20 Reacties

13 dagen geleden

Niet... Heb 2x anderhalf jaar bv gegeven en wat ik nodig had lag in m'n nachtkastje. En dat was in het begin zo'n hydropad tegen de pijn en de kloofjes. Zoogcompres legde ik tijdens voeden ook op het nachtkastje en die stopte ik daarna weer in m'n bh. Glas water stond standaard op nachtkastje er lag altijd wel ergens een hydrofiel. 😁

13 dagen geleden

Ik heb een rolkarretje. 1e verdieping burpcloths, luiers, Billendoekjes, verzorgings spullen voor de baby en plek voor water, snacks en er een hangend prullenbakje. Tweede verdieping alles wat met borstvoeding te maken heeft; pomp, tepelzalf, compressen, passieve opvang schelpen, warm/koudcompressen en zilveren tepelkapjes. 3e verdieping alles wat de baby eventueel nodig heeft om te slapen; kruiken, een wikkeldeken, en nog wat plek over voor andere dingen. Ik kan het nog aanpassen mocht ik merken dat ik liever andere dingen binnen hand bekijk heb.

13 dagen geleden

Reactie op Watermeloenfan

Niet... Heb 2x anderhalf jaar bv gegeven en wat ik nodig had lag in m'n nac ...
Dit dus 😁

13 dagen geleden

Ik heb in mijn nachtkastje een mand met benodigheden zoals zoogcompressen, hydrofiel doek, spuugdoekjes, een kolf, lanoline creme, kokosolie etc.

13 dagen geleden

Wat ik altijd meesleepte van bed naar bank naar stoel etc etc - dus ik denk eraan wel iets van een mandje te maken of zoiets: - fles water (je krijgt mega dorst!) - lekschaal + flesje of zakje om de gelekte melk in te doen - hydrofiel / spuugdoek - iets te eten bij de hand is fijn - overdag iets van entertainment (op de bank serie kijken / boek lezen / puzzelboekje bijv - voedingen konden bij ons echt wel 45 min duren) Wasbare zoogcompressen zitten in mijn bh en verwissel ik 1x per dag (of wanneer echt nodig natuurlijk), dus niet perse nodig bij iedere voeding

13 dagen geleden

Borstvoedingsstation? Ik heb de eerste 1,5 jaar gevoed en de tweede is nu 5 dagen oud. Maar ik kom niet verder dan een flesje water en een bakje met kaakjes voor eventuele nacht honger. Oja en een tube tepelcreme.

13 dagen geleden

Reactie op krulstaartjes

Ik heb een rolkarretje. 1e verdieping burpcloths, luiers, Billendoekjes, ...
Dit is echt top georganiseerd!! Werkt het ook fijn?

13 dagen geleden

Reactie op MrsFox

Wat ik altijd meesleepte van bed naar bank naar stoel etc etc - dus ik denk ...
Oh ja! Entertainment is ook een fijne. Wil niet altijd op m’n telefoon belanden.

13 dagen geleden

Ik haf een klein mandje op mijn nachtkastje staan met tepelzalf en wasbare zoogcompressen (ik moest die in het begin elke voeding verschonen). Verder haf ik een siliconen kolf, wat snacks en een flesje water erop staan. Had er geen 'station'voor, alles gewoon los erop. Denk bij entertainment wel eraan dat je meestal maar maximaal 1 hand vrij hebt, dus een puzzelboekje is dan niet echt een optie 😅 ben om die reden zelf overgestapt naar een e-reader in die periode.

13 dagen geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik haf een klein mandje op mijn nachtkastje staan met tepelzalf en wasbare ...
Ja station is misschien ook een te zware term. En die siliconen kolf is dan gewoon zo’n opvangkolf denk ik?

13 dagen geleden

Reactie op DaCha

Ja station is misschien ook een te zware term. En die siliconen kolf is dan ...
Yes. Je kunt er ook lekschalen voor gebruiken, maar ik lekte in het begin soms wel 60 tot 100 ml, dus dan was een lekschaal niet voldoende. Heb nu een elvie curve ipv een standaard siliconen kolf. Lijkt me handiger met trappelende baby en straks ook nog een peuter die het allemaal razend interessant gaat vinden 😅

13 dagen geleden

Ik heb het zo een beetje gedaan. Op de middelste rij komt uiteindelijk de borstkolf en zakjes etc. Verder wil ik er nog wat snacks bijgooien want schijnt dat je enorme trek krijgt haha. Onderop gooi ik nog wat schone kleding maar als hij bv is doorgelekt zal ik er wss toch wel uitgaan voor verschonen, maar dit is de basis denk ik zodat ik er niet iedere keer uithoef

13 dagen geleden

Reactie op DaCha

Dit is echt top georganiseerd!! Werkt het ook fijn?
Ik laat het je weten zodra ze er is 😂. Maar van wat ik begrepen heb is dit ongeveer het belangrijkste. Ik heb expres een rol systeem gekozen zodat ik het ook als ik op de bank of ergens anders in huis ben gewoon makkelijk achter me aan kan trekken. Ik ben liever goed voorbereid zodat dat ik niets meer hoef te doen als ik thuis kom met de baby (hier bestaat kraamzorg niet).

12 dagen geleden

Reactie op Stephanielea

Ik heb het zo een beetje gedaan. Op de middelste rij komt uiteindelijk de b ...
Zo'n eentje van de Ikea gebruiken wij nu al 2 jaar. Super handig voor de luiers, doekjes, zalfjes, spuugdoeken etc. op 1 plek te hebben! Je trekt hem makkelijk naar je toe en is overzichtelijk.

12 dagen geleden

Ik heb een mandje met luiers, doekjes, billencreme, thermometer, doosje met tepelhoedjes, huidolie. Hydrofiele doeken en spuugdoekjes liggen overal en nergens😅 ‘s avonds neem ik m’n overlevingspakket met snacks en drinken mee naar boven🙈

12 dagen geleden

Ik heb voorlopig alleen een fles water, wat snacks en tepelzalf bij de hand. De rest is nu nog niet nodig ik het begin, je bent gewoon met je volle aandacht met borst en kind bezig en verder niks.

11 dagen geleden

Ohja paracetamol gaat er ook bij 😬 de vorige keer kreeg ik migraine van de tsr (toeschietreflex) bij de stuwing dus ik moest even een spiegeltje opbouwen dus elke 2 voedingen ongeveer weer 2 paracetamol

11 dagen geleden

Ik zou zeggen niet teveel over nadenken en wachten om te kijken wat werkt 🤭 Ik heb 2 kindjes bv gegeven en heb precies heel weinig op bed gedaan dus om een hele ding van het nachtkastje te maken was heel onnodig geweest hier. Je zal vanzelf je draai in vinden en erachter komen wat je wel en niet fijn vind 😊 Wat tepelzalf, spuugdoekjes en zoogcompressen kan altijd bij de nachtkast en neemt voor de rest niet veel ruimte in

11 dagen geleden

Ik had deze op mijn nachtkastje staan met luiers, doekjes, luierzakjes, billenzalf, hydrofiele doeken, rood lampje voor ‘s nachts tijdens het voeden en een vakje met energierepen en drinken voor mijzelf.. want ik had echt onstilbare honger tijdens het voeden 😂

11 dagen geleden

Na enkele dagen hebben we een rekje tegen de kast gemaakt om alles wat makkelijker bij de hand te hebben