27 Reacties

2 dagen geleden

Ik zat niet op een roze wolk. Stond 24 uur na de keizersnede alweer thuis. Vond het eigenlijk gewoon heel heftig. Je leven is compleet anders en dat besef je je ineens echt. In combinatie met dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent en we hadden de eerste 2 dagen echt een vreselijke kraamzorg.. Mijn tip voor jou zou echt zijn als je geen klik hebt met je kraamzorg gelijk bellen!! Onze 2e kraamzorg was echt een verademing en toen kwamen we weer een beetje op de wereld. En misschien ervaar jij die roze/blauwe wolk wel he! Maar weet dat het niet gek is als je dat niet ervaart. Het komt uiteindelijk echt goed.

2 dagen geleden

Ik zat ook niet echt op een blauwe wolk. Het ging super goed, lieve kraamverzorgster en zelf helemaal geen last van hormonen of kraamtranen. Maar ik was ook niet in de zevende hemel ofzo. Het was gewoon normaal + mini mensje die je in leven moest houden en waar je je zorgen om maakt :-).

2 dagen geleden

Ik zat ook niet echt op een roze wolk, merk wel dat het met vlagen meer begint te komen maar ook dat ik me gewoon heel overweldigt heb gevoeld de afgelopen week. Het is allemaal nieuw en allemaal wennen, bij alles was ik angstig dat ik het niet goed zou doen. Op dag 5 had ik ook echt even een baaldag en last van mn kraamtranen, bij alles wat ik zei moest ik direct huilen 🤦🏼‍♀️

2 dagen geleden

Wij zaten wel op een roze wolk. We hadden super lieve (twee) kraamverzorgsters wat het ook echt fijn maakte. Ik had zelf eigenlijk echt geen behoefte aan bezoek dus heb dat ook een beetje afgehouden. Vond het vooral genieten met ons gezin zelf. Dus dat kan ik wel adviseren doe waar je jezelf fijn bij voelt. Geniet nog even van je zwangerschap. Ik was er zoooo klaar mee maar na de bevalling (en nog steeds) heb ik wel heimwee naar mijn zwangerschap wat ik echt nooit gedacht had.

2 dagen geleden

Dit is onze tweede. Ik moest erg bijkomen van de bevalling en kon bijna niks. Wel heel erg fijn om met z'n vieren te zijn. Echt zo intens maar ook zo liefdevol. We hebben alleen nog familie op bezoek gehad. Ik vind het best heftig namelijk: bijkomen, ritme met je newborn vinden en dan ook nog 'op' moeten zitten voor bezoek. Dat hoeft niet voor mij.

2 dagen geleden

Super roze wolk hier, nu is de kleine 9 dagen oud. Grote zus van 3 jaar vindt het geweldig en de kleine is zo rustig en lief. Ik voel me heel goed wat alles makkelijker maakt en de kleine is heel tevreden. Dus dat werkt natuurlijk allemaal ontzettend mee. Maar het is echt puur genieten! Advies dat ik zou geven is neem echt de tijd in je kraamweek. Laat niet meteen te veel mensen langskomen, blijf een of meer dagen gewoon in bed (als dat goed voelt) en voel je niet opgejaagd om alles weer mee te doen. Een goed en rustig herstel maakt jou 10x zo sterk in de weken die volgen en het is zo’n fijne tijd als de kraamzorg er is om overal voor te zorgen om zelf naar het neusje van je kindje te kijken 🥰 twee keer zo gedaan en het heeft m’n lijf en hoofd heel veel goed gedaan.
Ik vond het best intens! Heeeeeel blij met onze kleine man maar jeetje wat komt er veel op je af! Elke 3 u de wekker en verschonen; temp opnemen en voeden… toen nog combi borstvoeding en bijvoeding en dan zelf herstellende van keizersnede (nog veel pijn) Maar ook verliefd op ons mannetje en dat geeft veel kracht Super blij met hem maar alles staat gelijk in t teken van de baby en je komt nergens voor jezelf aan toe

2 dagen geleden

Ik heb echt een droombevalling achter de rug en de eerste dagen van de kraamweek waren fantastisch. Had mega veel hulp, super lieve kraamverzorgster en m’n baby deed het super goed. Toen dacht ik eind van de week dat het een goed idee was om m’n hond uit te laten en naar de winkelcentrum te gaan. Door dat laatste ben ik van mijn blauwe wolk afgedonderd en was ik die avond echt kapot en chagrijnig. Verder vond ik de laatste dag van de kraamhulp ook heftig, omdat je er daarna alleen voor staat + mijn baby had die dag ook een slechte dag en ik was mega moe. Ik raad iedereen echt aan om het rustig aan te doen en goed je rustmomenten te pakken.

2 dagen geleden

Hier nu na een droombevalling (een moeder geassisteerde keizersnede) helemaal op een blauwe wolk met onze zoon van nu 9 dagen oud. Onze dochter van 3 is zo zorgzaam en lief voor hem. M’n man die super lief is en zo goed zorgt voor ons allemaal. Familie, vrienden en buren die ons allemaal steunen en helpen. En mijn herstel gaat fysiek ook heel goed! Kleine man drinkt goed, slaapt heerlijk tussen elke voeding en is zo relaxed ♥️. Na een spoedkeizersnede en postnatale depressie bij m’n dochter is dit zo’n verademing. Kan de hele dag wel huilen van geluk nu 🥹.

2 dagen geleden

Inmiddels is mijn dochter nu 3 weken oud. De eerste week vond ik best intens als nieuwe moeder. De eerste 2 dagen nog in het ziekenhuis verbleven, waar ik al 5 dagen in lag en eigenlijk al doodmoe was voor de bevalling. Daarna eindelijk naar huis, waar meteen de kraamhulp op de stoep stond. Begrijp me niet verkeerd, het was een schat van een hulp, maar omdat mijn huisje best klein is was dit wel erg intiem. De nachten waren de eerste dagen ook wel pittig, en door de adrenaline kon ik overdag niet slapen. Nu 3 weken later hebben we een fijn ritme gevonden waar iedereen zich in kan vinden. Ik ben weer goed uitgerust en geniet volop van mijn kleine prinsesje 👑👶🏻🩷👩🏼‍🍼

2 dagen geleden

Heerlijke week gehad! Ik had vanwege een geplande keizersnede mij voorbereid alsof ik een week ziek zou zijn dus vooral rust in huis. Mijn man hielp met de zorg voor onze zoon en mij en onze hond. Van te voren de vriezer vol gekookt dus niet hoeven koken. Ook geen visite en alleen maar richten op onze zoon en mijn herstel. Lekker go with the flow. Is hij wakker? Verschonen voeden en knuffelen. Slaapt hij en ben ik moe? Dutje doen. Slaapt hij en ben ik niet moe? Even tijd met mijn man. Gewoon een filmpje kijken op de bank of lekker samen eten. Lang leve de babyfoons met camera. Nee hier geen kraamtranen geweest. Maar nou hebben we ook wel een heel makkelijk mannetje die tussen de voedingen goed slaapt. Inmiddels is hij 3.5 weken en meer wakker na een voeding en gebruiken we die tijd om bv verhaaltjes voor te lezen. Superleuk hoe hij inmiddels reageert op ons met met die grote ogen je aankijkt. Ja nog steeds helemaal in de wolken!

2 dagen geleden

Onze tweede is nu 2 weken oud, heb me zo relaxed gevoeld tijdens de kraamweek en nu nog (behalve soms stress van moeilijk kunnen plassen). Alles loopt wel lekker, ik moet wel weer wennen aan het feit dat newborns zoveel slapen 😅 vergeleken met een peuter van 3,5 jaar echt een wereld van verschil. Mijn dochter was als baby ook een stuk feller (en intenser, zal ook zijn omdat ze de eerste is) dan m'n zoontje nu. Hij is echt een goedzak die alles maar prima vindt 😂 Roze wolk gevoel niet perse gehad want het gezinsleven gaat gewoon door, voel me wel verder happy. Mijn tip: neem vooral je rust en laat je lekker verwennen! Wij hebben tijdsloten met kraambezoek dus ze zijn er maar max een uurtje, is ook heerlijk voor je gemoedstoestand. Tenzij je natuurlijk familie/vrienden hebt die lekker komen helpen in huis, dan kan je het anders inplannen naar eigen behoefte.

2 dagen geleden

De eerste week vond ik wat dubbel. Wij genoten enorm van ons kleine meisje en hadden hele fijne kraamzorg etc. Alleen de eerste 4 dagen vond ik het herstel echt heel pittig en door de pijn nog niet zo goed kunnen slapen. En waar ik het meest spijt van heb en ander zou doen is geen visite te ontvangen in de eerste week. Er zijn echt te veel mensen de eerste week geweest die zich op drongen. Daar door miste ik echt dat stukje genieten samen want ik was gewoon echt heel moe als er mensen waren geweest.. en al die mensen die dan je baby willen vasthouden en kussen... Ik raad daarom ook vooral aan om alleen ouders de eerste week te laten komen. En die mensen die on aangekondigd komen vond ik dus ook heel vervelend. De kraamzorg stuurde ze gelukkig weg. Buiten dat herstel en de visite zaten wij wel op een roze wolk.

2 dagen geleden

Ik zit zeker niet op een roze wolk merk ik en daar heb ik het best moeilijk mee. De bevalling was heel heftig en lang, met twee nachten doorhalen. Dus we begonnen al gebroken aan de eerste dagen. Heel intens met het wennen aan alles, het proberen te voeden van de kleine. Borstvoeding is kwa productie goed op gang, maar het aanleggen lukte niet altijd even goed. We hadden lieve Kraamzorg die goed kon helpen en leren rondom onze dochter, maar in het huishouden eigenlijk voor meer werk zorgde dan ze weg nam 🙈. De nachten vinden we pittig, vooral omdat de kleine vaak een blok van een paar uur veel krampjes heeft/niet echt lekker gaat slapen. Verder hier een hele onzekere mama die zich snel zorgen maakt of het wel goed gaat met de kleine.. dus die combo maakt dat ik nou niet kan zeggen dat ik me echt fantastisch voel 🙈.. ik merk dat ik ook erg onzeker word als ik dan van andere mama’s lees dat ze wel een roze wolk voelen en enorm genieten.. maar dit is mijn eerlijke kijk op de eerste week(en).. ik hoop dat de pijn met voeden snel minder wordt want dat zou wel echt helpen!

2 dagen geleden

Ooh ja tip voor de eerste week: zorg dat je echt goede tips krijgt rondom borstvoeding (als je dat wil geven) en zorg dat je alvast spullen in huis hebt zoals Medela crème (lanoline) en zilveren tepelcovers om eventuele kloofjes te genezen. Neem goed rust en vraag niet teveel van jezelf!

2 dagen geleden

Ik vind zelf dat de kraamweek beetje opgehemeld word. In werkelijkheid is de kraamweek niet wat sommige het doen lijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ik vond de kraamweek hectisch! Kraamzorg elke dag, CB die langs komen, verloskundige die langs komt meerdere keren. Daarbij moesten onze 2 oudsten enorm wennen aan hun nieuwe zusje. En waren soms behoorlijk pittig qua gedrag. Wij moesten wennen aan de aandacht verdelen tussen nu 3 kinderen. Heb ik genoten? Ja zeker ook wel maar vond het ook hectisch. En merk nu in de tweede week dat ik/wij nu echt pas lekker tot rust komen en aan het genieten zijn.

2 dagen geleden

Reactie op Jet/

Ik zit zeker niet op een roze wolk merk ik en daar heb ik het best moeilijk ...
Thx voor je eerlijkheid!

2 dagen geleden

Hier de eerste dag totaal geen blauwe wolk, om 2.41 bevallen en om 5.30 naar huis gestuurd vanuit het ziekenhuis “want de volgende staat al buiten” Om 6.00 thuis met onze kleine man, totaal onderkoeld.. na een uur huid op huid en een warme kruik in bed weer een beetje op temperatuur gelukkig. Ons kleine ventje had dan de eerste dagen ook flink wat moeite met het regelen van zijn temperatuur.. De dagen erna genoten we enorm van ons ventje, en nog! Tip van mij, doe rustig aan na je bevalling en neem de tijd om te herstellen.. hier helaas wegens omstandigheden veel te snel veel te veel gedaan, terwijl dat eigenlijk nog niet echt kon..

2 dagen geleden

Mijn dochter is nu 3 weken maar ik vond de eerste week best heftig. Er was bij mij geen sprake van een roze wolk. Ik was heel erg emotioneel en best onzeker over of ik het allemaal wel goed deed. Toen het na een paar dagen wat beter ging moesten we naar het ziekenhuis ivm geel zien en daar zijn we toen 3 dagen geweest wat me opnieuw weer onzeker maakte. Gelukkig had ik een hele fijne kraamhulp en heb ik nog veel gehad aan de verloskundige. Inmiddels zijn de kraamtranen voorbij en ben ik ook zekerder van mezelf, ik kan nu gelukkig genieten.

2 dagen geleden

Reactie op esmeevd

Ik zat ook niet echt op een roze wolk, merk wel dat het met vlagen meer beg ...
Precies dit