allemaal zo v ...
Oh, zo herkenbaar! Het is allemaal heel lief bedoelt maar schoonmoeder en ik zijn zo verschillend van elkaar dus haar opmerkingen zijn niet echt helpend. Zij wil altijd op alles voorbereid zijn en ziet overal beren op de weg. Ik ben heel nuchter en zie vaak wel hoe de dingen lopen. Dat kan ze dus echt niet snappen 😂😂
Merk dat ik door haar opmerkingen soms ook kan denken: "oh, wat moet ik nog veel doen" waar ik dan weer onzeker van word. Terwijl de babykamer al lang af is, op wat decoreren na (schoonmoeder vindt dus dat de kamer nog niet af is en dat we dat echt moeten fixen voor de baby er is). Maar ook hier; het kind slaapt de eerste maanden naast ons bed dus heeft een plek om te slapen, heeft luiers, eten, liefde dus komt helemaal goed!
22 dagen geleden
Reactie op DaCha
Schoonmoeder is bij mij ook een ding geworden. Ze bedoelt het allemaal zo v ...
Denk dat er bijna een apart topic voor schoonmoeders gemaakt kan worden 😂
Hier ook zo eentje. Schat van een mens… maar wij hebben te maken met cultuurverschil en al vind ik ze nog zo lief, ik erger mij echt zo hard aan haar opdringerigheid. Zeker als je zelf uit een zelfstandige opvoeding komt en hun cultuur juist heel erg samen is en blijven verzorgen..
Sowieso vind ik het lastig om dingen uit controle te geven.. (ik werk er aan😅)
Maar nu de laatste 3 weken ingaan zit ze zo te pushen dat ze wil komen schoonmaken en de was komen doen en noem het op..
en natuurlijk heel lief en behulpzaam, maar ik merk echt dat ik het niet kan handelen en dat het mij enorm geïrriteerd maakt 😂
En waar ik eerst tot 10 kon tellen.. lukt dat nu minder goed 🫣
22 dagen geleden
O o o meiden ja die hormonen zijn me wat 😅🤣
Ik had een giga breakdown omdat ik ZOOO overwhelmed was door alles wat ik nog wilde doen, liefst alles tegelijk, en door de giga bende in huis (hallo nesteldrang) en dan OOK NOG de robotstofzuiger waarvan het geluid me echt op de zenuwen werkte. (Serieus zo blij met dat ding!)
Mijn man vervolgens ook geïrriteerd want hij had al zo vaak zijn hulp aangeboden met opruimen dat hij zei: "zeg me dan wat ik kan doen!"
Heb hem stante pede een lijst van 5 dingen gegeven die hij kon gaan doen haha 😂 En hij deed het ook nog 😇