50 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben bij verloskundige en huisarts geweest, medicatie gekregen voor misselijkheid maar doet niks. Nu 9 weken en de hele dag kots misselijk. Paar keer per dag overgeven en niks kunnen doen. Mij is verteld dat baby prima gaat op mijn reserves en ik zeker nog niet naar ziekenhuis hoef.

5 maanden geleden

Hier met 5 weken al HG en ondertussen drie keer opgenomen. Medicatie slik ik , maar kom niet verder dan me bed en de wasbak in de badkamer. Ik denk het mentale helemaal geïsoleerd en gewoon zo ziek. Daar heb ik wel echt moeite mee…. Ben me dagen echt aan het aftellen

5 maanden geleden

Met de baby komt het goed! Ze nemen je reserve op en gelukkig ben je geholpen met een ifuus

5 maanden geleden

Kreeg vandaag nog stiekem een echo, mini deed het nog goed gelukkig ♥️. Heb nu metoclopramide zetpillen gekregen .. hopelijk helpt het 🫣

5 maanden geleden

Vast wel! Magnesium olie onder je voeten schijnt ook goed te helpen..

5 maanden geleden

Hier ook helaas weer… vorige zwangerschap ook. Ik heb uiteindelijk een kerngezonde dochter op de wereld mogen zetten van 4,5 kilo. Dus zij is ondanks het vele overgeven niks te kort gekomen 🙏

5 maanden geleden

Wat naar om te lezen! Sterkte, hopelijk voel je je snel beter 🤞🏼

5 maanden geleden

Oke dames ik gebruik magnesium olie onder mijn voeten 2 keer per dag! En voel me opeens stukken beter. Weet natuurlijk niet of het daardoor komt maar ben nu 8,2 weken en nadat ik met magnesium olie me middag slaapje ging doen. Voelde ik me daarna iets beter en kon ik wat meer eten en drinken

5 maanden geleden

I feel you.. Ik heb 'tzelfde. Tot nu toe wel nog geen opname gehad ( nu 9+4 ). We got this!!! 🙌

5 maanden geleden

Welke magnesium olie gebruiken jullie? Mag/kan dit zonder overleg? Ik ga het morgen gelijk aanschaffen.

5 maanden geleden

Reactie op Lilly55_

Welke magnesium olie gebruiken jullie? Mag/kan dit zonder overleg? Ik ga he ...
Blijkbaar kan een tekort aan magnesium ook misselijkheid heftig veroorzaken. Ik ga niet zeggen dat het compleet weggaat, maar ik voel me nu wel wat beter na de olie. Want ik slik ook Omeprazol en dat haalt je magnesium van je lichaam weg, de baby neemt magnesium op en je lichaam. Dus al gauw een tekort. Ik heb bij de Etos magnesium zout gehaald en doe voor het slapen gaan een voetenbadje en heb vandaag olie binnen gekregen. Die spuit ik onder me voeten in de ochtend en avond voor slapen. Kijk wat goed voor jullie voelt. Ik dacht ik deel even deze tip, omdat dit me tweede HG is en het zo shitty is en niemand van jullie het gun.

5 maanden geleden

Gelukkig geen HG maar wel de hele dag erg misselijk waardoor het eten heeeeel slecht gaat. Heftig dat je zo veel moet spugen en nu je opname, het is niet niks! Een ding kan ik je vertellen; je baby is als een "parasiet" die neemt alles van je weg wat hij of zij nodig heeft, het is met name dat jij te korten (kan) oploopt. Ik hoop voor je dat het snel minder word.. De magnesium tip ga ik zelf ook toepassen! Ik heb toevallig magnesium olie bij Holland & barrett gekocht en magnesium vlokken omdat ik veel last had van rusteloze benen, dat werkte toen heel goed! Magnesium pillen willen nog wel eens helpen bij obstipatie maar via je mond zal er momenteel weinig in gaan. Ik duim voor je, dat het snel weer over mag zijn en weet dat je niet alleen bent. Je kunt hier alles kwijt 💕

5 maanden geleden

Hey, hier ook extreme hg. Ben 8 weken vandaag en heb al 5x in het zh gelegen voor een vocht infuus. Heb nu ook een sonde en sondevoeding. Bespreek je zorgen met de gynaecoloog of huisarts. Het is allemaal geen pretje, maar de meeste ervaringen wijzen uit dat het in week 12 tot 20 minder erg wordt.

5 maanden geleden

Thanks allemaal voor jullie tips en lieve berichtjes! Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. Weer 3 zakken vocht 😵‍💫.. en sinds vanmiddag is de misselijkheid weer terug 😭

5 maanden geleden

Hey, ik had het bij de eerste,nu gelukkig niet extreem misselijk. Mijn zoontje is inmiddels een gezonde dreumes, dus maak je daar geen zorgen over. Het zijn inderdaad net parasieten,nemen alles wat ze nodig hebben. Pas goed op je zelf.als.je daar de energie voor hebt kun je kijken op de website vam de zegh. Veel info en herkenning. Bij mij gung het destijds beter toen ik zofran kreeg. Dat mocht toen pas in het tweede trimester, inmiddels is dat achterhaald, maar dat weten niet alle artsen.

5 maanden geleden

Hoi, Ik heb er ook erg last van. Is er iets wat jullie wel kunnen binnenhouden? Een slokje water komt er ook uit 😵‍💫

5 maanden geleden

Ik had ook erg last van misselijkheid en las toen van iemand dat polsbandjes tegen reisziekte konden helpen. Bij mij werken geen enkele medicijnen oid maar de polsbandjes helpen mij uiteindelijk wel. Het is niet helemaal weg maar wel erg onderdrukt. Misschien proberen waard?

5 maanden geleden

Reactie op BabyMA21

Hoi, Ik heb er ook erg last van. Is er iets wat jullie wel kunnen binnenho ...
Probeer eens waterijsjes, van die perenijsjes. Na het spugen nam ik vaak een lollie tegen de vieze smaak . Kinderbuenos, die zijn niet zo naar om uit te spugen. Sommige vrouwen zweren bij blauwe aquarius. En verder alles waar je zin in hebt en dat je ook maar enigszins aanstaat. Dropjes, aardbeien, chips. Alles is beter dan niets, maak je vooral geen zorgen over of het wel gezond is . En als je echt heel weinig vocht binnenkrijgt trek dan vroegtijdig aan de bel voor een infuus!

5 maanden geleden

Reactie op Ber22

Probeer eens waterijsjes, van die perenijsjes. Na het spugen nam ik vaak ee ...
Dank voor je tips! Perenijsje genoot ik echt van, alleen niet heel veel later kwam dat ook eruit. Ik heb vanmiddag een afspraak met de huisarts.

4 maanden geleden

Hi dames! Inmiddels alweer bijna 11 week en dit is mijn 2e HG zwangerschap. Verschrikkelijk. Neem nu 3x pd zofran smelttabletten. Hoe gaat het met jullie inmiddels? Gaat het al wat beter? Of nog niet