50 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hi dames! Inmiddels alweer bijna 11 week en dit is mijn 2e HG zwangerschap. ...
Gaat nu gelukkig iets beter, maar mentaal nog zo angstig om te eten en overgeven. Ben nu 12 weken en sinds die week gaat het iets beter! Hopelijk ook voor jou

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hi dames! Inmiddels alweer bijna 11 week en dit is mijn 2e HG zwangerschap. ...
Ik heb inmiddels ook 3 x 4 mg zofran na zwaar aandringen. Ben eigenlijk nog wel dagelijks misselijk en geef nog wel 3/4 van de 7 dagen in de week over maar niet meer zo extreem. Zodra ik 2 x 4 mg neem is het weer volle bak 🤢. Heb ook dieetvoeding gekregen voor de voedingstoffen. Eten en drinken is echt nog niet optimaal .. vanavond zat ik na 2-3 stukken pizza zo vol, alsof het 2-3 hele pizza’s waren 😱. Heb nu gelukkig ook weer wat energie om dingen te doen maar bij teveel dingen is het meteen 🤢. Deze mama doet dus heerlijk rustig aan 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Ik heb inmiddels ook 3 x 4 mg zofran na zwaar aandringen. Ben eigenlijk nog ...
Dit is zo herkenbaar... ik wil m'n misselijkheid nog geen HG noemen, maar ben al weken niet aan t werk, 3x per dag 10 mg Metoclopramide en begin me nu wel wat beter te voelen, maar als ik over ga naar 2 lijkt t meteen mis te gaan. Vandaag was ik even de deur uit, werd heel snel beroerd in de zon en bij thuiskomst ben ik gauw gaan liggen voor t echt mis zou gaan... Ik wil me beter voelen en niet zo opgesloten in huis, maar naar buiten gaan beangstigt me ook...i

4 maanden geleden

Herkenbaar qua de misselijkheid. Ik was bijna een weekje beter en toen moest ik toch weer overgeven en daarna toch de hele dag gelijk misselijk 😮‍💨 ben al 14 weken, dus duurt wel lang deze misselijkheid 😢

4 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Dit is zo herkenbaar... ik wil m'n misselijkheid nog geen HG noemen, maar b ...
Dat van die 3 naar 2 pillen herken ik! Hier 13 weken en met 3x metoclopramide per dag gaat ‘t (eindelijk) goed. Ik ben nu een paar weken aan de pillen en was ook wel benieuwd hoe ik ging zonder (wel even klaar met die zetpillen en heb ook het idee dat ik er misschien een beetje rusteloos van word, hoewel dat ook weer een kwaaltje). Maar merkte vanochtend dat ik echt nog wel 3 per dag nodig heb. Vind het wel spannend want volgende week ga ik op treinvakantie naar Italië! Al ver voor de conceptie geboekt haha.

4 maanden geleden

Hoe gaat het vandaag met jullie? Ik ben momenteel 11+2 en zie er enorm tegen op... Omdat ik weet dat het nog wel even duurt voordat ik echt van de misselijkheid af ben. Ik trek het echt ff niet meer.

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het vandaag met jullie? Ik ben momenteel 11+2 en zie er enorm tege ...
Herkenbaar, ik ben op vakantie en een paar dagen voor de vakantie keerde mijn misselijkheid weer terug (was eerst een week verlost 😅) en nu op vakantie elke ochtend tot middag gewoon misselijk 😢 Had de vakantie voor de conceptie geboekt en later dacht ik dat ik met 14 weken echt niet nog misselijkheid zou zijn, maar helaas 😅 Hoop voor ons allebei dat het einde van de misselijkheid in zicht is 🤞

4 maanden geleden

Bij mijn tweede 9 maand ziek geweest. Tot ziekenhuis opnames aan toe. Nu bij de derde tot nu toe geen last gehad van misselijkheid. Wel allemaal andere kwaaltjes die bij de vorige allemaal veel later kwam haha. Weet hoe jullie je voelen. Sterkte

4 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Herkenbaar, ik ben op vakantie en een paar dagen voor de vakantie keerde mi ...
Hoe gaat het nu? Volgens mij las ik op een ander topic dat je misselijkheid nu wel echt weg is?

4 maanden geleden

Misselijkheid bij mij is voornamelijk weg. Maar heb zoveel spierafbraak en ben fysiek uitgeput. Dat ik helemaal moet herstellen van de HG met nu 14 weken. Naar de supermarkt gaan maakt me al misselijk en moe. Dus ik probeer beetje te leren eten en veel te rusten en herstellen. Zojuist wel moeten overgeven, omdat mijn man stonk en die stinkt al 3 maanden. Nooit last van gehad in 5 jaar huwelijk. Dus geur is een behoorlijke trigger en magnesium heeft me ook geholpen! Met misselijkheid

4 maanden geleden

Reactie op anom

Misselijkheid bij mij is voornamelijk weg. Maar heb zoveel spierafbraak en ...
Oh, ben je minder misselijk door magnesium?

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Oh, ben je minder misselijk door magnesium?
Ja! Ik gebruik magnesium olie en het heeft wel geholpen. Had ook echt rusteloze benen en dat is ook weg.

4 maanden geleden

Reactie op anom

Ja! Ik gebruik magnesium olie en het heeft wel geholpen. Had ook echt ruste ...
Dan ga ik daar eens naar kijken! Welke gebruik jij?

4 maanden geleden

Ik ben nu 14 weken zwanger en steeds wanneer ik denk dat het beter gaat en ik een paar dagen minder last heb van de misselijkheid wordt ik zo hard terug gefloten, echt vreselijk. Ik noem het geen HG maar heb vanaf week 6 al erge misselijkheid met overgeven. Als ik ergens heen ga met drukte en veel prikkels is het een trigger, ben echt een kluizenaar momenteel en heb het even helemaal gehad. Hoop zo voor iedereen dat het snel overgaat

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik ben nu 14 weken zwanger en steeds wanneer ik denk dat het beter gaat en ...
Als ik je verhaal zo lees denk ik toch wel aan HG… Je kan hier wat meer info daarover lezen: https://www.zehg.nl/zwangerschapsmisselijkheid-en-hyperemesis-gravidarum/#1601316203110-2505b46d-e2bd Je kan via je huisarts eventueel emesafene krijgen of suprimal halen bij de Kruidvat. Als dat nog niet helpt zou ik toch je verloskundige hierover bellen. Sterkte! 😘

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het nu? Volgens mij las ik op een ander topic dat je misselijkheid ...
Dat hoop ik. Op dag 3 begon het beter te gaan en heb nu wel meer eetlust. Alleen echt heel soms (als ik niet snel genoeg weer wat eet) kan ik nog een beetje misselijk worden, maar het is wel anders dan eerst. Hoop dat het zo blijft. Hoe gaat het bij jou?

4 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Als ik je verhaal zo lees denk ik toch wel aan HG… Je kan hier wat meer inf ...
Ja klopt, die heb ik gehad maar ben overgestapt op metoclopramide maar heb het idee dat die ook niet meer veel doet. Hoe gaat het met jou?

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ja klopt, die heb ik gehad maar ben overgestapt op metoclopramide maar heb ...
Dan zou ik vragen om Zofran. Dit moet waarschijnlijk wel via de gynaecoloog. Emesafene en metoproclopramide hielpen ook helemaal niks hier. Ik kan dankzij de zofran in ieder geval weer functioneren in het dagelijks leven maar merk wel dat ik echt veel heb ingeleverd lichamelijk. M’n maag is ook nog bijna geen eten en drinken gewend dus heb dieetvoeding via de diëtiste. En daarbij dus 2-3 x per dag 4 mg zofran. Nu is het vooral kijken waar de balans ligt qua inspanning en misselijkheid.

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik ben nu 14 weken zwanger en steeds wanneer ik denk dat het beter gaat en ...
Ik herken dit verhaal iets te goed. Ik weet niet of het je hoop geeft maar ik ben nu 15 weken en begin me eindelijk beter te voelen. Los van de misselijkheid, is die eenzaamheid misschien nog wel t ergst. Dat wat je schreef over kluizenaar raakte me... ik kon ook niks doen wat ik echt leuk vond, alleen maar Netflix als afleiding, maar na zoveel weken is daar alle lol vanaf.. Heel veel sterkte..

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ja klopt, die heb ik gehad maar ben overgestapt op metoclopramide maar heb ...
Hoe lang ben je aan de metoclopramide? Ik heb echt gemerkt dat je het moet opbouwen, merkte pas op de derde dag effect. Maar toen ik te slecht ging (rond week 10-11) pakte het ook weer minder goed. Ik ben met 3x metoclopramide nu eindelijk niet meer aan het overgeven. Nog steeds heel hard aan het werk om een beetje aan te sterken, want ben echt veel afgevallen. Ik had helaas bij het bloedonderzoek ook hoge glucose (zonder enige aanleg daarvoor), waarschijnlijk wel door slechte eten en niet bewegen. Ik was trouwens tot een paar weken geleden en kluizenaar voor wie netflixen al teveel was :( echt saai!!