13 Reacties
5 maanden geleden
Wat vervelend zeg hier ook een hg zwangerschap met een sonde helaas het is heel zwaar
5 maanden geleden
Ik heb een soortgelijke situatie en het enige wat ik tegen jouw kan zeggen. Lekker thuis blijven over 2 a 3 weken. Als je er niet klaar voor bent, moet je niet onder druk laten zetten door mensen die niet in jouw schoenen staan. Buitenstaanders snappen soms niet hoe het is als je uitgeput bent. Dus blijf lekker thuis en laat ze lekker praten. Jouw gezondheid gaat voor
5 maanden geleden
Reactie op Yasje06
Ik heb een soortgelijke situatie en het enige wat ik tegen jouw kan zeggen. ...
Maar omdat het een “ advies “ is waar ik dus totaal niet achtersta en niet overlegd met me is. Kunnen ze me iets maken? Omdat ik niet achtersta? Het is overigens soort van assistent van de bedrijfsarts dus niet bedrijfsarts zelf
5 maanden geleden
Zet jezelf asjeblieft altijd op de eerste plaats en vecht daarvoor want dat ben jij/jullie echt waard! Zo te lezen ben je juist bezig op te krabbelen en ik denk dat dat nog even kan duren. Spreek helaas uit ervaring en ben er achter gekomen dat ik ook een burn out heb. Maar je hebt echt maar 1 lichaam en dat is nu al zo hard aan het werk voor je baby.
Laat je niet gek maken door zo'n assistente. Geef gelijk aan dat dit niet zo besproken is en je dit niet ziet zitten. Geef je grenzen goed aan wat dat zijn echt jouw rechten.
Een leidinggevende of bedrijfsarts kan soms doen overkomen alsof ze alle macht hebben en je tot iets kan verplichten maar dat kunnen ze echt niet.
Jij bent met jezelf aan het werk en kan dat ook aantonen en ook dat het gewoon even niet goed gaat en daar moet begrip voor zijn.
Maar ik zou dus als eerste zeggen dat het niet zo afgesproken is en dat je dit niet aankan en dan kijken wat hun reactie is. Wellicht een nieuw gesprek o.i.d. en dan wellicht gewoon lekker opnemen?
5 maanden geleden
Ik heb een soortgelijke situatie gehad, waarbij de praktijkondersteuner van de bedrijfsarts het advies gaf dat ik weer aan het werk kon terwijl ik het daar niet mee eens was en dat in mijn ogen ook duidelijk zo besproken was. Ik heb het hele besprokene verhaal nog eens op de mail gezet, en toen is het advies aangepast. Dat gebeurde nadat ik mijn manager had gesproken over de werkhervatting en toen ik daar had aangegeven het er niet mee eens te zijn, ging hij daarin met mij mee. Ik en mijn gezondheid zouden leidend zijn.
Lang verhaal😅 maar mijn tip aan jou: zet alles op de mail (zwart op wit) of neem idd een volgend gesprek op, en geef aan dat je dit niet ziet zitten. Jij en jouw lijf zijn leidend! Als je het niet ziet zitten, heb je daar waarschijnlijk een heel goede reden voor. Pas goed op jezelf!
5 maanden geleden
Hoi ik heb niet echt advies voor je bedrijfsarts maar ik herken wel heel erg het burn-out en niet verwacht zwanger te (kunnen) worden in die periode, en vind het super ingewikkeld hoeveel emoties en gepieker dat extra met zich mee brengt.
Het kleine wondertje dat mama komt helpen in haar periodes van herstel vind ik echt een prachtige gedachte, ik voel me tot nu toe vooral schuldig naar die kleine.
Wat mij (niet door bedrijfsarts maar wel door omgeving) op het hart gedrukt is, is dat je nu een kindje aan het ontwikkelen bent, en dat al het andere bijzaak is. Bovendien hebben we nog iets van 30 jaar te gaan, dus dit halve jaar niet/minder werken ga je straks echt niet meer herinneren.
Sterkte, succes en veel liefs!
5 maanden geleden
Ik zou toch even bellen of nog een keer in gesprek.
Je kunt namelijk niet zomaar alle adviezen negeren en je eigen plan trekken.
5 maanden geleden
Reactie op Zonnebloempje321
Ik zou toch even bellen of nog een keer in gesprek.
Je kunt namelijk niet ...
Ik heb gemaild voor een gesprek, want kreeg ze niet te pakken. Het is meer dat ze een ander advies heeft geschreven naar mijn leidinggevende, dan wat met mij besproken is. Ook heb ik verteld dat in HG heb, burn out heb en fysiek lichamelijk helemaal uitgeput ben en tot niks in staat ben. Het verbaast me dat ze dit dan als advies schrijft de assistent van bedrijfsarts. Alsof je tegen iemand zegt “ kom morgen maar toch met je gebroken arm en been werken”
5 maanden geleden
Reactie op kristab88
Mee eens dat je goed voor jezelf en je kindje moet zorgen, maar ze zeggen t ...
Ik heb hg en een burn out. Ben net aan het drinken en heb weken spierafbraak gehad. Weken heeft mijn moeder voor me dochter moeten zorgen en der vader in het weekend. Daarnaast is een zwangerschap slopen en laat staan met een burn out als je energie helemaal weg is en je niet functioneert in het dagelijkse leven. Je lichaam staat vol spanning, je slaapt niet, je hebt hartkloppingen, je stresst alleen maar en je lichaam voelt alsof het elk moment stop zet. Je verdrinkt… dus hoe wil ik als mijn lichaam de basis thuis niet kan voltooien en ik nergens instaat ben. Hoe wil ik op naar opbouwen als ik verdrink?
5 maanden geleden
Dat had ik ook dat het rapport helemaal niet dezelfde vibe had als het gesprek en het als een soort van afspraken genoteerd staat die druk geven!! Ik heb daarover gemaild dat ik dat niet overeen vond komen met het gesprek zelf en stelliger omschreven vond dan de vrijblijvendheid om je eigen lichaamssignalen te volgen zoals in het gesprek het geval was. En toen heeft hij me nog gebeld, was helemaal niet de bedoeling, dit omschreven plan is ook echt alleen als het haalbaar blijkt(bleek niet) en kan zeker van afgeweken worden en toen heeft hij nog mijn leidinggevende gebeld om dat uit te leggen. Ik kon ook niet werken, ja ietsje administratie soms. Nu ga ik 2maanden later alleen twee keer een a twee uur naar werk. Voor mn dreumes zorgen ging toen ook niet, nu wel weer redelijk. Ik ben bijna 18weken.
Geef vooral heel duidelijk je grenzen aan, pak alle rust en hulp die je pakken kan. Professionele hulp ook alleen doen als het te doen is en dat prioriteit geven tov je werk oppakken, dat komt later wel.