50 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Dan zou ik vragen om Zofran. Dit moet waarschijnlijk wel via de gynaecoloog ...
Jeetje wat heftig als ik jou verhaal zo lees, dan valt het bij mij echt nog mee. Ik heb de verloskundige maar gebeld vanmorgen om even te overleggen, ik krijg vandaag een infuus thuis om mijn te korten aan te vullen. Hoop me de komende dagen beter te gaan voelen. Ze gaf aan dat we qua medicatie toch wel bijna alles gehad hebben maar ga het zeker navragen van de zofran! Bedankt voor je tip en ik denk aan je!

4 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik herken dit verhaal iets te goed. Ik weet niet of het je hoop geeft maar ...
Jeetje ja hè, heb dit gedeelte toch wel erg onderschat. Hoop dat ik me snel ook beter ga voelen! Jij rustig aan hè!

4 maanden geleden

Reactie op tesselxd

Hoe lang ben je aan de metoclopramide? Ik heb echt gemerkt dat je het moet ...
Ik denk toch al zeker 4 weken, maar mag het alleen pakken van de huisarts als het nodig is maar pak het toch wel 1-2 keer per dag. Afgelopen weken heb ik het weinig gebruikt omdat ik écht dacht dat het beter ging.. tot maandag toen werd ik even terug gefloten. Gelukkig valt het afvallen bij mij mee, 2 kilo vanaf maandag. Heb wel de verloskundige gebeld of zij misschien iets weten wat ik nog zou kunnen doen qua medicatie en krijg einde van de middag een infuus thuis om mijn te korten aan te vullen. Ze dacht dat het daardoor niet beter zou worden maar dan word ik ook niet zieker van de stoffen die ik mis. Wat je zegt van de televisie herken ik, is ook allemaal te druk voor me! Hoop dat je je snel beter voelt en weer aansterkt! Sterkte

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik denk toch al zeker 4 weken, maar mag het alleen pakken van de huisarts a ...
Je slikt maar 1 tot 2 pillen metoclopramide? Ik heb wekenlang 3 pillen per dag genomen zodat ik voldoende kon drinken en wat kon eten (viel nog wel af, maar een stuk minder). Op advies van de vk pas afbouwen vanaf week 12 (was destijds al eerder aan t proberen af te bouwen). Ik ben nu eindelijk aan het afbouwen, sinds vrijdag 2 pillen en ga komende vrijdag naar 1. Als jij je nog steeds beroerd voelt, neem gewoon drie op een dag. Ik had een routine van een pil om 7 uur, 2 uur en half 10 (en dan naar bed), ongeacht hoe ik me voelde. Daarmee hou je denk ik ook een bepaalde 'spiegel' op, waardoor je je minder beroerd voelt.

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik denk toch al zeker 4 weken, maar mag het alleen pakken van de huisarts a ...
Wat Claudia zegt; misschien is het toch een idee om drie per dag te nemen, of dat toch nog even te bespreken. Er wordt heel alarmerend op de doosjes gezet ‘niet langer dan 5 dagen’, maar de gynaecoloog heeft mij ervan verzekerd dat ik het veilig kan slikken zo lang als nodig. Het grootste risico (waarop een kleine kans is) zijn tics, maar als je die nog niet hebt krijg je die waarschijnlijk ook niet. Voor mij echt een life saver die ervoor heeft gezorgd dat ik niet nog een keer aan het infuus hoefde in het ziekenhuis. Sterkte!

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik denk toch al zeker 4 weken, maar mag het alleen pakken van de huisarts a ...
Als je binnen 5 dagen geen bijwerkingen hebt ervaren is het veilig om te gebruiken: https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/ Hier vind je ook een lijst met alle overige medicatie die gebruikt kan worden 🙂

4 maanden geleden

Wat betreft die 5 dagen metoclopramide is mij door de huisarts uitgelegd dat die te maken heeft met een onbekende oorzaak van de misselijkheid. Na 5 dagen moet je daarnaar zoeken. In ons geval is de oorzaak heel duidelijk: we zijn zwanger. Daarom mag je het langer gebruiken en is t ook gewoon veilig!

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie hulp en adviezen!

3 maanden geleden

Hoe gaat ‘t bij jullie? Ik heb inmiddels de 17 weken aangetikt, maar ben gewoon weer heel misselijk ondanks de 3x metoclopramide. Mijn hoop is nu gevestigd op de 20 weken, maar ik begin een beetje te vrezen voor de 40. Begin nu voor het eerst ook echt gefrustreerd te raken, misselijk zijn slaat je zo lam!

3 maanden geleden

Reactie op tesselxd

Hoe gaat ‘t bij jullie? Ik heb inmiddels de 17 weken aangetikt, maar ben ge ...
Ah hopelijk gaat de misselijkheid alsnog weg!!! Hier nu 16+2 en ook nog op en af misselijk maar wel een stuk minder dan eerst gelukkig. Maar ga niet te vroeg juichen want bij mn eerste kwam het ook weer terug na ... weken...