24 Reacties
2 maanden geleden
Haha hier hetzelfde. Als ik dit zo lees ben je naar mijn mening echt superfit! Ik ben nog wel actief alleen aan het einde van de dag wel regelmatiger last van mijn rug. Probeer nu ook echt meer naar mijn lichaam te luisteren. Hoelang ben je zwanger? Ik 30+5
2 maanden geleden
Reactie op hoiiiiiiiiii
Haha hier hetzelfde. Als ik dit zo lees ben je naar mijn mening echt superf ...
Ja, heb nog geen lichamelijke klachten :) Ofja, onhandigheden, maar geen bekken- of rugklachten.
Sinds deze week wel vocht in m'n voeten ☹️
Ben nu 32+4 :)
2 maanden geleden
Ik ga 1x per week naar een zwangerfitness groep, verder pak ik regelmatig de fiets en wandel ik zo af en toe.
Heb tot week 25 nog redelijk fanatiek 2 a 3 keer per week gesport. Het is nu een stuk minder maar vind het wel prima zo. Normaal gesproken voetbal ik maar dat zit er natuurlijk niet meer in. Heb geen zin om een sportschool abbonement of iets dergelijks af te sluiten voor die korte periode.
2 maanden geleden
Ik zwem 1 keer per week 30 min en ga 1 keer per week naar zwangerschapsyoga en wandel elke dag regelmatig met de hond (minder lang dan anders en minder heuvel op!) maar voel me nog aardig fit.
Ben morgen 33 weken 🙏🏻💜
2 maanden geleden
Ik doe elke week zwangerschapsyoga en ik loop met regelmaat in de Efteling. Volgens mijn Fitbit loop ik dan rond de 5 km. Maar merk echt dat dit moeizaam gaat hoor. Vind het heel moeilijk te accepteren maar weet dat dit tijdelijk is!
2 maanden geleden
Fietsen is heerlijk ja, lang leve die uitvinding! Vandaag heb ik 36km gefietst op de stadsfiets, en misschien doe ik nog een korte hardloop training a la 4x5 minuten of zo. Hardlopen doe ik ongeveer 3x per week, daarnaast 3-4x per week naar mijn werk heen en weer fietsen (45 min enkele reis) en veel krachttraining voor zwangeren. De intensiteit is echt niet hoog, soms voelt dat wel suf vergeleken met wat je hiervoor deed, maar het sporten helpt mij zoveel in het mentale welzijn en ook tegen de kwaaltjes!
2 maanden geleden
Reactie op kristab88
Fietsen is heerlijk ja, lang leve die uitvinding! Vandaag heb ik 36km gefie ...
Lekker sportief! 😊😊😊
2 maanden geleden
Ik sportte voorheen ongeveer 3x per week vrij zwaar vooral deadliften maar sinds ik zwanger ben heb ik geen sportschool meer gezien.. mijn werk is vrij intensief (kinderopvang) en ik probeer soms te gaan zwemmen maar voor de rest voel ik me echt een nijlpaardje.. gelukkig blijft.mijn gewicht wel aan de lage kant.
2 maanden geleden
Ik deed drie/vier keer per week crossfit en ben blij als dit nu twee keer per week lukt. Vooral door vermoeidheid en weinig kunnen, geen zin en motivatie. Ga eind september ook hier mee stoppen. Dan is het idee om wat meer te gaan wandelen.
Daarnaast doe ik om de week zwangerschap yoga. 🤗
2 maanden geleden
Best wat actieve zwangeren nog, in de reacties hierboven! Ik blijf wel in beweging, maar ik merk met wandelen ook dat het zwaarder wordt. Mijn tempo ligt laag ivm bandenpijn (met name sinds ons baby'tje is ingedaald) en 4km is wel de max... Tegen die tijd moet ik ook wel weer plassen haha.
Gelukkig gaat fietsen naar het werk nog prima!
2 maanden geleden
Wauw! Wat heerlijk dat je dat nog kan!
Ik kom door allerlei klachten niet meer verder dan 1x zwangerschapsyoga per week en Max 3.000 stappen per dag. Fietsen lukt nog ongeveer 3 km voordat ik klachten krijg.
Best heel weinig als je normaal nagenoeg alles op de fiets doet, dagelijks eerder 15.000 dan 10.000 stappen zet en een paar keer per week gaat paardrijden (eigen paard).
2 maanden geleden
Manager in de horeca, ik werk 4 dagen 6 uur per dag. Dus echt 6 uur lopen/staan, dit gaat nog prima. Ook breng ik mijn oudste altijd lopend van en naar school (wonen 1km van de school af).
Verder sport ik nu in de zwangerschap niet meer maar na de zwangerschap zal ik dit weer oppakken, 3 keer per week. (Spin klas is mijn favoriet)
2 maanden geleden
Ondanks mega misselijkheid/maagzuur/rugpijn & lage bloeddruk probeer ik wel te blijven sporten. Anders voelt mn leven helemaal zo gefocust op de zwangerschap en geïsoleerd (met nog wel een peuter rondlopen 🤪).
Van de 8-10u dat ik ging sporten (groepslessen & zwemmen) is er nog 6u maximaal over. Maar allemaal stuk minder intensief.
Wandelen vind ik niet meer zo fijn..
2 maanden geleden
Ik doe 1x in de week aan zwangerschapszwemmen en maakte tot twee weken terug meerdere keren in de week een lange wandeling, maar dat wandelen zit er nu echt niet meer in.
Wil binnenkort 2x in de week gaan zwemmen, maar vooral omdat ik het heerlijk vindt om (al helemaal nu) in het water te zijn.
2 maanden geleden
Ik sport nog elke dag 45min. Kan alles zijn: hardlopen, CrossFit, yoga, zwemmen etc. Ik doe dit op een lager tempo. Maar heb geen klachten, en denk juist als ik nu niks meer doe ik last krijg. Dit deed ik overigens voor mijn zwangerschap op hoog tempo. Dus ben het gewend 😊