3 Reacties

2 dagen geleden

Hier ook hetzelfde leeftijdsverschil tussen de 2 broertjes en mijn oudste heeft ook veel meer driftbuien. Geeft ook vaak buikpijn aan, wat dan over is als ik over zijn buik wrijf. Vind het ook super zielig dat hij niet meer alle aandacht krijgt, maar vind inderdaad ook dat er wel grenzen gesteld moet worden voor hem. Lastige tijd he!

VRIEND

2 dagen geleden

Hier ziet precies 2 jaar tussen de oudste en 2e. 2 jaar en 4 maanden tussen de 2e en 3e. En straks precies 18 maanden tussen nr 3 en 4. Wat hier heel erg hielp was duidelijk zijn en mee laten helpen. Het is heel erg normaal dat ze zich zo voelen, ze hebben mama en papa niet meer voor hunzelf. Genoeg quality time inplannen wanneer de baby slaapt 1 op 1 met je oudste. ‘Laten helpen’ met verschonen/voeding/iets pakken bijvoorbeeld dan voelen ze zich ook meer betrokken. Eventueel een baby popje met een flesje oid zodat ze jou kan nadoen. Ik gaf altijd bv dus heb toen vanaf het begin duidelijk gemaakt dat mama er op voedingsmomenten even niet zo goed beschikbaar is. Je kunt wat nieuwe speelgoed, of dingen die ze leuk vindt in een mandje stoppen en dat geven tijdens voedingsmomenten. Ik gaf zelf niet teveel dingen die zooi gaven als in klei/knutselen etc. Succes mama, het is even wennen maar het komt goed!

2 dagen geleden

Hier ook een dochter van 2,5 die er nu een zusje bij heeft. Ze is ontzettend lief maar is zo emotioneel nu. Ze wil alleen mama maar ik ben gewoon nog niet sterk genoeg om de hele tijd met haar te zijn. Mijn man doet zijn best maar die wilt ze dan eigenlijk niet. Nieuwe balans hebben we nog niet gevonden!