38 Reacties

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Elke week een beetje minder. Nu 39weken, met 38kon ik net wat meer, etc. I ...
Plan wel veel dingen, thee ofzo met vriendinnen. Want anders worden de dagen wel wat saai :)

één maand geleden

38w en ik doe nog dagelijks boodschappen, stap op de fiets of ga lopen, ik ga nog uit eten en naar familie die dicht bij wonen. Ook ga ik nog winkelen maar niet meer zo lang en uitgebreid. Thuis doe ik nog wel wat huishouding zoals de was, de vaat, stofzuigen en het toilet schoonmaken. Maar ik moet er wel bij zeggen, het is max 3 klusjes per dag anders wordt het toch echt teveel. Dus bijv. Wat huishoudelijke taken op 1 dag en verder niks, wat sociale activiteiten op een andere dag en verder niks. Soms ook een rust dag tussendoor. Oohja ook veel rustmomenten tussendoor. Dus het lijkt heel veel maar in praktijk valt het nog best tegen.

één maand geleden

38+2 hier, ik ben al blij als ik aankom bij de verloskundige 😂 Ik fiets daarheen, duurt vaak (met mn nieuwe tempo) 20 minuten bijna. Vind dat dan vaak weer genoeg inspanning. Echt een stuk wandelen zit er niet meer in voor mij of ik moet soms op een bankje gaan zitten 🫣 Wel donderdag nog wezen zwemmen, maar in het water voel ik me zo licht dat het als cheaten voelt vs een wandeling 😂

één maand geleden

Ik ben fysiek nog best wel actief, maar ik herken wel wat je zegt dat groepen mensen al snel teveel zijn, bijv. als je door de stad loopt of nog naar een café zou gaan. En 's avonds beginnen meestal de pijntjes rond een uur of 8/9 dus dan wil ik inderdaad ook niks meer plannen.

één maand geleden

Mijn hond verplicht me om actief te blijven… australische herder dus bakken energie! Voor de zwangerschap gingen we er elke dag een uur mee gaan wandelen, in het weekend langer. Nu ga ik ook nog elke dag wandelen maar echt op een nieuw tempo… een klein toertje waar ik een dik halfuur over doe en helemaal uitgeput van terugkom. Maar mentaal doet het super veel goeds dat ik dit nog gewoon kan 🙏 Verder nog gewoon huishouden: wassen, stofzuigen, boodschappen,… en visites beperken we tot (schoon)ouders en (schoon)broers/zussen

één maand geleden

Zo actief mogelijk. Ik zit niet graag stil 😅 Gelukkig dat ik me nog erg goed voel zodat ik ook nog vrij actief kan zijn. Heb gisteren onze twee auto's nog van binnen en buiten schoongemaakt, de was gedaan, boodschappen, koken en 's avonds naar een vriendin koffie drinken. Vanmorgen al het hele huis gepoetst en wederom boodschappen gedaan omdat ik me heb bedacht een grote pan Goulash te maken om in te vriezen en bananenbrood te bakken 😂 Dus daar ga ik nu mee aan de slag

één maand geleden

Reactie op citroenxd

Zo actief mogelijk. Ik zit niet graag stil 😅 Gelukkig dat ik me nog erg go ...
De auto’s schoonmaken hoe dan? Ik kom al niet meer fatsoenlijk in en uit de bijrijdersstoel 😂😂 Lijkt me heerlijk als je zo je zwangerschap door kunt komen!!

één maand geleden

Reactie op Smos

De auto’s schoonmaken hoe dan? Ik kom al niet meer fatsoenlijk in en uit de ...
Haha.. same!!

één maand geleden

Reactie op Smos

De auto’s schoonmaken hoe dan? Ik kom al niet meer fatsoenlijk in en uit de ...
Haha hier moest ik even hardop om lachen. Ja het gaat allemaal wel op een lager tempo en ziet er misschien wat minder charmant uit, maar het is toch gelukt. Ik heb gewoon geluk denk ik, misschien toch ook wat nesteldrang als ik er zo over nadenk 🤔

één maand geleden

Probeer wel actief te blijven, maar soms is de waz doen en koken al te veel... Zeker icm peuter. Vorige keer had ik veel minder (bekken)klachten en was ik veel actiever tot het eind... Dus is echt per persoon (en zwangerschap) verschillend wat wel en niet kan en lukt. Goed naar je lijf luisteren en dan proberen zo actief te blijven als voor jou mogelijk/prettig is 😉 En dan bedoel ik vooral lichamelijk, visites zijn voor mij nu echt totaaaal niet belangrijk, haha.

één maand geleden

Reactie op citroenxd

Haha hier moest ik even hardop om lachen. Ja het gaat allemaal wel op een l ...
Oja die nestel drang herken ik ook hoor! Maar met die dikke buik zou ik ongeveer alleen de ramen kunnen schoonmaken, iets daarboven of daaronder kan ik niet meer bij hoor. Laat staan ergens onderin iets uitzuigen ofzo 🙄🫣 Maar fijn toch! Lekker doen wat je nog kunt en ervan genieten! (Nu heb ik ook het geluk dat mijn baby’s van veel zwemwater houden, dus veel vruchtwater en een ruim bovengemiddelde buik… ik heb moet al moeite doen voor de keukenkraan)

één maand geleden

Zo actief als mijn lijf het toe laat. De ene dag is dit wat meer dan de andere dag 😊 Gister heb ik de ramen gelapt en vandaag heb ik de achtertuin winterklaar gemaakt

één maand geleden

Reactie op TWBD

Zo actief als mijn lijf het toe laat. De ene dag is dit wat meer dan de and ...
Heb je dan niet dat je de dag erna echt moet uitrusten? Ik heb meestal om de dag dat ik 'iets' doe... vrijdag was hier wasdag, gister helemaal niks gedaan, vandaag m'n ouders over de vloer en morgen ga ik denk ik de lakentjes strijken (en misschien nog de babykasten indelen).

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

Heb je dan niet dat je de dag erna echt moet uitrusten? Ik heb meestal om d ...
Ik voel wel aan mijn lijf dat ik moet uitrusten maar dat woord staat niet in mijn woordenboek 🥲 het is meestal mijn partner die zegt oké nu ga je liggen en een boek lezen of serie kijken

één maand geleden

Verschilt per dag, donderdag met mijn twee zoontjes naar mijn ouders gereden. Was zo moe dat ik niet wist hoe ik de dag door moest komen. Gister lunch meegedraaid op de zaak, was prachtig weer en enorm druk. Drie keer gezegd ik moet zo wel echt naar huis, maar toch steeds doorgewerkt. Ben ik dan savonds kapot, ja maar vind het toch wel lekker dat ik nog een beetje nuttig ben 😅

één maand geleden

Ik doe vrijwel niks meer. Hooguit 2 kleine dingen plannen, denk aan naar de verloskundige en een boodschapje doen of bekkenfysio en kopje koffie bij m'n ouders drinken. Liefst zelfs maar 1 ding op een dag en niet meer ver weg, lang of in grote getalen. Ook elke dag een dutje doen en soms een klein rondje wandelen. Ik ben lekker aan het terugtrekken in m'n eigen bubbel 💕

één maand geleden

Hier nu 37 weken en krijg steeds minder behoefte aan sociale contacten merk ik. Gister high tea gedaan met m’n zus en daarna een verjaardag gehad, ik had al geen zin in de verjaar maar ik ben toch gegaan en merkte achteraf dat dat een foute keus is geweest. Het was gewoon teveel en energie-slurpend, ik ben sinds gister ook wat neerslachtig. Gelukkig staat er eigenlijk vanaf nu ook niet meer echt iets gepland. Ik fitness nog 2x per week ongeveer 1,5 uur, dat wil ik wel blijven doen, al gaan sommige dingen wel op een lager pitje. Daarnaast probeer ik regelmatig nog stukken te lopen of te fietsen, ik heb een dochter van nog geen 2,5 rondlopen dus wil ook voor haar de deur uit. Even naar de speeltuin, kinderboerderij dat soort dingen.

één maand geleden

Hier ook niet bijster veel meer hoor.. ik ben nu 37+4 en wandel dagelijks zo rond de 5000 stappen, soms 7000. Verder twee dingen op een dag in de zin van in de ochtend iets (boodschappen doen, iets regelen, ergens heen etc) en in de middag ook iets, zoals kopje thee bij een vriendin of thuis wat aanrommelen. Maar heb ook weinig behoefte om meer te doen dan dit 🙈